تصاویر تبلت پیکسل بر اساس پتنت های گوگل منتشر شد
1 min read

تصاویر تبلت پیکسل بر اساس پتنت های گوگل منتشر شد

تبلت‌های شرکت گوگل، یکی از مهم‌ترین محصولات آن به شمار می‌رفت. اما مدت زمان زیادی است که این شرکت تبلت جدیدی عرضه نکرده است. حتی این شرکت در یک برهه زمانی تاکید داشت که هیچ تبلتی تولید نخواهد کرد اما با دیدن رشد بازار تبلت‌ها برنامه خود را تغییر داد. به تازگی تصاویر تبلت پیکسل بر اساس پتنت های گوگل منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

تصاویر تبلت پیکسل منتشر شد؛ آیا گوگل تغییر نقشه داده و در حال توسعه تبلت پیکسل است ؟!

گویا گوگل بر روی اکوسیستمی کار می‌کند تا پلتفرم بزرگی که اپل آن را ایجاد کرده است را به چالش بکشد. با عرضه سری پیکسل ۶ و پیکسل بادز شاید گوگل به این هدف برسد. با توجه به اینکه Pixel Watch گوگل احتمالا در ۲۶ می معرفی می‌شود، این موضوع می‌تواند رویداد دیگری باشد که گوگل به طور جدی برنامه آن را دنبال می‌کند.

از نظر سخت‌افزاری، گوگل در حال حاضر دارای بلندگوها و صفحه‌ نمایش‌های هوشمند است و تنها چیزی که برای به چالش کشیدن کوسیستم اپل لازم دارد، یک تبلت قدرتمند اندرویدی است. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که در آن گفته شده بود ریچ ماینر که در گذشته همراه با اندی رابین، در حال توسعه اندروید بوده است، حالا مدیر ارشد فنی بخش تبلت‌های اندرویدی گوگل است. او ظاهرا وظیفه ساخت تبلت‌های اندرویدی این شرکت را بر عهده گرفته است که این موضوع از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

حالا که گوگل در حال آزمایش نسخه بتای اندروید ۱۲ خود برای نمایشگرهای با اندازه بزرگ (که با نام Android 12L به معنی Large شناخته می‌شود) می‌باشد، اکنون زمان مناسبی برای عرضه یک تبلت پیکسل اندرویدی گوگل است. هفته گذشته، LetsGo Digital آنچه را که تصاویر یک تبلت پیکسل طراحی شده توسط طراح گرافیک ایتالیایی، جوزپه اسپینلی (Snoreyn) خوانده می‌شد، منتشر کرد. این تصاویر بر اساس حق اختراعی است که گوگل آن را در سال ۲۰۱۹ در ژاپن ثبت کرده است.

ژوئن گذشته، گوگل گواهی ثبت اختراع خود را در ژاپن دریافت کرد و تبلت نشان داده شده در این حق اختراع دارای حاشیه‌های بسیار نازک و گوشه‌هایی گرد بود. اسپینلی از تصاویر موجود در برگه ثبت اختراع جهت ایجاد رندرهایی استفاده کرده است.

تصاویر تبلت پیکسل

تبلت پیکسل به احتمال بسیار زیاد، با تراشه بومی گوگل یعنی Tensor که عرضه خواهد شد. این چیپست می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سری پیکسل ۶ را ارائه دهد. بازار تبلت‌ها سال‌ها بود که رو به نابودی و افول گذاشته بود تا اینکه شیوع بیماری کرونا فرا رسید و کارگران، کارمندان و دانش‌آموزان مجبور به ادامه کار و یادگیری از خانه شدند. بسیاری از آن‌ها یک تبلت جدید را به عنوان یک وسیله جهت حضور در کلاس درس مجازی خریداری کردند.

استخدام بخش تبلت های گوگل به گمانه زنی درباره تبلت پیکسل بعدی دامن می زند

هنگامی که وظایف کاری یا درسی پیش روی کاربران بود، تبلت جدید برای پخش موسیقی یا ویدیو یا بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شد. اما برخلاف گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها وسیله‌ای نیستند که مصرف‌ کنندگان هر دو سال یک‌ بار به دنبال تعویض آن باشند. همچنین سطح پیشرفت‌های سخت‌افزاری در تبلت‌ها چندان هیجان‌ انگیز نیست.

تصاویر تبلت پیکسل

فروش تبلت‌ها در دو سال گذشته ممکن است توسط تولیدکنندگان به عنوان یک محصول کم بازده در نظر گرفته شود. اپل اخیرا گزارش داده است که درآمد حاصل از فروش آیپد در سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۱ درصد کاهش یافته است. اما همین آمار در طول سه ماهه قبل، یعنی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ، درآمد ۲۱.۳۲ درصد افزایش داشته است.

در کل سال ۲۰۲۱، فروش تبلت اپل به میزان ۳۴.۳۲ درصد افزایش یافته بود. اما با بازگشایی شرکت‌ها و مدارس در بعضی از نقاط جهان، نیاز مصرف‌ کنندگان به خرید تبلت‌های جدید چندان زیاد نیست.

در سال ۲۰۱۹، گوگل اعلام کرد که ساخت تبلت را متوقف خواهد کرد

باید به این موضوع اشاره کنیم که گوگل قبلا محصولی به نام Pixel Slate را در سال ۲۰۱۸ عرضه کرده بود. با این حال، این محصول یک تبلت اندرویدی نبود، بلکه یک دستگاه دارای سیستم عامل کروم با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی بود و بخش پردازشی آن نیز یک پردازنده ۱۴ نانومتری اینتل Core i7 قرار داشت.

به گفته PhoneArena، در ژوئن ۲۰۱۹، گوگل اعلام کرد که تولید تبلت‌های خود را متوقف می‌کند. این اعلامیه توسط ریک اوسترلو (Rick Osterloh)، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات این شرکت اعلام شد. اوسترلو در آن زمان گفت که گوگل به حمایت از شرکای خود برای ادامه تولید تبلت‌های اندرویدی ادامه خواهد داد.

اما این موضوع قبل از عرضه تراشه Tensor و اندروید 12L بود. این موضوع حتی قبل از استقبال شدید کاربران از سری پیکسل ۶ (حتی با وجود اشکالاتی که گوگل به سرعت آن را برطرف کرده است) و قبل از اینکه شایعات مربوط به پیکسل واچ بیشتر و بیشتر شود رخ داده بود. بنابراین با اینکه هیچ چیزی به صورت رسمی گفته نشده است، اما عرضه یک تبلت پیکسل کاملا جدید و مجهز به سیستم عامل اندروید، محتمل به نظر می‌رسد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تبلت گوگل می‌تواند نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جدیدی به همراه داشته باشد؟

نوشته تصاویر تبلت پیکسل بر اساس پتنت های گوگل منتشر شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code