کاربران می توانند گوشی آیفون ۱۴ را خود تعمیر کنند
1 min read

کاربران می توانند گوشی آیفون ۱۴ را خود تعمیر کنند

کاربران آیفون می‌توانند از طریق برنامه Self Service Repair که در حال توسعه است، دستگاه خود را تعمیر کنند.

اپل در حال گسترش برنامه Self Service Repair خود است تا دستگاه‌های جدیدتر نیز از آن پشتیبانی کنند. اکنون کاربران می‌توانند از طریق این برنامه، قطعات، ابزار‌های و دفترچه‌های راهنمای مورد نیاز برای تعمیر آیفون ۱۴ و همچنین مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک پرو M۲ را دریافت کنند.

علاوه بر موارد اشاره شده، تعمیر دوربین TrueDepth و اسپیکر بالایی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ در ایالات متحده، بریتانیا و هفت کشور اروپایی نیز شامل برنامه اپل می‌شود. به گفته غول فناوری، رایانه‌های دسکتاپ مجهز به تراشه M۱ مانند آی‌مک نیز اکنون از برنامه تعمیر اپل پشتیبانی می‌کنند.

تعمیر راحت‌تر دستگاه‌های اپل

نکته مهم‌تر اینکه لازم نیست برای تکمیل تعمیرات خود با اپل تماس بگیرید، زیرا ابزار پیکربندی سیستم این شرکت، اکنون به‌سادگی با قرار دادن دستگاه در حالت عیب‌یابی و دنبال کردن دستورالعمل‌های ارائه شده، کار می‌کند. این ابزار نه‌ تنها می‌تواند قطعات را کالیبره کند، بلکه ویژگی‌های بیومتریک مانند Face ID و Touch ID آن را به زیرسیستم امن Secure Enclave اپل متصل می‌کند.

برنامه Self Service Repair به‌طور مؤثر بسیاری از منابع تعمیراتی که قبلاً فقط در اختیار تکنسین‌های اپل بوده‌اند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هرچند این قطعات می‌توانند به‌طور بالقوه‌ای گران باشند، اما اگر نمی‌خواهید دستگاه خود را برای اشخاص دیگر ارسال کنید، ممکن است نسبت به پشتیبانی معمولی قابل دوام‌تر باشد. همچنین در صورت نیاز، کاربران می‌توانند دستگاه‌های معیوب خود را برای تکنسین‌های اپل ارسال کنند.

این شرکت در چند وقت گذشته با فشار‌های زیادی از سوی دولت‌های ملی و ایالتی که در حال تصویب قوانین و مقرراتی برای حق تعمیر هستند، مواجه شده است. سامسونگ، گوگل و سایر تولیدکنندگان نیز ابتکارات مشابهی را ارائه کرده‌اند و برنامه آن‌ها شامل تعمیر در خانه یا همکاری با شرکت‌هایی مانند iFixit می‌شود.

اخیراً نیز پارلمان اتحادیه اروپا قانون جدیدی را به تصویب رساند که موجب می‌شود تا کاربران دوباره به گوشی‌هایی دسترسی داشته باشند که باتری آن‌ها به‌راحتی قابل تعویض است.

منبع: انگجت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code