حمله سایبری به انویدیا سبب وقوع مشکلات مختلفی برای این شرکت شده است
1 min read

حمله سایبری به انویدیا سبب وقوع مشکلات مختلفی برای این شرکت شده است

آنچه که از دنیای امنیت می‌توان فهمید، این است که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان هم از صدمات حملات سایبری در امان نیستند. به تازگی شاهد حمله سایبری به انویدیا هستیم که بخش‌های مهمی از کسب و کار این شرکت را مختل کرده و سبب وقوع مشکلات مختلفی برای این شرکت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حمله سایبری به انویدیا و مشکلات پس از آن؛ مصر این حمله کیست؟!

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت نام آشنای Nvidia در این هفته مورد حمله سایبری قرار گرفته است و طبق گزارشات، این حمله بخش‌هایی از تجارت آن را کاملا به خطر انداخته است و این غول فناوری را مجبور کرده تا برخی از خدمات خود را به صورت آفلاین ارائه دهد. این گزارش از تلگراف منتشر شده و می‌گوید که این حمله سایبری بخش‌هایی از کسب‌ و کار انویدیا را برای حداقل دو روز از دسترس خارج کرده است. همزمان با حمله اخیر روسیه به اوکراین، شاهد وقوع حملات سایبری به شرکت‌هایی مختلفی هستیم.

یکی از سخنگویان انویدیا اخیرا گفته است که این شرکت در حال بررسی این حادثه است و در حال حاضر فعالیت‌های تجاری ما بدون وقفه به کار خود ادامه می‌دهد. ما هنوز در حال کار برای ارزیابی ماهیت و دامنه وقوع این حمله هستیم و در حال حاضر هیچ اطلاعات اضافی برای به انتشار عمومی نداریم.

گزارش تلگراف می‌گوید که سیستم‌های ایمیل و ابزارهای توسعه‌ دهنده این شرکت در دو روز گذشته به دلیل آنچه که گمان می‌رود یک نفوذ خرابکارانه به شبکه این شرکت باشد، دچار اختلال شده است. اگرچه هنوز هیچ مقصری شناسایی نشده است، اما حتی نمی‌توان با قاطعیت گفت که این مشکل یک حمله سایبری است.

انویدیا از تصاحب Arm با صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلار صرف‌نظر کرد

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دخالت عوامل خرابکار روس یا سرویس‌های امنیتی این کشور در این اختلال وجود ندارد، اما دولت‌های غربی برای حملات سایبری تلافی‌ جویانه احتمالی روسیه پس از اعمال تحریم‌ها که به دنبال حمله روسیه به اوکراین انجام شده است، در آماده‌باش کامل هستند.

انویدیا بیشتر به خاطر ساخت پردازنده‌های گرافیکی در جهان شهرت دارد، اما فعالیت خود را در زمینه‌های مهم دیگری مانند یادگیری ماشین و خدمات ابری نیز آغاز کرده است و به مقوله امنیت، نسبه به گذشته اهمیت بیشتری نشان می‌دهد. تا کنون، مشخص نیست که آیا اطلاعلات خاص و حساسی بعد از این حمله، از سرورهای انویدیا به سرقت رفته است یا اینکه این اختلال صرفا به دلیل مشکلات فنی بوده است.

نمی‌توان با قاطعیت گفت که این حمله کار روسیه است

ارتباط آشکاری که کاربران به آن اذعان دارند، این است که حمله سایبری اخیر، درست زمانی رخ داده است که روسیه به اوکراین حمله کرده و این شرکت در تمام طول هفته اخیر متحمل حملات سایبری مختلفی شده است. در بهترین حالت هنوز هم مدرکی غیرمستقیم برای اتهام به روسیه وجود ندارد و اشاره کردن به ارتباط این کشور هنوز بسیار زود است.

این امر به‌ویژه از آنجایی که مهاجمان زیادی دوست دارند سیستم‌های انویدیا را برای مقاصد خود مختل کنند، صادق است و باید گفت چه زمانی برای انجام این کار بهتر از لحظه‌ای که تمام دنیا آماده هستند تا روسیه را برای چنین حمله‌ای مقصر بدانند؟

حقایقی جالب درباره انویدیا; سلطان بازی‌خوری

به گفته خبرگزاری TechRadar، حمله سایبری (اگر واقعا این مشکلات به خاطر حمله سایبری باشد) فقط با حمله به اوکراین مصادف نمی‌شود، بلکه اعمال کنترل صادرات ایالات متحده بر محصولات نیمه رسانا و سایر فناوری‌های رایانه‌ای با فناوری پیشرفته‌ای همراه است.

بنابراین، اگر روسیه قرار بود تلافی کند، چرا نباید به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید محصولات نیمه رسانا در جهان که اتفاقا در ایالات متحده مستقر است، حمله نکند؟ در حال حاضر شک و شبهه زیادی از تبعات مختلف وقوع این جنگ وجود دارد. اما بهترین کار این است که قضاوت را تا زمانی که حقایق بیشتر مشخص می‌شود، نگه داریم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حمله سایبری اخیر به شرکت انویدیا می‌تواند توسط هکرهای روسی صورت گرفته باشد؟

نوشته حمله سایبری به انویدیا سبب وقوع مشکلات مختلفی برای این شرکت شده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code