مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا و فرانسه
1 min read

مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا و فرانسه

کشور فرانسه از جمله کشورهای توسعه یافته ی قاره اروپا می باشد. کشور کانادا واقع در قاره آمریکا و یکی از کشورهای بزرگ با اقتصاد پیشرفته و کیفیت بالای زندگی است. در کشور کانادا زبان فرانسوی و انگلیسی دو زبان رسمی این کشور می باشد در برخی از استان ها مانند کبک زبان اکثر مردم فرانسوی است.

افرادی که تمایل دارند به یک کشور فرانسوی زبان مهاجرت نمایند مهاجرت به کانادا یا فرانسه، جزء گزینه های آنان قرار خواهد گرفت و برای تصمیم گیری در مورد این دو کشور عموماً در ابتدا به برآورد هزینه ها خواهند پرداخت. در این نوشتار که توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده سعی برآن شد که اطلاعات مربوط هزینه های مهاجرت به این دو کشور در اختیارتان قرار بگیرد تا بتوانید به مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا و فرانسه بپردازید.

هزینه مهاجرت به کانادا

برای محاسبه هزینه مهاجرت باید در ابتدا روش مهاجرتی خود را در نظر گرفت. سپس بر اساس روش انتخاب شده، هزینه های مهاجرت را محاسبه نمود. از جمله هزینه هایی که باید در نظر گرفته شود: هزینه‌های اقدام، هزینه های زندگی و غیره را شامل می شود. اگر بخواهیم در مورد هزینه مهاجرت به کانادا صحبت کنیم، ابتدا باید هزینه زندگی در این کشور را محاسبه نماییم. هزینه زندگی در کشور کانادا برای یک فرد مجرد حدود 1000 تا 1500 دلار در ماه واحد خواهد بود که این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن است. هزینه مسکن در شهرهای مختلف کانادا متفاوت می باشد که از 250 تا 2000 دلار در ماه برای میانگین اجاره مسکن باید در نظر داشت. برای محاسبه دقیق تر سایر هزینه ها، باید روش مهاجرتی خود در نظر گرفت که در مباحث زیر به صورت کامل شرح خواهیم داد.

— هزینه مهاجرت کاری به کانادا

از روش های مهاجرتی که افراد زیادی به آن تمایل دارند؛ روش مهاجرت کاری می باشد. این روش از کم هزینه ترین روش های مهاجرت است و با توجه به اینکه فرد در همان ابتدا شغل مورد نظر خود را خواهد داشت، در نتیجه می تواند درآمد ماهیانه داشته باشد و از این طریق بسیاری از هزینه‌های فرد توسط درآمدی که از ماه اول مهاجرت خود کسب می کند، پوشش خواهد داده شد. در مهاجرت کاری به کانادا دو روش وجود دارد روش جاب آفر و روش امتیاز بندی. در روش جاب آفر، فرد باید در ابتدا کارفرما داشته باشد و کارفرما برای شخص دعوتنامه ی کاری صادر می کند که از این طریق می توان ویزای کاری کانادا را اخذ نمود. روش دیگر روش اسکیل ورکر است؛ در این روش، امتیازات فرد با توجه به مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار، سن محاسبه می گردد و در صورت کسب امتیازات لازم فرد می تواند در همان ابتدا اقامت دائم کانادا را بدست آورد. در این دو روش تنها هزینه ی که فرد باید در نظر داشته باشد مبلغ تمکن مالی خواهد بود که حدود 10000 الی 12000 خواهد بود.

— برای سرمایه گذاری در کانادا چقدر پول لازم است؟

افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در کشور فرانسه را دارند باید بدانند با هر مقدار پول و هزینه می توانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند. اما اگر بخواهند از طریق سرمایه گذاری به کشور فرانسه مهاجرت نمایند باید بدانند که سرمایه گذاری از دو طریق استارت آپ و کارآفرینی در کانادا می تواند منجر به اخذ اقامت کانادا گردد. مقدار سرمایه در ایالات های محتلف کانادا متفاوت است که با توجه به مقدار هزینه لازم فرد می تواند به کارآفرینی در آن بپردازد و پس از 2 سال کار نمودن در بیزنس مربوطه اقامت کانادا را بدست آورد. در روش استارت آپ فرد می تواند با حداقل 60 هزار دلار، کسب و کار جدید و نو راه اندازی نماید و در همان ابتدا اقامت کانادا را اخذ کند. در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE طراحی شده میزان سرمایه گذاری در استان های مختلف کانادا قرار داده شده است:

استان میزان سرمایه گذاری شرایط
نیوبرانزویک حداقل 150 هزار دلار 3 سال سابقه مدیریت

حداقل دیپلم

سن 22 تا 59 سال

حداقل CLB5

نووا اسکوشیا حداقل 150 هزار دلار 3 سال سابقه مدیریت

حداقل دیپلم

سن 21 تا 55 سال

حداقل CLB5

پرنس ادوارد حداقل 150 هزار دلار 3 سال سابقه مدیریت

حداقل دیپلم

سن 21 تا 55 سال

حداقل CLB5

آنتاریو حداقل 100 هزار دلار حداقل 2 سال سابقه مدیریت

محدودیت سنی ندارد

حداقل CLB5

— هزینه تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف از مهد کودک تا تحصیلات تکمیلی امکان پذیر می باشد. برای تحصیل فرد باید در ابتدا پذیرش اخذ نموده و سپس با نامه ی پذیرش برای اخذ ویزا اقدام نماید. هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف متفاوت است. البته دولتی یا خصوصی بودن، رشته تحصیلی و… از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه مهاجرت تحصیلی است. به طور کلی مهم ترین هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، هزینه شهریه فرد خواهد بود. در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای ملک پور طراحی شده، میانگین شهریه ها در مقاطع مختلف قرار داده شده است:

مقطع هزینه
مدارس 25000 تا 30000 دلار کانادا
کارشناسی 15000 تا 20000 دلار کانادا
کارشناسی ارشد 18000 تا 25000 دلار کانادا
دکترا 10000 تا 20000 دلار کانادا

هزینه اقامت فرانسه

اقامت در فرانسه در شهرهای مختلف دارای هزینه های مختلفی خواهد بود. هزینه اقامت شامل: هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و… است. هزینه مسکن مهم ترین هزینه اقامت در فرانسه خواهد بود. هزینه مسکن در شهرهای بزرگ و معروف مانند لیون و پاریس بیشتر خواهد بود. اگر بخواهیم به طور میانگین هزینه مسکن را محاسبه نماییم، می توانیم بگوییم هزینه مسکن در کشور فرانسه حدود 150 تا 800 یورو با توجه به نوع مسکن خواهد بود. هزینه اقامت در فرانسه برای یک خانواده 4 نفره حدود 2899 یورو در ماه، بدون هزینه اجاره مسکن خواهد بود که این هزینه برای یک نفر حدود 812 یورو خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه کنید:

شرایط اقامت در فرانسه 2024 (راه های اخذ اقامت)

— مدارک لازم برای اقامت در فرانسه

افراد نمی توانند با ویزای شنگن در کشور فرانسه اقامت داشته باشند و متقاضیان نیازمند اخذ ویزای بلند مدت فرانسه (VLS-TS) هستند. اعتبار این نوع ویزاها نیز از 3 ماه الی یک سال متغیر است. اگر ویزای بلند مدت فرانسه توسط اداره مهاجرت این کشور تایید نشود، به عنوان مجوز اقامت موقتی عمل می کند. مدارک لازم برای صدور ویزای اقامت مذکور به شرح زیر می باشد:

  • • فرم درخواست از اداره مهاجرت فرانسه (OFFI)
  • • کپی پاسپورت از صفحات مشخصات و داده های شخصی متقاضی
  • • گواهی پزشکی
  • • مدرک سکونتی در کشور فرانسه
  • • مدرک تمکن مالی متقاضی
  • • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • • مدرک عدم بدهی مالیاتی
  • • رسید پرداخت هزینه دولتی 250€ (یورو)

پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان است که افراد زیادی در سراسر دنیا تمایل دارند این پاسپورت را اخذ نمایند. راه های قانونی بدست آوردن این پاسپورت می تواند از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تحصیل، افراد خاص، تولد باشد. به طور متداول افراد می توانند در صورت اقامت 3 سال از 5 سال در کشور کانادا پاسپورت کانادا را اخذ نمایند. در مدت اقامت پرداخت بیمه و مالیات بسیار مهم است.

— قدرت پاسپورت کانادا

قدرت یک پاسپورت بر اساس اینکه فردی که پاسپورت کانادا را دارد، در چند کشور بدون ویزا می تواند مسافرت نماید، در چند کشور صرف ویزای فرودگاهی کفایت می کند و… مشخص می گردد. در مورد پاسپورت کانادا باید گفت با فردی که پاسپورت کانادا را دارد، می تواند به 74% کشورهای جهان دسترسی داشته باشد. این پاسپورت با کسب امتیاز تحرک 147 و مسافرت به 99 کشور دنیا بدون ویزا در رتبه ی 6 جهانی قرار دارد.

تبدیل اقامت فرانسه به پاسپورت

به افرادی که تمایل دارند اقامت کشور فرانسه را اخذ نمایند، باید گفت که اگر به مدت 5 سال در خاک این کشور حضور قانونی داشته باشند و بیمه و مالیات پرداخت نمایند می توانند اقامت دائم کشور فرانسه را اخذ نمایند. افردی که پس از اخذ اقامت دائم به مدت 5 سال در کشور فرانسه حضور داشته باشد می تواند تابعیت کشور فرانسه را اخذ نماید. به طور کلی پس از 10 سال حضور در این کشور می توان پاسپورت فرانسه را اخذ نمود.

نوشته مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا و فرانسه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code