کلینیک زیبایی یا سالن زیبایی
1 min read

کلینیک زیبایی یا سالن زیبایی

این روزها افراد اهمیت ویژه ای به ظاهر خود چه از لحاظ پوشش و چه از نظر آراستگی ظاهری می دهند و از انجایی که پوست صورت در خط مقدم بهتر دیده شدن چهره افراد قرار داشته، خدمات زیبایی و جوانسازی پوست بطور بی سابقه ای در سالهای اخیر پیشرفت داشته و باعث بوجود آمدن دستگاه ها، مواد و متد های مختلفی گردیده.

اگر چه این پیشرفت ها مثبت تلقی شده اما در بسیاری از موارد این گوناگونی متد ها و دستگاه ها باعث سردرگمی افراد برای انتخاب یک روش مناسب برای مراقبت از شادابی پوست خود گردیده و در کنار آن نیز تولید کنندگان غیر رسمی نیز از این فرصت استفاده کرده و با تبلیغات بی پشتوانه تلاش برای جذب افراد و فروش محصولات تقلبی خود داشته که همین امر سردرگمی افراد را بیشتر کرده و حتی گاها سالن های زیبایی نیز در این امر وارد شده و خدمات تخصصی که می بایست در یک کلینیک زیبایی و توسط پزشک و اپراتور های متخصص انجام شود را برای مراجعین خود بدون در نظر گرفتن شرایط فرد انجام می دهند.

از این رو بر آن شدیم تا در این مطلب برخی از خدماتی که می بایست حتما در کلینیک زیبایی انجام شود را شرح داده تا یک مرزی بین یک مرکز تخصصی با سالن آرایشگاه بوجود آوریم.

اولین خدماتی که بسیار در سالن های زیبایی رواج پیدا کرده پاکسازی پوست می باشد و افراد فکر می کنند با ماسک و مواد نرم کننده می توانند این کار را انجام داده و نیازی به پزشک و متخصص برای این امر ندارند. اما در واقع پس از چندین جلسه نه تنها نتیجه ای برایشان حاصل نمی شود بلکه با مشکلاتی نظیر خشکی پوست، تیرگی و لکه های سرخ رنگ به ناچار پیش پزشک رفته و دنبال درمان هستند تا به شرایط اولیه خود بازگردند.

دلیل این مورد و مشکلات این است که پاکسازی پوست دارای مراحل و متد های مختلفی بوده و پوست افراد مختلف نیز دارای ویژگی های مختلفی بوده که در دسته بندی های مختلفی قرار داده می شود. به عبارتی یک راهکار برای انواع پوست جوابگو نیست و بهترین روش برای پاکسازی پوست یا جوانسازی و از بین بردن چین و چروک های سطح آن می بایست توسط پزشک متخصص تشخیص داده و شما مراحل درمانی را بصورت گام به گام پیموده و در مدت زمان مشخصی به نتیجه مطلوب برسید.

حتی مدت زمان مورد نیاز تا اولین نشانه های تاثیر درمان نیز در افراد مختلف متفاوت بوده و ممکن است برخی ها برای دست یابی به نتیجه سریع دست به خود درمانی زده و یا مراجعه به سالن زیبایی بجای کلینیک زیبایی را ترجیح دهند که نتیجه آن هدر رفت وقت، پول و گاها سلامت پوستشان می باشد و یا حتی با دیده نشدن تاثیر درمان در روز های اولیه ، نا امید شده و درمان را متوقف کنند.

لایه برداری با متد های مختلف از جمله ماسک های شنی، میکرونیدلینگ و حتی ماسک های شیمیایی در سالن زیبایی خطرناک بوده چرا که این روش ها نیاز به تخصص ویژه ای داشته و کم یا زیاد بودن یکی از ترکیبات و یا زمان زیاد ماندن مواد بر روی پوست ممکن است آسیب های جدی به پوست شما وارد کند.

علاوه بر آن در روش هایی مانند میکرونیدلینگ که از یک غلتک سوزنی استفاده می شود، امکان انتقال بیماری بسیار بالا بوده و در کلینیک های زیبایی تمامی این بخش ها بعد از هر بار مصرف تعویض شده و تمامی پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال آلودگی از فردی به فردی دیگر گرفته می شود اما متاسفانه در سالن های زیبایی بعضا اهمیت درخوری به این جنبه از کار داده نمی شود و همواره احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

یکی دیگر از خدماتی که این روزها هم طالب بسیاری داشته و هم باب شده که در سالن های آرایشی از آن استفاده می شود لیزر موهای زائد بدن بوده و بسیاری فکر می کنند که صرفا خرید یک دستگاه لیزر برای انجام این خدمات کافیست اما جالب است بدانید که دستگاه ها دارای تنظیمات برای طول موج های متفاوت و تعداد پالس های مختلفی بوده که با توجه به ناحیه مورد نظر می بایست تنظیمات صحیحی روی دستگاه اعمال گردد در غیر این صورت یا هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود و یا گاها شخص به دلیل طول موج بالا و پالس قوی ممکن است دچار سوختگی سطحی پوست و در نتیجه تیرگی آن ناحیه شود.

به همین دلیل در یک کلینیک زیبایی پس از برسی نوع پوست شما و رنگ موهای شما پزشک متخصص طول موج و حتی نوع دستگاه، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد و فواصل بین آن را برای شما مشخص میکند و گاها برای افرادی که رشد موهای زائد آنها بسیار زیاد بوده آزمایش تجویز کرده تا عوامل هرمونی یا موروثی این موضوع مشخص شده و اگر برای تضعیف موهای زائد و توقف رشد آنها نیاز به دارو یا مکملی در کنار استفاده از لیزر نیاز باشد تجویز می کند.

در خلاصه مطلب اینگونه باید گفت که سالن های زیبایی دارای شرح وظایف و خدمات مشخصی برای اصلاح و آرایش بوده و برای انجام خدمات زیبایی، جوانسازی و پاکسازی پوست می بایست نزد پزشک و مشاور متخصص رفته و این گونه خدمات مراقبتی و درمانی را در یک کلینیک زیبایی با حضور پزشک متخصص و متصدی های آموزش دیده انجام دهید، در غیر این صورت با انجام این اعمال در مکان های غیر تخصصی باید گفت که ریسک زیادی روی سلامت پوست خود انجام داده اید و ممکن است برای درمان مشکلات بوجود آمده مجبور به صرف هزینه های زیادی شوید.

نوشته کلینیک زیبایی یا سالن زیبایی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code