از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین جهان تنها ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده است
1 min read

از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین جهان تنها ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده است

بیت کوین که شناخته شده‌ترین رمز ارز رایج در جهان است، اخیرا رکورد جدیدی در ماینینگ شکسته است و حالا رسما ۱۹ میلیون بیت کوین، از مجموع تمام ۲۱ میلیون آن استخراج شده. به عبارتی دیگر حالا تنها ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده است. این خبر از جهاتی مثبت و از جهاتی منفی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تنها ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده است؛ ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شد…!

طبق گزارش‌های دریافتی حالا ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شده است. همانطور که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز این ارز دیجیتال نیز پیش‌بینی شده بود، تنها ۲ میلیون ارز دیجیتال برای استخراج باقی مانده است. استخراج آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ انجام خواهد شد. در ۱ آوریل ۲۰۲۲، بیت کوین به نقطه عطف جدیدی از قیمت خود رسید. همانطور که تجزیه و تحلیل بلاک چین نشان می‌دهد، این شبکه به تازگی از مرز ۱۹ میلیون ارز دیجیتال عبور کرده است. ثبت ۷۳۰.۰۰۰ بلاک چین منجر به استخراج ۱۹ میلیون بیت کوین شده است.

پادشاه ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک ارز نادر است. اکنون بیش از ۹۰ درصد بیت کوین ها در حال حاضر در بازار در گردش هستند. در زمان ایجاد این ارز، ساتوشی ناکاموتو تصمیم گرفت مقدار بیت کوین را به ۲۱ میلیون محدود کند. زمانی که تمام ۲۱ میلیون بیت کوین جهان استخراج شود، دیگر امکان استخراج ارزهای جدید وجود نخواهد داشت. کد بیت کوین، مانند کاغذ سفید ارزهای دیجیتال، اجازه نمی‌دهد توکن‌های جدید پس از رسیدن به این آستانه وجود داشته باشند. به گفته کارشناسان، برای خروج آخرین بیت کوین احتمالا باید تا سال ۲۱۴۰ میلادی صبر کرد.

استخراج بیت کوین تا چه زمانی ادامه دارد؟!

هنگامی که تعدادی ارز از پیش تعیین شده منتشر شد، انگیزه ماینرها می‌تواند به طور کامل توسط کارمزد تراکنش آن افزایش یابد. ساتوشی ناکاموتو، که هویتش هنوز ناشناخته است، در کتاب سفید می‌گوید که دیگر نیازی به تورم نیست. در یک ایمیل رد و بدل شده با دیگر بازیگران پیشرو در شبکه بیت کوین، وی تصریح کرد که «کل مقدار در گردش بیت کوین برابر با ۲۱ میلیون سکه خواهد بود.

در واقع، واقعا ۱۹ میلیون بیت کوین در بازار در گردش نیست. طبق یک مطالعه توسط Chainalysis، یک شرکت متخصص در تجزیه و تحلیل بلاک چین، بیش از ۲۰ درصد از این ۱۹ میلیون بیت کوین موجود نیز در کیف پول‌های ناشناس و گمنام هستند. همچنین باید گفت که بسیاری از سرمایه گذاران دسترسی به ذخایر ارزهای دیجیتال خود را از دست داده اند. سایر دارندگان چندین سال است که ارزهای خود را با دقت در کیف پول‌های مخصوصی نگه داشته‌اند. یکی از این اشخاص ناکاموتو است که بیت کوین‌های آن از سال ۲۰۱۰ هیچ حرکتی نکرده است.

صدور بیت کوین در نهایت قابل پیش بینی است و به همین دلیل است که افراد می‌توانند بازه زمانی بین تغییرات تنظیم سختی و زمان وقوع نصف شدن بعدی را تخمین بزنند. در زمان نگارش این مقاله، نرخ تورم شبکه بیت کوین در سال ۱.۷۴ درصد است و پس از هر نصف شدن، متریک تورم سالانه به کاهش خود ادامه خواهد داد.

به گفته GizChina، اینطور که به نظر می‌رسد بیت کوین در مسیر خوبی برای تثبیت خود به عنوان یک ارز مجازی با ارزش است. کاهش تدریجی عرضه بیت کوین باید با افزایش شدید ارزش آن همراه باشد. به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قیمت بیت کوین در سال های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند در آینده به روند رشد صعودی خود برگردد؟

نوشته از مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین جهان تنها ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code