همکاری بزرگ LG و HP برای تامین نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در لپ‌تاپ‌ها
1 min read

همکاری بزرگ LG و HP برای تامین نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در لپ‌تاپ‌ها

دو شرکت بزرگ LG و HP هردو در بخش‌هایی از بازار به گونه‌ای برای خود حکمرانی می‌کنند. اولی در حوزه نمیاشگرها و دومی در زمینه تولید سایر محصولات سخت‌افزاری. اما گویا حالا باید شاهد همکاری بزرگ LG و HP برای تامین نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در لپ‌تاپ‌ها باشیم. با ترنجی همراه باشید.

همکاری بزرگ LG و HP برای تامین نمایشگرهای OLED؛ همکاری‌ها گسترده‌تر از همیشه خواهد شد

شرکت LG Display امسال پنل‌های لپ‌تاپ OLED منعطف ۱۷ اینچی را برای HP تولید می‌کند. این خبر را منبع کره‌ای Elec به نقل از منابع آگاه در زنجیره تامین گزارش کرده است. این دومین بار است که ال‌جی دیسپلی سفارش عرضه پنل‌های OLED منعطف را دریافت می‌کند. در سال ۲۰۲۰، این تولید کننده کره‌ای اولین پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر لنوو را برای لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1 Fold با ابعاد ۱۳.۳ اینچ در حالت مورب یا دو نمونه ۶.۲ اینچی در حالت تا شده تولید کرد. وضوح آن پنل‌ها نیز ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسل بود. از زمان عرضه این لپ‌تاپ، ال‌جی حدود ۲۰.۰۰۰ پنل نمایشگر را برای لنوو تولید کرده است.

پنل‌های OLED عرضه‌شده توسط HP در صورت باز شدن، ۱۱ اینچ تا شده و وضوح 4K (۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل) خواهند داشت. به گفته منابع، تولید انبوه آنها در سه ماهه سوم آغاز خواهد شد. پیش بینی می شود که حجم دسته ای نمایشگرها حدود ۱۰ هزار واحد باشد. ال‌جی دیسپلی اوایل سال جاری در نمایشگاه CES از پنل انعطاف پذیر ۱۷ اینچی خود نیز رونمایی کرد.

این شرکت گفته است که این پنل جدید از ورودی لمسی و قلم پشتیبانی می‌کند. بر همین اساس می‌توان گفت که یک پنل انعطاف پذیر قابل استفاده در لپ‌تاپ، تبلت و مانیتور است. به گفته TheElec، این شرکت کره‌ای همچنین در حال همکاری با اپل برای توسعه یک پنل OLED انعطاف پذیر برای دستگاه‌های تاشو این شرکت (همچون آیفون و آیپد تاشو) در آینده است.

تامین نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در لپ‌تاپ‌های HP بر عهده ال‌جی خواهد بود

تحلیلگران نگرانی‌ فعالان بازار را در مورد اجتناب‌ ناپذیر بودن اصلاح در بازار رایانه‌های شخصی، که برای دو سال متوالی نرخ رشد چشمگیری را نشان داده است، به اشتراک می‌گذارند. اظهارات کارشناسان دو موسسه بارکلیز و مورگان استنلی در مورد کاهش مورد انتظار در تقاضا برای بخش رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۳ نه تنها باعث کاهش قیمت سهام AMD شد، بلکه HP Inc و Dell را در بین سه تولید کننده برتر رایانه‌‌های همراه قرار داد.

بارکلیز گفته است که سه حوزه تجاری کلیدی AMD که شامل رایانه شخصی، بازی و دارایی‌های مرتبط با Xilinx می‌شود، در فصل‌های گذشته نرخ رشد بالاتری نسبت به کل بازار را نشان داده است و این وضعیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. در سال ۲۰۲۳، به احتمال زیاد، گسترش AMD در این بخش‌ها سرعت کم​​تری خواهد داشت. کارشناسان و تحلیلگران موسسه بارکلیز پیش‌بینی خود را برای سهام AMD از ۱۴۸ دلار به ۱۱۵ دلار کاهش داده‌اند و این اوراق بهادار معاملات دیروز را با کاهش ۸.۲۹ درصدی به پایان رساند.

با این حال، امسال AMD می‌تواند درآمد خود را تا ۳۱ درصد افزایش دهد و بخشی از موقعیت بازار را نیز از اینتل پس بگیرد. طبق گفته بارکلیز، ممکن است مشکلات این شرکت سال آینده آغاز شود. در آینده، شتاب تجاری این شرکت تا حد زیادی به موفقیت پردازنده‌های اینتل و آرم در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بستگی دارد.

اگر پیش از این موسسه مورگان استنلی بر پیش‌بینی رشد فروش رایانه‌های شخصی در سال جاری تا ۴ درصد تامید داشت، اکنون تحلیلگران از یک کاهش احتمالی ۶ درصدی سخن به میان آورده‌اند. اما بخش سرورهای این شرکت در سال جاری احتمالا ثبات مناسبی در حجم فروش و درآمد را نشان خواهد دهد.

به گفته GizChina، در پشت پرده چنین اظهاراتی، قیمت سهام دل با ۷.۶ درصد کاهش به ۵۰.۱۹ دلار رسید، در حالی که HP Inc با ۶.۵ درصد کاهش به ۳۶.۳۰ دلار رسیده است. در مورد پویایی قیمت سهام AMD، اصلاح فعلی این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته نرخ آن ۳۹ درصد رشد کرده است و این چندین برابر بیشتر از بسیاری از شاخص‌های سهام دیگر است.

نوشته همکاری بزرگ LG و HP برای تامین نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در لپ‌تاپ‌ها اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code