رم لپ تاپ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
1 min read

رم لپ تاپ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

رم یکی از پراستفاده‌ترین و ضروری‌ترین اجزای هر کامپیوتر و لپ تاپ به شمار می‌آید که بدون آن امکان کار کردن با این دستگاه‌ها وجود ندارد. گاهی اوقات پیش می‌آید که بنا بر دلایلی همچون خرابی رم لپ تاپ و یا نیاز به ارتقای آن، این قطعه را تعویض کنیم. هنگام خرید رم لپ تاپ باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی بر اساس نیازتان خریداری فرمایید.

نوع رم لپ تاپ:

رم‌های لپ تاپ در حال حاضر در دو مدل DDR3 و DDR4 توسط کمپانی‌های گوناگون ساخته می‌شوند. پیش از اقدام برای تهیه رم لپ تاپ باید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما از کدام نوع پشتیبانی می‌کند. در نظر داشته باشید که رم‌های DDR3 معمولاً در لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شود؛ در حالی که رم DDR4 نسل جدیدتر آن بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. نیاز به ذکر است که این دو نوع رم از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت دارند پس درنتیجه شما نمی‌توانید بر روی لپ تاپی که از رم DDR3 پشتیبانی می‌کند، رم DDR4 قرار دهید.

ظرفیت رم:

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از تهیه رم لپ تاپ توجه داشته باشید مقدار ظرفیت اسمی آن‌ها است. دقت کنید که رم‌های لپ تاپ در حافظه‌های ۴، ۸ و۱۶ گیگابایتی در بازار موجود هستند و شما قادر هستید بر اساس نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. انتخاب هر یک از این رم‌ها به لپ تاپ و همچنین نیاز شما بستگی دارد.

تمامی لپ‌تاپ‌ها مقدار مشخصی از رم را پشتیبانی می‌کنند و شما در ابتدا باید از سقف ارتقا رم لپ تاپ خود مطلع باشید. همچنین در صورتی که می‌خواهید از لپ تاپ برای کارهای روزمره استفاده فرمایید، نیازی به خریداری رم با ظرفیت‌های بالا نیست و به‌طور معمول مقدار ۴ تا ۸ گیگابایت رم نیاز شما را برطرف خواهد کرد؛ اما اگر به دنبال پردازش‌های سریع‌تر و همچنین بازکردن هم‌زمان چند برنامه سنگین هستید، لازم است رم لپ تاپ خود را به ۱۶ گیگابایت و یا بیشتر ارتقا دهید.

بهینه بودن مصرف برق توسط رم:

در نظر داشته باشید که رم‌های لپ تاپ هر کدام مقدار مشخصی برق مصرف می‌کنند. شما به‌راحتی قادر هستید از مشخصات رم، مقدار برق مصرفی آن را محاسبه کنید.

برخی از لپ‌تاپ‌ها هستند که مصرف برق بسیار پایینی دارند که در آن‌ها رم‌هایی با نام DDR3L استفاده شده است. این نوع رم نسبت به دیگر رم ها مصرف برق کمتری دارد و در نتیجه بهترین عملکرد را در لپ تاپ هایی با مصرف برق پایین خواهد داشت. در نظر داشته باشید که رم‌های DDR3 معمولی نسبت به رم‌هایی که با پسوند L همراه هستند از مصرف برق بالاتری برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها در لپ‌تاپ‌های کم مصرف می‌تواند ناهماهنگی ایجاد کند.

به صورت کلی برای خرید رم شما تنها نیازمند این هستید که بدانید لپ تاپ شما از چه نوع رم و تا چه مقدار ظرفیت پشتیبانی می‌کند. همچنین نیاز به ذکر است که در اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار مقدار ۲ اسلات رم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و در مواردی اسلات دوم آن خالی است. در صورتی که با همچین موردی مواجه بودید شما به‌راحتی می‌توانید با صرف هزینه کمتر در کنار رم قبلی خود یک رم با ظرفیت مشخص مثلاً ۸ گیگ خریداری کرده و قرار دهید. در نتیجه شما همواره می توانید از رم قبلی خود در صورت عدم خرابی استفاده فرمایید.

برای خرید رم لپ تاپ با کیفیت شاید لازم باشد ساعت‌ها در مراکز کامپیوتری به گشت و گذار مشغول باشید و در آخر هم محصولی با ویژگی‌های مورد نیاز و قیمت معقول پیدا نکنید. به همین منظور می‌خواهیم به شما فروشگاه معتبری را معرفی کنیم که به صورت تخصصی به فروش لوازم و قطعات کامپیوتری مشغول بوده و این محصولات را با ضمانت اصالت و قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. فروشگاه سورس کامپیوتر مدل‌های مختلفی از رم لپ تاپ را جهت فروش با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان گرامی قرار داده است.

پس وقت را تلف نکنید و با مراجعه به وب‌سایت فروشگاهی کامپیوتر سورس، رم با ظرفیت دلخواه خود را سفارش داده تا در اسرع وقت درب منزل آن را تحویل بگیرید.

نوشته رم لپ تاپ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code