1 min read

دانلود رایگان کتاب جامع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در این کتاب، تیم نوین هاب موضوع را با تعاریف اصلی و مبانی پایه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شروع کرده و با شرح مسائل کلیدی همچون مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارکان اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مزایا و معایب تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، استراتژی شبکه‌های اجتماعی، راهنمای ایجاد یک برنامه بازاریابی، نحوه تکمیل اطلاعات کاربری، لحن و صدای بازاریابی، استراتژی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، آنالیز و تجزیه و تحلیل، نوشتن استراتژی محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تنظیم تقویم محتوایی مطلب را ادامه داده است و با مساله حضور در شبکه‌های اجتماعی به منظور رشد و اهمیت اینگیجمنت در شبکه‌های اجتماعی به پایان می‌‎رسد.

مطالعه این کتاب برای نتورکرها، دیجیتال مارکترها، تولید کنندگان محتوا، استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی، صاحبان برند و کسب و کار که قصد کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی را دارند بسیار لازم و ضروری است.

حتی اگر شما به تازگی یک کسب و کار را شروع کرده باشید سبب می‌شود تا شما تجارت شخصی خودتان را راه اندازی و تقویت کنید. جهت دانلود رایگان کتاب از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

دانلودکتاب: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با مطالعه این کتاب با اصول اصلی و اساسی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید که قطعا بر روی تولید محتوای بهینه در شبکه‌های اجتماعی، درک نیازهای مشتریان، جذب مخاطبان جدید و در نهایت افزایش فروش تاثیر بسزایی خواهد داشت. علاوه بر آشنایی با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، شما می‌توانید با نحوه تجزیه و تحلیل و آنالیز اینستاگرام نیز در این کتاب آشنا شوید.

-در بخشی از کتاب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم:

چرا برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به یک استراتژی نیاز داریم؟

بازاریابــان شــبکه های اجتماعــی بــا ســه چالــش عمــده بــرای فعالیــت ایــن پلتفــرم هــا رو بــه رو
هســتند. ایــن چالــش هــا شــامل: دسترســی بــه مخاطــب، انــدازه گیــری بازگشــت ســرمایه و در آخــر رســیدن بــه اهــداف تجــاری اســت.

تدویــن اســتراتژی رســانه شبکه‌های اجتماعــی بــه شــما کمــک مــی کنــد تــا بــرای فعالیــت خــود تعییــن کنیــد، عملکــرد خــود را آنالیــز و ردیابــی کنیــد و معیارهــای خــود را در طــول زمــان تغییــر دهیــد.

بدون ایــن اســتراتژی شــما تقریبــا در مــورد اینکــه از کجــا شــروع کردیــد، چطــور فعالیــت کرده و آیا بــه اهدافــی کــه تعییــن شــده رســیده اید یــا نیــاز بــه تغییــر آن هــا داریــد، هیــچ نظــری نخواهیــد داشــت. همچنیــن بــا کمــک ایــن اســتراتژی معمــولا انتظــار شــما از مشــارکت بــا مخاطبتان بالا رفته و همه چیز را در مورد آنچه که باید در سوشال مدیا انجام دهید یا نه مشخص می‌کند.

اگر بخواهیم یک اشاره کلی به مفهوم بازاریابی داشته باشیم،‌ بنا به نظر فیلیپ کاتلر پدر بازرگانی نوین، بازاریابی به معنی رابطه سودمند و دو طرفه با مشتری است و هدف بازاریابی جذب مشتریان جدید با ارائه ارزش بالاتر و حفظ مشتریان فعلی بواسطه جلب رضایت آنهاست به بیانی دیگر فرآیندی است که در آن شرکت برای مشتری ارزش ایجاد کرده تا در عوض از مشتری ارزش دریافت کند.

اگر بخواهیم توصیف دقیق‌تری از این مفهوم داشته باشیم باید بگوییم بازاریابی تنها به معنی تبلیغ و فروش نیست و در واقع پیام‌های بازرگانی، آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها و یا تبلیغات شبکه‌ای تنها قسمت نمایان روش‌های بازاریابی است و قسمت پنهان آن بسیار گسترده‌تر است.

در حقیقت بازاریابی به معنی تشخیص دقیق نیازهای مشتریان و برآورده کردن آن‌هاست اگر این فرآیند به درستی انجام پذیرد و در ادامه محصولی با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود، به خوبی توزیع شود و در دسترس مشتری قرار بگیرد و به شکلی موثر معرفی شود به سادگی به مرحله فروش می‌رسد.

ارزش و رضایت مشتری

در ابتدا باید یک تعریف کلی از پیشنهاد بازاریابی داشته باشیم، پیشنهاد بازاریابی مجموعه‌ای از محصولات، خدمات، اطلاعات و یا تخصص‌هایی است که برای رفع نیاز به بازار عرضه می‌شود. اما خطای بسیاری از فروشندگان این است به جای توجه به مزایا و تجربه استفاده افراد از محصولات به خود محصول و رفع نیازهای فعلی توجه می‌کنند و از درک نیازهای واقعی مشتریان غافل می‌مانند.

مصرف کنندگان معمولا با طیف گسترده‌ای از خدمات رو به رو هستند که هر کدام نیازهای خاصی را برطرف می‌کنند اما آن‌ها چه طور یک پیشنهاد بازاریابی خاص را انتخاب می‌کنند؟ مشتریان بر اساس میزان ارزش و رضایتی که هر پیشنهاد برای آن‌ها ایجاد می‌کند خرید می‌کنند. مشتریان رضایتمند مجددا خرید می‌کنند و در مورد تجربه خوب خود با دیگران صحبت می‌کنند اما مشتریان ناراضی به محصولات رقبا روی می‌آورند و محصول قبلی را نزد دیگران بی اعتبار می‌کنند.

طراحی استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر اساس مشتری

برای طراحی استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باید ابتدا به دو سوال مهم پاسخ دهید اول اینکه ما خدمتگذار کدام مشتریان هستید، در واقع بازار هدف خود را مشخص کنید و دوم اینکه چه طور می‌توانیم به بهترین شکل به این مشتریان خدمت کنیم؟ پس از مشخص کردن پاسخ این دو سوال وظیفه مدیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یافتن، جذب کردن، حفظ کردن و رشد دادن رابطه با مشتریان از طریق افزایش تعامل و انتقال ارزش‌های مورد نظر مشتریان است.

در بازاریابی نوین ارتباط بین مشتریان و شرکت‌ها تغییر کرده است در گذشته شرکت‌ها با تمرکز بر بازاریابی انبوه مانند عرضه و معرفی گسترده محصولات خود در تمام پلتفرم‌ها اقدام به فروش می‌کرند اما امروزه شرکت‌ها، تولید کنندگان و صاحبان مشاغل با تمرکز بر نیاز مشتریان یک ارتباط بی واسطه و پر دوام‌تری را با مشتریان برقرار می‌کنند. در حقیقت در این نوع بازاریابی باید با مدیریت ارتباط با مشتری، مشتریان فعلی را حفظ کرده و رابطه‌ای سودمندتر و بلند مدت را با مشتریان برقرار کرد.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز فنون و نکات خاص خود را دارد که با فراگیری این نکات قطعا تاثیر مثبتی بر روی مخاطبان و ارائه خدمات به مشتریان خواهید داشت. امید است با مطالعه کتاب جامع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی گامی مثبت به سمت اهداف تجاری خود بردارید.

نوشته دانلود رایگان کتاب جامع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code