حق اختراع خودرو اپل برای سقف شیشه ای با توانایی کنترل شفافیت
1 min read

حق اختراع خودرو اپل برای سقف شیشه ای با توانایی کنترل شفافیت

خودرو اپل موضوعی است که حالا سال‌هاست درباره آن شایعات متنوع می شنویم اما هیچ تایید رسمی مستقیمی روی آن وجود ندارد. با این حال کارخانه شایعات از حرکت نمی‌ایستد! امروز می توانیم حق اختراع خودرو اپل برای سقف شیشه ای با توانایی کنترل شفافیت را ببینیم.

حق اختراع خودرو اپل

در حق اختراع های ثبت شده می بینیم که اپل به دنبال تولید خودرو است، محصولی که تا کنون حتی به طور رسمی توسط آن ها تایید نشده است. خودروی الکتریکی اپل که با نام پروژه تایتان در حال توسعه است، چندین بار در گزارش های مختلف دیده شده است.

اپل خودرو برقی کاملا خودران خود با تراشه سفارشی را در سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌کند

به تازگی خبر دیگری در رابطه با خودروی اپل در فضای مجازی منتشر شده و این بار مربوط به پتنتی است که شرکت کوپرتینویی ثبت کرده و اکنون این حق اختراع به آن ها اعطا شده است.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده حق اختراع جدیدی را به اپل اعطا کرده است که به نظر می رسد یک فناوری سانروف برای خودروی الکتریکی آینده این شرکت باشد. در حالی که صراحتاً تأیید نمی کند که این فناوری برای خودرو است، اما نیازی به تأیید ندارد زیرا فناوری سانروف چیزی نیست که بتوان از آن در iPhone یا iPad یا حتی Mac استفاده کرد.

Apple Car Render – تصویر غیررسمی

این سند همچنین نقشه های مختلفی از آنچه که به نظر می رسد سقف یک ماشین است را نشان می دهد. برخی از نمودارها نحوه حرکت سانروف را نشان می دهند در حالی که برخی مکانیسم داخل سانروف به نمایش می گذارند.

علاوه بر این، چکیده ای در درخواست ثبت اختراع می گوید:

“یک وسیله نقلیه شامل یک سقف، یک دهانه در سقف، و یک پنجره است که جلوتر از دهانه قرار دارد.”

این به طور موثر تایید می کند که برای ماشین است. این پتنت شیشه ای با شفافیت متغیر را نشان می دهد و به این معنی است که کاربر می تواند شفافیت سانروف را کنترل کند.

یک گزارش اخیر ادعا کرده بود که Apple Car آینده، که یک خودروی الکتریکی با پشتیبانی از ویژگی خودران کاملاً خودمختار خواهد بود، تا سال 2025 معرفی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل به ساخت یک خودرو بپردازد یا در بخش نرم افزار آن همکاری کند؟ به هر حال هر چه که باشد نه فقط اپل بلکه همه برندهای خودروساز در دنیا در بخش خودرو الکتریکی و خودران نسبت به تسلا واقعا حرفی برای گفتن ندارند.

نوشته حق اختراع خودرو اپل برای سقف شیشه ای با توانایی کنترل شفافیت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code