راهنمای خرید مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com
1 min read

راهنمای خرید مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com

امروزه همانند گوشی‌های همراه که به بخشی از زندگی افراد مختلف تبدیل شده است، مبلمان خانه نیز به یکی از مهم‌ترین وسایل خانه تبدیل شده است و خانهٔ بدون مبل به‌دوراز تصور است.

تأثیرگذاری مبل این روزها به حدی رسیده است که دکوراسیون منزل بدون آن ناقص است و هیچ‌گونه زیبایی نخواهد داشت. اکثر افراد بدون توجه به درآمد و وضعیت اقتصادی‌شان سعی می‌کنند مبلمان را در خانه خود داشته باشند و به همین به دنبال خرید مبل متناسب با توان اقتصادی خود هستند. مسئله‌ای که دراین‌بین وجود دارد این است که تمام افراد دوست دارند باتوجه‌به هزینه‌ای که انجام می‌دهند بهترین خرید را داشته باشند.

مبل چیست؟

مبل واژه‌ای آشنا برای عموم افراد است و به معنی وسیله‌ای جهت نشستن است. این واژه که از کلمات فرانسوی است ریشهٔ آن به انگلیس برمی‌گردد. در گذشته مبلمان به شکل امروزی مورداستفاده قرار نمی‌گرفت و جزو وسایل ضروری خانه محسوب نمی‌شد. تا اینکه در قرن پانزدهم مبل به عضو ثابتی از وسایل خانه تبدیل گشت و نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون خانه به عهده گرفت.

انواع مبل

با پیشرفت زندگی انسان‌ها، صنعت مبلمان نیز نسبت به گذشته تغییراتی داشته است که حاصل این تغییرات به‌وجودآمدن مدل‌های مختلف مبل شد. امروزه مبلمان در چندین دسته مختلف ساخته می‌شوند که هرکدام مناسب دکوراسیون خاص خود هستند. به‌طورکلی مبلمان در سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. مبل کلاسیک، مبل راحتی و مبل استیل سه دسته اصلی مبلمان هستند که هرکدام دارای چندین مدل مختلف هستند.

مبل راحتی

مبل راحتی یکی از انواع مبلمان است که برخلاف سایر مبل‌ها، هدف اصلی آن راحتی است. این مبل جهت استراحت و رفع خستگی بسیار مناسب است. به‌خاطر استفاده از پارچه مبل‌های راحتی بسیار انعطاف‌پذیر هستند و برای دورهمی‌ها گزینهٔ بسیار خوبی هستند. مبل‌های راحتی نیز شامل مدل‌های مختلفی است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع مبل راحتی

مبل راحتی شامل مدل‌های مختلفی است که هر شخص بنا به سلیقه و سبک دکوراسیون خود می‌تواند آن‌ها را برای خرید انتخاب کند. مدل‌های بیشتر شناخته شده مبل راحتی عبارت‌اند از: کاناپه، مبل چستر، مبل تختخواب‌شو، مبل ال، مبل لاوست و… .

کاناپه

کاناپه شناخته‌شده‌ترین مدل مبل راحتی است که اکثر افراد تقریباً نام آن را شنیده‌اند. این مدل مبل راحتی نسبت به سایر مدل‌های مختلف مبل راحتی محبوبیت بیشتری دارد. کاناپه بیشتر برای جلوی تلویزیون مورداستفاده قرار می‌گیرد که به‌وسیله آن می‌توان به تماشای تلویزیون نشست و از دیدن برنامه‌های آن لذت برد. به طور معمول کاناپه در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود اما ابعادی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، مدل‌های دونفره، سه‌نفره و هفت‌نفره آن است.

مبل چستر

مبل چستر ، یکی دیگر از انواع مبل راحتی است که مناسب کسانی است که به دنبال ایجاد یک دکوراسیون شیک هستند. این مبل که دارای ظاهر خاص است که هم زیبایی و هم راحتی را در کنار هم دارد. مشخصه اصلی این مدل مبل، فرورفتگی‌های روی سطح آن است که باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود.

مبل تختخواب‌شو

مبل تختخواب‌شو یکی از مدل‌های خاص مبل راحتی است. زیرا این مبل مناسب کسانی است که در خانه خود فضای کافی را برای چیدن دکوراسیون شلوغ ندارند. مبل تختخواب‌شو برای خانه‌های کوچکی ساخته شد که امکان استفاده از مبل و تختخواب به طور هم‌زمان را نداشتند. این مدل مبل که جزو مبل‌های چندکاره نیز محسوب می‌شود امکان استفاده به‌صورت مبل و تختخواب را دارد. برای کسانی که دوست دارند در خانه خود از مبل راحتی استفاده کنند اما با کمبود فضا مواجه هستند انتخاب مبل تختخواب‌شو بهترین انتخاب است.

مبل ال

مبل ال نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین نوع مبل است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود به‌خصوص در خانه‌هایی که دارای متراژ کمی هستند. این مدل مبل به دلیل کمتر اشغال کردن فضا بسیار محبوب هستند. یکی از مزیت‌های این مدل مبل راحتی، بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط اطراف است. به‌خاطر همین در خانه‌های کوچک استفاده از این مدل مبل توصیه شده است.

کدام مبل مناسب‌تر است

یکی از سؤالاتی که در هنگام خرید مبل وجود دارد این است که کدام مبل مناسب‌تر است؟ قبل از خرید باید اندازه مبلمان را در نظر بگیرید. کلیدی‌ترین نکته در انتخاب و خرید یک مبل اندازه آن است. اینکه قرار است مبل در چه فضایی مورداستفاده قرار بگیرد بسیار مهم است. به همین دلیل باید در هنگام خرید به‌اندازه مبل و محلی که قرار است مبل در آنجا قرار بگیرد توجه شود.

به‌عنوان‌مثال برای خانه‌هایی که فضای کمی دارند استفاده از مبلمان بزرگ چندان خوشایند نخواهد بود. زیرا مبل‌ها بیشتر فضاها را اشغال خواهند نمود و موجب به‌هم‌ریختگی دکوراسیون خواهند شود.

از طرفی کارایی مبل یکی دیگر از عواملی است که در مناسب بودن مبل دخیل است. اینکه مبل در کدام قسمت خانه قرار است استفاده شود و یا اینکه فضای مورداستفاده فضای خانه است یا فضای اداری و کاری. این عوامل در نهایت بر خرید مدل مبل تأثیرگذار هستند.

رنگ مناسب مبل

انتخاب رنگ مناسب مبل نیاز به توجه زیاد به نکات خاص خودش را دارد. رنگ مبل باید با رنگ سایر وسایل دکوراسیون تناسب داشته باشد. با انتخاب رنگ درست و مناسب، مبلمان ظاهری شیک‌تری خواهند داشت. یکی از عواملی که در انتخاب رنگ مبل مؤثر است، میزان نور در بخش مورداستفاده مبلمان است. هرچقدر که میزان نور بیشتر باشد، مبلی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند هم رنگ روشن داشته باشد و هم رنگ تیره. اما اگر میزان روشنایی کم است شما به‌هیچ‌عنوان نباید مبلمان با رنگ تیره را انتخاب کنید و انتخاب شما باید از رنگ‌های روشن باشد.

در حال حاضر رنگ سفید پراستفاده‌ترین رنگ برای مبلمان منزل است. رنگ سفید یکی از رنگ‌هایی است که هیچ‌وقت دمده نمی‌شود و همیشه جزو انتخاب‌های اول است. بعد از رنگ سفید مبلمان به رنگ کرم در رتبه دوم قرار دارند. این رنگ با رنگ آبی تیره و قرمز و حتی خاکستری ترکیب زیبایی را برای دکوراسیون به ارمغان می‌آورد.

رنگ بعدی که طرف‌دار بیشتری در بین رنگ‌ها دارد، رنگ قهوه‌ای روشن است. اگر به دنبال استفاده از رنگ‌های خنثی هستید، یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند قهوه‌ای روشن باشد. اگر در دکوراسیون خود از رنگ‌های پاییزی استفاده کرده‌اید، مبلمان با رنگ قهوه‌ای روشن بهترین انتخاب است. این رنگ به‌راحتی با دکوراسیون‌های با این سبک ترکیب می‌شود و زیبایی چشم‌نوازی را به همراه دارد.

فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی ایران میز

ایران میز فعالیت خود را از سال 88 آغاز نموده و خدمات آن عبارت است از فروش اینترنتی محصولات میز ناهار خوری مدرن ، تخت خواب دو نفره و تک نفره و دیگر محصولات چوبی و دکوراسیون و ارسال به تمام شهر ها و روستاهای کشور.

نوشته راهنمای خرید مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code