آیپد ایر جدید با تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از 5G و دوربین Center Stage بهار امسال از راه می‌رسد
1 min read

آیپد ایر جدید با تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از 5G و دوربین Center Stage بهار امسال از راه می‌رسد

وب‌سایت ژاپنی macotakara به‌تازگی شایعاتی را منتشر کرده است که طبق آن گفته می‌شود اپل درحال برنامه‌ریزی برای عرضه نسل پنجم آیپد ایر با ویژگی‌های مشابه آیپد مینی ۶ ازجمله تراشه A15 Bionic، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با دارا بودن قابلیت Center Stage، پشتیبانی از شبکه 5G برای مدل‌های سلولار و فلاش دوربین Quad-LED می‌باشد.

آیپد ایر جدید با تراشه A15 Bionic

به‌نقل از منابع موثق در چین، این گزارش ادعا می‌کند که iPad Air جدید می‌تواند در کنار نسل سوم آیفون SE در بهار 2022 معرفی شود.

این گزارش همچنین می‌افزاید که آیپد ایر جدید همان طراحی کلی مدل فعلی ازجمله دوربین پشتی تک لنز را خواهد داشت. این بدان معنی است که این تبلت به‌روزشده با حاشیه‌های باریک‌تر اما بدون Face ID عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که یک دکمه پاور در لبه‌ی بالایی دستگاه با Touch ID یکپارچه وجود داشته باشد. حفظ شاسی مدل پیشین برای iPad Air 5 باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید اپل شده و به این شرکت کمک می‌کند تا محدوده قیمت مناسبی را برای مشتریان خود هدف قرار دهد.

آیپد ایر کنونی که در اکتبر 2020 عرضه شد، دارای صفحه‌نمایش 10.9 اینچی با حاشیه‌های باریک، دکمه پاور Touch ID و پورت USB-C با گزینه‌های رنگی ازجمله خاکستری فضایی، نقره‌ای، سبز، رزگلد و آبی آسمانی است.

آیپد ایر جدید با تراشه A15 Bionic

در مورد به‌روزرسانی‌ها، این گزارش بیان می‌کند که آیپد ایر 5 از 5G پشتیبانی می‌کند، ویژگی‌ای که جای خالی آن به‌شدت در آیپد ایر 4 حس می‌شد؛ به‌خصوص که آیپد مینی 6 هم‌اکنون از این مورد پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که A15 Bionic را در این تبلت ببینیم که درمقایسه با A14 Bionic، یک پیشرفت قابل‌توجه خواهد بود. گذشته از آن، این گزارش ادعا که یک دوربین جلویی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی ارتقایافته با پشتیبانی از سنتر استیج را خواهد داشت.

طبق گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اولین رویداد امسال اپل احتمالاً طبق معمول در ماه فروردین یا اردیبهشت برگزار خواهد شد، بنابراین این احتمال وجود دارد که مدل‌های جدید iPad Air و iPhone SE در رویداد مربوط به آن دوره زمانی معرفی شوند.

Mac Otakara به‌طور دقیق گزارش می‌دهد که نسل پنجم آیپد ایر مانند سایر تبلت‌های دیگر اپل به یک درگاه USB-C مجهز خواهد شد. از سوی دیگر، این وب‌سایت برخی ادعاهای احتمالی را مطرح کرده است، ازجمله اینکه AirPods Pro جدید نیز در فصل بهار پیش‌رو معرفی می‌شود.

درنهایت دیدگاه شما پیرامون طراحی و ویژگی‌های احتمالی ارائه‌شده در آیپد ایر نسل ۵ اپل چیست؟ آیا منتظر رونمایی از این دستگاه هستید؟

نوشته آیپد ایر جدید با تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از 5G و دوربین Center Stage بهار امسال از راه می‌رسد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code