بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی
1 min read

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی

با نزدیک شدن روزهای پایانی سال و رسیدن بهار، اکثر افراد خود را برای برنامه‌ریزی سفر نوروزی آماده ‌می‌کنند. مسلما یکی از این برنامه‌ها، انتخاب مقصد مناسب برای سفر است. انتخاب یک مقصد جذاب برای سفر، شاید آنقدرها که فکر ‌می‌کنیم ساده نباشد؛ تا جایی که ممکن است خیلی از افراد تا دقایق پایانی سفر هم مقصدشان را مشخص نکنند.

اما اگر از این دسته افراد بوده و هنوز دچار دودلی هستید نگران نباشید در اینجا قصد داریم بهترین تور نوروز و بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی را برایتان معرفی کنیم.

معرفی بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی

کشور ایران با جاذبه‌های متنوع و فراوان، اینقدر شهر زیبا دارد که اگر بخواهیم یکی را به عنوان مقصد سفر نوروزی‌ انتخاب کنیم دچار سردرگمی شویم. مسلما بعضی از این شهرها طرفداران بیشتری دارند و خیلی سریع همه بلیط‌ها و تورهایشان رزرو شده و به فروش ‌می‌رسند. به عنوان مثال تور مشهد، تور کیش و تور قشم از جمله تورهایی هستند که لقب بهترین تور نوروز را دارند. بنابراین اگر خیلی دیر به فکر بیفتید ممکن است برنامه سفرتان در وقت دلخواهتان انجام نشود. اگر ‌می‌خواهید بهترین تور نوروز را داشته باشید سعی کنید یک قدم جلوتر از دیگران حرکت کنید.

در ادامه همان طور که گفته شد به معرفی بعضی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی ‌می‌پردازیم. اگر یکی از این شهرها مقصد سفرتان برای نوروز است پس خیلی زود دست به کار شوید و بهترین تور نوروز را رزرو کنید. این مقصدها تقاضای بالایی برای سفر در ایام نوروز داشته و خیلی زود همه بلیط ها فروخته ‌می‌شوند.

جزیره جذاب کیش

کیش دقیقا از همان مقاصدی است که اگر یکبار به آن سفر کرده باشید باز هم برایتان جذابیت و تازگی دارد. این جزیره زیبا در خلیج فارس، هر ساله موج عظیمی از گردشگران را، به سوی خود ‌می‌کشاند. تور کیش از آن تورهایی است که همیشه خدا مشتری‌های پروپا قرصی دارد.

تفریحات آبی کیش

در ایام نوروز هوای کیش کاملا معتدل ‌می‌شود و از آنجایی که جزیره‌ای پر از تفریحات آبی است مسافران زیادی را به سمت خود جذب ‌می‌کند. این تفریحات آنقدر متنوع و پر آوازه هستند که حتی عده‌ای تنها به قصد استفاده از همین تفریحات لوکس و بی‌نظیر، راهی سفر کیش ‌می‌شوند. تفریحات پر طرفدار آبی کیش شامل بنانا سواری، پاراسل‌سواری، جت‌اسکی، اسکوتر زیر دریایی، غواصی، قایق‌سواری، قایق‌های کف‌شیشه‌ای، کایت‌بوردینگ، شناور دریایی و بیشمار تفریح دیگر ‌است.

اقامت در کیش

اقامت در کیش بی‌نهایت حق انتخاب به شما ‌می‌دهد تا بتوانید با هر بودجه و سلیقه‌ای، اقامتی دلپذیر داشته باشید. بعضی از این اقامتگاه‌ها آنچنان خاص هستند که به جرات ‌می‌توان گفت نظیرشان را هیچ‌جا ندیده‌‌اید. اگر اهل هتل‌های لوکس و در عین‌حال ساحلی هستید حتما سری به هتل ترنج و هتل مارینا پارک کیش بزنید. اما برای دیگر سلیقه‌ها که هتل‌ها و بودجه پایین‌تری را ‌می‌پسندند پیشنهاد ‌می‌شود از اقامت در هتل آرامیس و یا هتل ارم‌کیش لذت ببرند. در هر صورت کیش آنقدر انتخاب و تنوع در اقامت و هتل دارد که نگذارد هیچ سلیقه‌ای ناراضی بماند.

جذابیت‌های کیش

جدای از تفریحات آبی، جذابیت های کیش نیز تنوع بالایی دارند و باید حتما چندین روز را به دیدار از آنها اختصاص دهید. در کیش حتما به دیدن ساحل مرجانی معروفش بروید. در کنار ساحل ‌می‌توانید بازی و تفریحات مختلفی از جمله اسب‌سواری و شترسواری را نیز انجام دهید.

بازدید از کشتی یونانی و تماشای غروب زیبای خورشیدش هم که جای خود دارید. از دیدن شهر باستانی حریره،کاریز کیش، آکواریوم، دلفیناریوم و در نهایت پاساژگردی و خرید برندهای لوکس و شیک هم غافل نمانید.

در انتها پیشنهاد ما این است تا برای داشتن بهترین تور نوروز، نگاهی هم به تورهای متنوع این جزیره جذاب در سایت‌های معتبر از جمله سایت گردشگری سفرمی داشته باشید.

جزیره هیجان‌انگیز قشم

سفر به بزرگترین جزیره ایران یکی دیگر از مقاصد برای رزرو بهترین تور نوروز است. احتمالا برایتان جالب است اگر بدانید که این جزیره مساحتی ده برابر بزرگتر از کیش دارد. اگر کیش به تفریحات آبی‌اش مشهور است؛ اما قشم هم با بی‌نهایت مراکز خرید مدرن و سنتی، به مقصدی برای دوستداران خرید شهرت یافته است.

مراکز خرید قشم

همانطور که گفتیم تور قشم بهانه خوبی برای بازارگردی و خرید است. در واقع اغلب مسافران قشم نیمی از وقت سفرشان را به پاساژگردی و خرید اختصاص ‌می‌دهند. پاساژهای معروف دو دلفین، مرکز خرید نور، الماس، اطلس، بازار سنتی درگهان، پاساژ ستاره و سیتی سنتر 1 و 2 از جمله مراکزی هستند که در سفرتان به قشم حتما سری هم به آنها ‌خواهید زد.

تفریحات قشم

اگر دلتان هوس تفریحات آبی کیش را کرده اما مقصد سفرتان را قشم انتخاب کرده‌اید اصلا نگران نباشید. اگرچه تفریحات کیش بی‌شمار است اما قشم هم عقب نمانده و اغلب تفریحات آبی کیش را خودش دارد. تفریحاتی نظیر پاراسل‌سواری، شاتل‌سواری، جت‌اسکی، غواصی، قایق‌سواری و غیره از جمله این تفریحات هستند. در تور قشم حواستان به دیدار از جزایر حرا و هنگام هم باشد تا با دیدن جذابیت های این دو جزیره حسابی هیجان‌زده و غافلگیر شوید.

تور زیارتی سیاحتی مشهد

مشهد همواره یکی از پر‌توریست‌ترین شهرهای کشور بوده است. جاذبه های طبیعی، تاریخی، گردشگری و زیارتی این شهر موجب شده تا هر ساله میزبان هزاران توریست داخلی و خارجی باشد. از آنجاییکه شهر مشهد دارای زمستان‌هایی سرد است پس با شروع بهار و معتدل شدن هوا در این شهر، فرصتی دست ‌می‌دهد تا خیل عظیم عاشقان زیارت و حرم به سمت این شهر کشیده شوند. البته جدای از زیارت، مشهد دارای بی شمار مکان‌های جذاب دیگری هم هست که اغلب افراد را برای داشتن یک سفر نوروزی پربار و جذاب تشویق به انتخاب خرید تور مشهد ‌می‌کند.

مکان های جذاب مشهد

تور مشهد این فرصت را ‌می‌دهد تا بتوانید به دیدار جذابیت های گردشگری و طبیعی آن بروید. دیگر کسی نیست که در سفر به این شهر زیارتی، سری به شاندیز، طرقبه یا کوهسنگی نزده و از هوا و طبیعت آنها لذت نبرده باشد.

در سفر به مشهد و پس از زیارت حرم مطهر، دیدار از آرامگاه نادرشاه، آرامگاه فردوسی و آرامگاه پیر پالاندوز را هم به لیست خود اضافه کنید. البته دیدار از پارک ملت، پارک وکیل‌آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره و مسجد گوهرشاد هم از آن جاهایی است که حتما باید برایشان وقت کافی گذاشت. اما اگر دلتان کمی بازی و آب‌تنی ‌می‌خواهد پس وقتش است رفتن به موج های آبی مشهد را در لیست خود بگنجانید.

مراکز خرید مشهد

شهرهای زیارتی همیشه این ویژگی را دارند تا به واسطه ورود زائران، مراکز خرید متنوعی را در خود جای دهند. سوغاتی و خرید از مشهد برای اکثر افراد دیگر جزیی از نوستالژی‌هایشان شده است. این شهر به عنوان لقب بهترین تور نوروز در کنار دیگر تورهای برتر نوروزی، دارای مراکز خرید معروفی از جمله بازار رضا، الماس‌شرق، آرمیتاژ، وصال، پروما، آلتون، کیان،سنتر و غیره است.

نوشته بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code