آموزش کامل و جامع ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال
1 min read

آموزش کامل و جامع ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال

بازار ارز های دیجیتال بازاری جدید است. این ارزها در هر زمینه ای فرصتی را در اختیار تمامی افراد قرار می دهند که بتوانند با استفاده از این بازار درآمدی کسب کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد آموزش استخراج ارز دیجیتال صحبت کنیم. اما اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازار هستید و می خواهید خرید و فروش ارز های دیجیتال را شروع کنید می‌توانید از صرافی های مختلفی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید.

اگر به این فکر می کنید که فقط صرافی های خارجی برای این کار مناسب هستند، سخت در اشتباهید چرا که اخیرا صرافی های ایرانی بسیار خوبی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و توانستند رضایت بسیاری از کاربران را جلب کنند و مناسب انتخاب برای سرمایه‌گذاری هستند. در این مقاله ضمن معرفی بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به طور کامل آموزش می دهیم که چگونه می توانیم ارزهای دیجیتال را استخراج کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال صحبت کنیم و اینکه چه دلایلی باعث می‌شود تا این افراد تلاش کنند تا با استفاده از این روش درآمدی به دست آورند. چون همان‌طور که می‌دانید استفاده کردن از این روش برای درآمدزایی دردسرهایی دارد که این افراد با قبول چنین دردسرهایی می خواهند به درآمدی برسند.

آموزش استخراج ارز دیجیتال

به بیانی ساده برای توضیح مفهوم استخراج یا ماینینگ بهتر است بگوییم فرایندی که از طریق آن یک دستگاه تسک های مشخصی را انجام می‌دهد و از طریق آن ها رمز ارزهایی را به عنوان پاداش به دست می‌آورد، ماینینگ می گویند. دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال سخت افزارهایی هستند که قدرت پردازش بسیار بالایی دارند و با استفاده کردن از آن ها می توان معادلات پیچیده ریاضی که در شبکه رمز ارزها وجود دارد را حل کرد. در ادامه بیشتر در مورد این دستگاه‌ها صحبت می‌کنیم اما قبل از آن بهتر است که با روند انجام این فرایند آشنا شوید.

در بین ارزهای دیجیتال ما دو نوع ارز دیجیتال داریم که با نام‌های کوین و توکن آن ها را می‌شناسیم. توکن ها به رمز ارزهای گفته می‌شود که بر بستر بلاکچینی دیگر فعالیت می‌کنند. به طور مثال بیشتر توکن هایی که در بازار مشاهده می‌کنید بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند و همین امر باعث شده تا مزایا و معایبی برای ارز اتریوم به وجود آید. اما به ارزهای دیجیتالی که خود بلاکچینی مستقل دارند، کوین گفته می شود. نکته جالب تری که در مورد توکن ها وجود دارد این است که بیشتر این توکن ها در هنگام عرضه تمامی سکه های موجود خود را عرضه می کنند و دیگر نیازی به ماینینگ ندارند که البته این مورد در خصوص کوین ها متفاوت است و این دسته از ارزهای دیجیتال در هنگام عرضه اولیه تعداد محدودی از آن ها توزیع می‌شود و برای به دست آوردن و توزیع شدن بقیه این سکه ها نیاز است تا فرایند ماینینگ انجام شود.

در این بین کاربرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال آن‌جا مشخص می‌شود که ماینر برای استخراج این ارز های دیجیتال و فرایند حل کردن معادلات پیچیده ریاضی نیاز به دستگاهی دارد که بتواند این معادلات را به سرعت انجام دهد. چون این معادلات به صورت دستی قابل حل شدن نیستند و حتماً باید از دستگاه های مخصوصی استفاده شود که سرعت پردازش بالایی داشته باشد و بتواند این معادلات را حل کند.
هر کدام از ارزهای دیجیتال برای استخراج از پروتکل های خاصی استفاده می کنند که از نظر ماهیت تقریباً مشابه هستند، اما در عمل کارهای متفاوتی صورت می‌گیرد. یکی از پروتکل هایی که با استفاده از آن استخراج ارزهای دیجیتال انجام می شود، فرایند اثبات کار است که ارزهای دیجیتال اصلی از این فرآیند برای اثبات تراکنش ها استفاده می کنند و با استفاده از دستگاه هایی که قدرت محاسباتی بسیار بالایی دارند می توان با اجماع اثبات کار این فرایند را انجام داد.
در این بخش از آموزش استخراج ارز دیجیتال باید بدانید که شبکه بلاکچینی که این ارزهای دیجیتال بر بستر آن فعالیت می کنند به گونه ای طراحی شده است که برای به اثبات رسیدن تراکنش هایی که بین کاربران انجام می شود، لازم است تا تاییدیه هایی صورت گیرد. با استفاده از این تاییدیه ها می توان اثبات کرد که یک تراکنش به درستی انجام شده است و این شبکه مجازی است که ارزهای دیجیتال مورد نظر را از فرستنده به دست گیرنده برساند.

تراکنش هایی که روی بستر شبکه بلاک چین صورت می گیرد از طریق توابع پیچیده‌ای با هم مرتبط هستند و دستگاه های استخراج کننده باید این توابع را به هم مرتبط کنند و از این طریق زنجیره بلاک چین را مرتب کنند. همان‌طور که گفتیم حل این معادلات بسیار پیچیده است و کاری نیست که بتوان با دست انجام داد و نیاز به دستگاه های قدرتمند با پردازش بالا است.

ما قصد داریم تا به صورت مرحله به مرحله آموزش استخراج ارزهای دیجیتال را ارائه دهیم. پس در اینجا با موردی مواجه می شویم که شاید شما فکر کنید که با استفاده از کامپیوترهای معمولی و شخصی خود می توانید اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنید. این کار امکان پذیر است اما با توجه به آن که رقابت بالایی برای حل این معادلات وجود دارد، فرصت کافی در اختیار شما قرار ندارد که بتوانید با استفاده از این سیستم ها این کار را انجام دهید. چون قدرت CPU سیستم های معمولی برای اجرای چنین فرایندی کافی نیست و باید با در اختیار داشتن دستگاه‌های قدرتمندی این فرایند را انجام دهید. با توجه به این مسئله شما می‌توانید با در اختیار داشتن یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال تمامی این فرآیندها را به شکل بهتر و سریعتری انجام دهید.

فرایند اثبات تراکنش ها توسط دستگاه های مختلفی انجام می‌شود. همچنین اگر دستگاه استخراج ارز دیجیتال قدرت پردازش بالاتری داشته باشد؛ می‌تواند این معادلات ریاضی را سریع‌تر حل کند و همین امر باعث شود که از ماینرهای دیگر بهتر عمل کنید و پاداش بیشتری را دریافت کنید. پاداشی که به هر کدام از ماینرها داده می شود با توجه به فرایند اثبات تراکنش های موجود در یک بلوک در زنجیره بلاکچین است که با توجه به تعداد ماینرهای فعال که باعث تایید تراکنش های موجود در آن شده اند، کوین های جدیدی بین آن ها تقسیم می‌شود.

انواع استخراج ارز های دیجیتال

روش های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد و می خواهیم در این بخش از آموزش استخراج ارز دیجیتال به معرفی این روش ها بپردازیم و به ترتیب از ساده ترین روش شروع می کنیم تا سخت ترین روش را معرفی کنیم. دقت کنید که همیشه استفاده از چنین روش هایی نمی تواند سود بسیار زیادی برای شما داشته باشد و باید از روش‌هایی استفاده شود که به صرفه تر و در نهایت سود بسیار خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

● استخراج ابری رمز ارز

● روش استخراج رمز ارز از طریق CPU

● استخراج با کمک GPU

● استخراج با ASIC

بهترین روش استخراج رمز ارز کدام است؟

در بالا به صورت موردی انواع روش های استخراج ارزهای دیجیتال را توضیح دادیم و در این بخش از آموزش استخراج ارز دیجیتال قصد داریم تا بهترین روش های استخراج را معرفی کنیم. اما معرفی کردن چنین روشی با توجه به معیارهایی می تواند متفاوت باشد. پس این که کدام یک از روش های بالا برای شما مناسب تر است به معیارهایی مانند میزان هزینه ای که شما صرف می کنید و عوامل دیگری وابسته است. به طور مثال باید بدانید که در ابتدا قصد دارید هزینه کنید یا خیر؟ اگر می خواهید هزینه کنید چقدر هزینه برای این کار در نظر گرفتید؟ آیا قصد دارید یک ریگ استخراج برای خود داشته باشید؟ تمامی این‌ها سوالاتی هستند که برای انتخاب بهترین روش استخراج رمز ارز با آن مواجه می شویم. با توجه به پاسخ این سوالات روش های مختلفی را می توانید استفاده کنید.

با دقت به روش های گفته شده در بالا می توان استخراج با استفاده از GPU و کلود ماینینگ را بهترین و مناسب ترین روش ها نامید. اما استفاده از هر کدام از این روش ها بسته به نظر شما و البته میزان هزینه و منابعی که قصد دارید برای استخراج در نظر بگیرید، متفاوت است.

ماینینگ یا خرید ارزهای دیجیتال

در این مقاله ما به صورت کامل به آموزش استخراج ارز دیجیتال پرداختیم. اما آیا واقعاً بهترین و به صرفه ترین روش، استخراج ارزهای دیجیتال است؟ شیوه دیگری نیز برای کسب درآمد از طریق ارز های دیجیتال وجود دارد که ممکن است دردسرهایی که برای استخراج ارزهای دیجیتال دارد را در آن روش نخواهید داشت. البته که روش های دیگری نیز هستند اما معمولاً از این دو روش بیشتر استفاده می شود. خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند اطلاعاتی است که شما به خوبی با نحوه عملکرد این ارزها آشنا باشید و با استفاده از دانش و آگاهی که دارید تصمیم بگیرید کدام یک از این ارزها برای سرمایه گذاری بهتر است.

اما همان‌طور که می دانید ما به بسیاری از سایت ها و یا صرافی های خارجی دسترسی نداریم و نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم. برای این کار می‌توانید از صرافی های داخلی استفاده کنید یا از سایت هایی که خدمات پرداخت بین المللی را انجام می‌دهند، کمک گرفته و اقدام به خرید ارز های دیجیتال کنید.

اگر قصد دارید شیوه پرداخت آنلاین بین المللی را انتخاب کنید، ما در تیم آریاپی می توانیم به شما کمک کنیم این خدمات را در اختیارتان قرار دهیم که بتوانید به سادگی هر نوع ارز دیجیتالی را خرید و فروش کنید. در صورتی که تمایل به استفاده از این روش ندارید می توانید از طریق صرافی های داخلی این کار را انجام دهید. در حال حاضر بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کیف پول من است که بیش از ۱۰۰۰ نوع ارز دیجیتال مختلف در آن لیست شده است و کاربران می‌توانند به راحتی و با دسترسی داشتن به این میزان از ارزهای دیجیتال هر نوع خرید و فروشی را انجام دهند.

جمع بندی

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند توضیحات و مقالات بیشتری است که تا با استفاده از آن ها به طور کامل اطلاعات جامعی در مورد نحوه استخراج ارزهای دیجیتال را بدست آورید. شاید دردسر و یا مشکلاتی که در هنگام استخراج با آن ها مواجه می شوید بیشتر از خرید و فروش این ارزها باشد و به همین دلیل بهتر است که در صورت داشتن آگاهی کامل نسبت به این بازار اقدام به خرید و فروش این ارزها کنید. شما می‌توانید برای وریفای حساب بایننس ، خرید IP ثابت و … از خدمات پرداخت آریاپی استفاده کنید.

نوشته آموزش کامل و جامع ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code