ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر
1 min read

ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر

ایلان ماسک که یک مخترع، میلیاردر و صاحب چندین شرکت بزرگ دنیا است اخیرا بیش از گذشته سر زبان‌ها افتاده است. به تازگی خبر مهمی منتشر شده است که نشان می‌دهد ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است و این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی ارزش این پلتفرم محبوب شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد

ایلان ماسک معمولا با تونی استارک (یکی از شخصیت‌های دنیای مارول) که یک میلیاردر، بشردوست، مخترع و همچنین مرد آهنی است، مقایسه می‌شود. شاید ایلان ماسک یک زره آهنین برای پرواز کردن نداشته باشد، اما او مطمئنا قدرت مالی بسیار بسیار زیادی دارد و همچنین یک رویاپرداز بزرگ در دنیای فناوری، در زمان فعلی است.

مغز متفکر تسلا و اسپیس ایکس اکنون به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان توییتر تبدیل شده است. درست پس از طرح سوالات خاصی در مورد تعهد پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به آزادی بیان، ایلان ماسک تصمیم گرفته است ۹ درصد از سهام توییتر را خریداری کند. چنین خریدی اکنون ایلان ماسک را به بزرگ‌ترین سهامدار توییتر تبدیل کرده است.

ارزش خرید ۷۳.۷ میلیون سهم ماسک بر اساس قیمت پایانی روز جمعه، حدود ۳ میلیارد دلار است. درست پس از اعلام این خبر، توییتر شاهد افزایش ۲۰ درصدی ارزش خود بود. با این حال، هدف اصلی ایلان ماسک برای چنین خریدی واقعا مشخص نیست. با این حال، او یک فرد مهم در توییتر است.

ایلان ماسک در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و در این پلتفرم اجتماعی بسیار فعال است. او آزادی بیان در توییتر را زیر سوال می‌برد و نسبت به اینکه این پلتفرم چگونه آزادی کاربران را قیمت گذاری می‌کند واکنش‌های زیادی نشان می‌دهد.

هدف ایلان ماسک از انجام این خرید بزرگ چیست؟!

بر اساس پرونده اوراق بهادار و بازار بورس روز دوشنبه، ایلان ماسک در واقع سهام این شبکه اجتماعی را در ۱۴ مارس خریداری کرده است. او این حرکت را یک سرمایه گذاری بلندمدت توصیف می‌کند که به دنبال به حداقل رساندن خرید و فروش سهام است. در نتیجه، می‌توانیم به وضوح ببینیم که وی چگونه این سهام را قبل از سخنرانی عمومی خود در اصلاحیه اول و توییتر خریداری کرده است. جالب اینجاست که او حتی احتمال ایجاد یک شبکه اجتماعی رقیب را مطرح کرده بود. اکنون آینده او در این بخش همچنان یک راز بزرگ است.

به گفته آنجلو زینو، تحلیلگر CFRA، علیرغم اینکه قصد ایلان ماسک از خرید توییتر یک رمز و راز اسرارآمیز است، به نظر می‌رسد که وی یک هدف بزرگ از خرید این شبکه اجتماعی داشته باشد. همانطور که می‌دانید، سهام توییتر از اوایل سال ۲۰۲۱ در حال کاهش بوده است. این شرکت در طی چندین سال گذشته نتوانسته است به اندازه کافی از پلتفرم خود درآمدزایی کند.

در نوامبر سال گذشته، جک دورسی جایگاه خود را به عنوان مدیرعامل این پلتفرم ترک کرد. زینو، که در توییتر و رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارد، نوشته است که سرمایه‌ گذاری واقعی ماسک درصد بسیار کمی از دارایی او است، و خریدهای همه‌ جانبه نباید منتفی شود.

برای نشان دادن اهمیت این خرید، سهام توییتر در این دوشنبه بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است. اگر تاریخ ۱۴ مارس را در نظر بگیریم، زمانی که ماسک واقعا سهام این شرکت را خریداری کرده است، شاهد افزایش ۵۰ درصدی ارزش سهام آن هستیم. برای اینکه همه چیز را در نظر بگیریم، اکنون سهام ماسک چهار برابر بیشتر از سهام دورسی است.

بیو توییتر ایلان ماسک باعث افزایش قیمت بیت کوین شد!

به گفته GizChina، جک دورسی خود یکی از بنیانگذاران این شرکت بود و تا زمانی که ایلان ماسک این خرید بزرگ را انجام نداده بود، لقب بزرگ‌ترین سهامدار این پلتفرم را یدک می‌کشید. حالا باید دید که مرد آهنی دنیای ما از خرید توییتر چه هدفی خواهد داشت. وقتی صحبت از بخش فناوری به میان می‌آید، او همچنان تلاش می‌کند و علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید و انقلابی خود را فرا می‌خواند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا خرید چنین حجم زیادی از سهام توئیتر می‌تواند نشانه‌ای بر تلاش ایلان ماسک جهت کنترل کردن این شبکه اجتماعی باشد؟!

نوشته ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code