افزوده شدن دکمه ویرایش توییت بعد از پیشنهاد ایلان ماسک محتمل است
1 min read

افزوده شدن دکمه ویرایش توییت بعد از پیشنهاد ایلان ماسک محتمل است

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، چند روز پیش ایلان ماسک رسما ۹ درصد از سهام توئیتر را خریداری کرد. بدین ترتیب وی تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار این شبکه اجتماعی شد. حالا اما اخبار جالب و خوشایندی به گوش می‌رسد زیرا شاهد پیشنهاد افزوده شدن دکمه ویرایش توییت بعد از نظرسنجی ایلان ماسک هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

افزوده شدن دکمه ویرایش توییت تا چه اندازه محتمل است؟!

بر اساس اخبار منتشر شده، ایلان ماسک رسما به عضویت هیئت مدیره توییتر منصوب شده و مدیر عامل شرکت، پاراگ آگراوال، مغز متفکر پشت شرکت‌هایی چون تسلا، اسپیس‌ ایکس و پی‌پال را به‌ عنوان یک فرد متعهد و همچین، منتقد شدید خدمات توصیف کرد. ایلان ماسک به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، قبلا قول داده بود که با پاراگ آگراوال و دیگر مدیران برتر توییتر برای پیشرفت‌های قابل توجه در ماه‌های آینده” همکاری نزدیک داشته باشد.

واضح است که تیزرهای دکمه ویرایش یا نشانه‌ای از اتفاقات آینده هستند یا مفصل‌ترین شوخی آنلاین بی رحمانه در تاریخ اینترنت. اما داستان اصلی اصولا چیست؟ فکر کردن به یک ویژگی گمشده در شبکه اجتماعی توییتر، در اذهان کاربران به اندازه کافی سخت و غیر ممکن است است، اما بر اساس چند پیام رمزآلود جدید که توسط دو فرد بسیار مهم توییت شده‌اند، انتظار طولانی مدت کاربران برای چیزی که سال ها در فیس‌بوک وجود داشته است، ممکن است به پایان باشد.

ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر

ایلان ماسک، کارآفرین معروف و بنیانگذار اسپیس ایکس، تنها چند ساعت پس از اینکه تایید شد که اخیرا نزدیک به ۳ میلیارد دلار برای بیش از ۹ درصد از کل سهام توییتر هزینه کرده است، یک نظرسنجی بالقوه را آغاز کرد و مستقیما از دنبال کنندگانش پرسید که آیا می‌خواهند دکمه ویرایش توییت‌های خود را داشته باشند یا خیر؟

در این نظرسنجی بیش از دو میلیون رای ثبت شده (در زمان نگارش این مقاله) است اما اصلا و ابدا غافلگیرکننده نیستند، زیرا تقریبا سه چهارم پاسخ دهندگان گزینه “yse” (همان Yes یا بله) را انتخاب کردند و حدود ۲۶ درصد ظاهرا با پاسخ “on” (همان No یا نه) به سوال عجیبو غریب و بسیار طنز آمیز ایلان ماسک پاسخ منفی داند.

با توجه به شخصیت عمومی بسیار غیرقابل پیش بینی ماسک، واقعا غیرممکن است که بدانیم این نظرسنجی واقعا معنایی دارد یا خیر. علاوه بر این، داشتن ۹.۲ درصد از سهام یک شرکت دقیقا به شخصی، حتی فردی به معروفیت مدیر عامل تسلا، اختیار اجرای چنین تغییرات عمده عملکردی را نمی‌دهد.

اما در همین حین پاراگ آگراوال وارد شده و از دنبال کنندگان خود خواسته است که با دقت رای دهند زیرا پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. آگراوال به مراتب کمتر از ایلان ماسک مشهور است، چند ماه پیش جک دورسی پس از پیوستن به این شرکت در سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر ارشد فناوری، از سمت مدیر عامل توییتر منصوب شد.

متأسفانه، به این موضوع نیز باید با دیده شک و تردید نگریست، به عبارتی توئیت وایرال شده ایلان ماسک از چند هفته پیش که پیامدهای یک نظرسنجی متفاوت را «مهم» نامیده بود بسیار مورد توجه است. به عبارت دیگر، مدیر عامل توییتر ممکن است به سادگی با جدیدترین سهامدار اصلی شرکتش برخورد خوبی نکند. زیرا در حالی که به طور غیرمستقیم با افرادی که سال‌هاست به شدت منتظر ویژگی ویرایش توییت هستند، این کار شوخی بی‌رحمانه‌ای خواهد بود.

به گفته PhoneArena، اگر به یک توییت رسمی توییتر در ۱ آوریل که مستقیما انتشار قریب الوقوع ویژگی ویرایش را نشان می‌داد، بازگردید، این موضوع حتی بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. احتمالا لازم نیست به شما بگوییم که چرا جهان به طور جمعی تصمیم گرفت آن اعلامیه به ظاهر جعلی را نادیده بگیرد، اما اکنون به این فکر می‌کنیم که ممکن است چیزهای بیشتری در میان باشد.

به نوبه خود، ایلان ماسک مطمئنا موضوع را جدی می‌گیرد و شرط‌های متعدد یک کاربر برای یک دکمه ویرایش احتمالی را معقول می‌داند. اما واقعا نباید بیش از حد در این مورد حساس شویم. زیرا اگر این ویژگی واقعا در حال توسعه باشد، این احتمال وجود دارد که نوعی محدودیت زمانی نیز داشته باشد و همچنین در مورد همه موارد استفاده از آن، دید عمومی واضحی داشته باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

آیا شما موافق افزوده شدن دکمه ویرایش توییت به توئیتر هستید؟ به نظر شما این نظرسنجی ایلان ماسک طنز و غیر واقعی بود یا کاملا جنبه عملی و واقعی دارد؟!

نوشته افزوده شدن دکمه ویرایش توییت بعد از پیشنهاد ایلان ماسک محتمل است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code