شرایط جدید مهاجرت به آذربایجان توسط موسسه میرداماد منتشر شد!
1 min read

شرایط جدید مهاجرت به آذربایجان توسط موسسه میرداماد منتشر شد!

سطح رفاه و نوع زندگی در برخی کشور‌‌ها افراد را وادار می‌کند تا علی‌رغم سختی‌ها به فکر مهاجرت به کشور دیگری بیفتند. برای ساختن آینده‌ای درخشان و مهاجرت به هر کشوری شرایط خاص و منحصر به فردی وجود دارد.

هر فرد برای مهاجرت باید به نکاتی از جمله مقدار هزینه‌ای که می‌تواند متقبل شود, راه مهاجرتی مناسب, شرایط رفاه زندگی در کشور مقصد و سبک فرهنگ و زندگی کشور مقصد توجه ویژه‌ای داشته باشد. کشور جمهوری آذربایجان با شرایط جالب خود به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است.

مهاجرت به آذربایجان

حدود 200 سال گذشته, طبق قراردادهای ترکمنچای و گلستان, بخش‌های از ایران جدا شد و به روسیه پیوست. بعدها از کنار هم قرار گرفتن این مناطق یک کشور مجزا و مستقل به نام آذربایجان ساخته شد. کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی با کشور ایران و شرایط نسبتا راحت مهاجرت, به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به شمار می‌رود که ایرانیان می‌توانند از طریق راه‌های زمینی, هوایی و دریایی وارد این کشور شوند. از دیگر مزیت‌های مهاجرت به آذربایجان, می‌توان به تشابه فوق العاده‌ی فرهنگ این کشور با ایران مثال زد. آذربایجان یک کشور مسلمان است و رستوران‌ها و خوراک‌های حلال به راحتی پیدا می‌شود. از غذاهای محبوب کشور آذربایجان, برنج است و در مدل‌ها و رنگ‌های فراوانی سرو می‌شود.

چای خوردن یک سنت رایج در آذربایجان به شمار می‌رود و درآن را با رنگ روشن در لیوان‌هایی به نام آرمودا می‌نوشند. در کشور آذربایجان فصل بهار با جشن بهاری نوروز جشن گرفته می‌شود. این همه شباهت با کشور ایران باعث می‌شود که شما هرگز احساس غربت و تنهایی نکنید. اگر مقصد مهاجرت شما مجارستان ویا روسیه است شما می‌توانید از کمک مشاورین موسسه میرداماد برای مهاجرت به مجارستان ویا مهاجرت به روسیه نیز استفاده کنید.

بهترین راه های مهاجرت به آذربایجان

موسسه مهاجرتی میرداماد بهترین راه‌های مهاجرت به آذربایجان را مهاجرت از طریق تحصیل, کار، سرمایه گذاری, ازدواج و تولد فرزند معرفی می‌کند. اما هریک از این راه‌ها, ویژگی‌ها و ویزای به خصوص خود را دارد و با بررسی و مقایسه این روش‌ها مناسب‌ترین راه را برای مهاجرت به آذربایجان پیدا کرده‌اید. شما می‌توانید شرایط مهاجرت به آذربایجان را به طور کامل در سایت موسسه مهاجرتی میرداماد مطالعه کنید. موسسه میرداماد نسبت به دیگر موسسات مهاجرتی مانند: اصطهباناتی، ملک پور و go2tr خدمات بیشتر و کامل‌تری در زمینه دریافت اقامت و مهاجرت به آذربایجان به هم وطنانمان ارائه می‌دهد.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

کشور آذربایجان سطح علمی متوسط رو به رشدی دارد و همواره در تلاش است با الگو گرفتن از کشورهای اروپایی, جایگاه علمی خود را ارتقاء دهد و پیشرفت کند. آموزش‌ها در آذربایجان به زبان‌های آذری, انگلیسی و روسی ارائه می‌شود و شما با انتخاب زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در آذربایجان تحصیل کنید. از رشته‌های پرطرفدار و آینده دار در آذربایجان می‌توان به رشته‌های مهندسی, پزشکی و پیراپزشکی, حقوق و مدیریت اشاره کرد. تحصیل پزشکی در آذربایجان بسیار ارزان همراه با کیفیت آموزش نسبتا خوبی همراه است. شما برای تحصیل در آذربایجان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید.

تحصیل پزشکی در آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان به این دلیل که کشور آذربایجان در زمینه پزشکی از سطح بالای کیفیت تدریس، زیرساخت‌ها، منابع تحقیقاتی و تجهیزات پزشکی خوبی برخوردار است، مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته. همچنین در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در زمینه پزشکی در کشور آذربایجان صورت گرفته که این خود یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که دانشجویان، تحصیل پزشکی در آذربایجان را نسبت به دیگر کشورها ترجیح دهند. دوره تحصیل پزشکی در آذربایجان، 6ساله بوده و معمولا دانشگاه‌های پزشکی ثبت نام خود را از 15 سپتامبر شروع می‌کنند.

مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

یکی از گزینه‌های مهاجرت به دریافت اقامت کشور آذربایجان سرمایه گذاری در این کشور است. شما از طریق راه‌های مختلفی مثل خرید ملک, ثبت شرکت, کارآفرینی و حتی سپرده گذاری در بانک می‌توانید برای درخواست ویزای سرمایه گذاری خود اقدام کنید. طبق قوانین آذربایجان افراد خارجی می‌توانند سایر املاک از جمله ویلا, آپارتمان و ساختمان تجاری را خریداری کنند اما نمی‌توانند قطعه زمین بخرند.

مهاجرت به آذربایجان از طریق کار

یکی از راه‌های مهاجرت به آذربایجان, مهاجرت از طریق مهارت و حرفه است. برای اینکه بتوانید در آذربایجان کار کنید و ویزای کار دریافت کنید, با نامه دعوت به کار از کارفرمای خود دریافت کنید و مجوز کار داشته باشید. با دریافت مجوز کار یک دوره یک ساله, اقامت در آذربایجان می‌گیرید و سپس در صورت ادامه کار برای 5 سال تمدید می‌شود. به خاطر داشته باشید که در حین کار باید قوانین کار در آذربایجان باید رعایت شود. برای اطلاع کامل از قوانین وشرایط مهاجرت به آذربایجان از طریق کار می‌توانید به وب سایت موسسه میرداماد سربزنید.

مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج در آذربایجان, یکی از راه‌های دریافت اقامت این کشور است. با این روش شما می‌توانید با یک فرد با تابعیت آذربایجان ازدواج کنید. ثبت ازدواج باید به صورت رسمی باشد و مدارکی جهت واقعی بودن ازدواج باید به اداره مهاجرت ارسال شود. همچنین توان مالی افراد برای سرپرستی یک خانواده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌‌های موسسه مهاجرتی میرداماد چون در این روش امکان کلاهبرداری وجود دارد, دولت آذربایجان سختگیری‌هایی برای تایید اقامت در آذربایجان با این روش در نظر می‌گیرد و تایید نهایی ممکن است حدود 3 تا 5 سال طول بکشد.

اگر فرزندی در یک خانواده به دنیا بیاید که حداقل یکی از والدین آنها تابعیت آذربایجانی داشته باشند کودک می‌تواند تابعیت آذربایجانی کسب می‌کند. همچنین اگر هیچ یک از والدین تابعیت آذربایجانی نداشته باشند اما کودک در خاک آذربایجان متولد شده باشدَ کودک میتواند تابعیت آذربایجانی کسب کند.

کسب اقامت دائم آذربایجان

اقامت آذربایجان با تابعیت این کشور متفاوت است. با کسب اقامت در این کشور لزوما تابعیت این کشور را کسب نکرده‌اید. همه افراد برای دریافت تابعیت و حق شهروندی در آذربایجان می‌توانند پس از 8 سال زندگی در این کشور اقدام کنند. از شرایط دیگر دریافت تابعیت این کشور اینکه شما باید به زبان ترکی آذری مسلط باشید و این برای آذری زبانان ایرانی یک مزیت است. همچنین باید از نظرتوانگری مالی تایید شوید. به یاد داشته باشید که برای اخذ تابعیت این کشور نباید سوء پیشینه بدی در آذربایجان داشته باشید. در صورتی که از طریق ازدواج اقامت این کشور را دریافت کرده‌اید, اقامت دائم شما زودتر تایید می‌شود.

جمع بندی

کشور جمهوری آذربایجان تنها یکی از محدود کشورهایی است که به دلیل نزدیک بودن آن از نظر جغرافیایی به ایران و نزدیک بودن آداب، فرهنگ و رسم و رسوم مردمش به ایرانیان مورد توجه بسیاری از هموطنانی که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است. توجه داشته باشید قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به آذربایجان، قوانین مهاجرتی این کشور را خوانده و با اطلاعات کامل اقدام به مهاجرت به کشور آذربایجان کنید.

سوالات متداول

حداقل بودجه برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آذربایجان چقدر است؟

حداقل بودجه لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری حدود 500 هزار منات آذربایجان یا 294 هزار دلار آمریکا است.

تحصیل در آذربایجان با چه زبانی انجام می‌شود؟

شما می‌توانید با انتخاب زبان‌های روسی, انگلیسی و آذری در این کشور تحصیل کنید.

ساعات کاری در آذربایجان چگونه است و بر چه مبنایی اندازه گیری می‌شود؟

افراد 5 روز در هفته و روزانه 8 ساعت فعالیت می‌کنند و در تمامی مشاغل حقوق به صورت ساعتی AZN19 پرداخته می‌شود .

سرمایه گذاری از طریق خرید املاک در آذربایجان در چه شرایطی قرار دارد؟

این بازار هیچ‌گاه رشد منفی نداشته و اغلب مشتریان با خرید مسکن پس از مدتی به سود رسیده‌اند.

مهم‌ترین نکته برای مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج چیست؟

شما باید اثبات کنید که ازدواج شما صرفا برای دریافت اقامت و تابعیت کشور آذربایجان نیست و واقعا قصد ازدواج با یک فرد آذربایجانی را دارید.

آیا امکان کار در حین تحصیل وجود دارد؟

برای کار قانونی در آذربایجان حین تحصیل باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهید.

منبع: www.imohajerat.org

نوشته شرایط جدید مهاجرت به آذربایجان توسط موسسه میرداماد منتشر شد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code