چگونه دانش آموزان را با هوش مصنوعی آشنا کنیم؟
1 min read

چگونه دانش آموزان را با هوش مصنوعی آشنا کنیم؟

یک برنامه تابستانی یک هفته ای با هدف تقویت درک عمیق تر از رویکردهای یادگیری ماشینی در سلامت در میان ذهن های جوان کنجکاو است.

آیا باید به هوش مصنوعی اجازه داد تا برای بیماران تصمیم گیری کند؟ اگرچه آینده هوش مصنوعی ممکن است تصورات روز رستاخیز ربات‌ها و رایانه‌ها را تداعی کند که قصد دارند وجود انسان را غیرضروری جلوه دهند، کلینیک MIT عبداللطیف جمیل برای یادگیری ماشینی در سلامت (کلینیک جمیل) از طریق برنامه تابستانی افتتاحیه خود به سؤالات پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در سلامت پرداخت. متمرکز بر آموزش دانش آموزان دبیرستانی

برنامه تابستانی کلینیک جمیل، که از 10 تا 21 ژوئیه برگزار شد، در مجموع 51 دانش آموز را از مدارس عمدتاً در منطقه بوستون، با تعهد به دستیابی به دانش آموزان با زمینه های مختلف، پذیرفت.

این برنامه که دانش‌آموزان را به دو گروه 25 دانش‌آموزی برای هر هفته تقسیم می‌کرد، دارای پیشنهادات اصلی از جمله دوره‌هایی مانند «معرفی پایتون»، «معرفی هوش مصنوعی بالینی» و «معرفی بر کشف دارو» بود و در عین حال سفرها را به مناطق مختلف تسهیل می‌کرد. موسساتی مانند موزه علوم بوستون، بیمارستان عمومی ماساچوست، داروسازی جانسن و آمگن.

سازماندهی این بوت کمپ برای من اهمیت شخصی داشت. رجینا بارزیلای، استاد برجسته دانشکده مهندسی و سرپرست دانشکده هوش مصنوعی کلینیک جمیل، به یاد می‌آورد که وقتی خانواده‌ام به اسرائیل مهاجرت کردند، شرایط سخت بود – والدینم و من برای زنده ماندن در مشاغل حداقل دستمزد کار می‌کردیم. «دانشگاه رفتن زندگی من را متحول کرد. بسیاری از دانش آموزان این برنامه سوابق مشابهی دارند. من امیدوارم که قرار دادن آنها در معرض علم هیجان انگیز در MIT فرصت های جدیدی را برای آنها باز کند.”

کالین استولتز، پروفسور نینا تی و رابرت اچ روبین در MIT و محقق اصلی کلینیک جمیل که هم دانشمند کامپیوتر و هم متخصص قلب شدم، گفت: «من قرار نیست امروز اینجا باشم. استولتز در سخنرانی خود از سختی هایی که والدینش پس از مهاجرت از جامائیکا به نیویورک متحمل شدند صحبت کرد. او تأکید کرد که او و اعضای خانواده‌اش هرگز فکر نمی‌کردند که برای مدارسی مانند دانشگاه هاروارد درخواست دهند، و آن را مدرسه‌ای برای «افرادی مانند کندی‌ها» می‌دانستند تا اینکه استولتز ایده درخواست را از یکی از همکلاسی‌هایش که قصد داشت اپلای می‌کرد دریافت کرد.

استولتز می گوید: «امیدوارم تعامل بین دانشجویان در برنامه تابستانی کلینیک جمیل و دانشکده MIT، فرصت های فراوانی را که در تقاطع علوم کامپیوتر و پزشکی وجود دارد، برجسته کند.

در نتیجه یک هدیه سخاوتمندانه جوزف بیتس و کریستین لوفلر از طریق بنیاد هوش مصنوعی برای بشریت، کلینیک جمیل توانست برنامه تابستانی را بدون هیچ هزینه ای ارائه دهد و موانع مالی را برای دانش آموزانی که دارای زمینه های کم منابع هستند کاهش دهد. بیتس به اشتراک گذاشت که در 13 سالگی توسط یک استاد روانشناسی در دانشگاه جان هاپکینز کشف شد و اولین نوجوانی بود که وارد دانشگاه شد. بیتس می‌گوید: «من در یک دبیرستان عمومی خطرناک شهر بالتیمور، کار کافی، اما نه خوب، انجام می‌دادم. حضور در هاپکینز از نظر اجتماعی و فکری فوق‌العاده بود و من را به دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل و سپس استاد CS در دانشگاه کارنگی ملون سوق داد. کسی که علاقه مند بود واقعا مهم بود و زندگی من را تغییر داد.»

بر اساس گزارش بنیاد ملی علوم، نیروی کار STEM ایالات متحده به تدریج بین سال‌های 2011 تا 2021 با افزایش حضور زنان و دانش‌آموزان رنگین‌پوست، متنوع شد. اما در نیروی کار تحصیل کرده کالج، گزارشی در سال 2021 نشان داد که تنها 16 درصد از مهندسان زن و 16 درصد از دانشجویان رنگین پوست – اسپانیایی تبار، سیاهپوست، و سرخپوستان آمریکایی یا افراد بومی آلاسکا – در مشاغل علمی و مهندسی به کار گرفته شده اند. حداقل لیسانس

آنجلی مجیا مارتینز، دانش‌آموز در حال رشد در دبیرستان چلسی و پزشک مشتاق، سخنرانی فیلیپ شارپ، رئیس کلینیک جمیل و پروفسور موسسه MIT را به عنوان یکی از موارد مورد علاقه خود برجسته کرد. شارپ در مورد بزرگ شدن در مزرعه ای کوچک در روستایی کنتاکی صحبت کرد، پیش از شروع حرفه خود در علم، که در نهایت منجر به دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی او در سال 1993 شد. مارتینز می‌گوید: «من واقعاً از آن الهام گرفتم زیرا وقتی کوچک بودم، بسیاری از مردم می‌گفتند «فکر نمی‌کنم تو بتوانی این کار را انجام دهی» و من همیشه اینطور فکر می‌کردم که «من می‌توانم این کار را انجام دهم». “من فکر می کنم می توانم به هر چیزی که در ذهنم است دست پیدا کنم.”

پریانی راوال، دانش‌آموز جوانی که در حال تحصیل در رشته فناوری اطلاعات در مدرسه کشاورزی و فنی اسکس نورث شور است، می‌گوید: «این بسیار سورئال بود زیرا فکر نمی‌کردم اینجا باشم. کلاس مورد علاقه راوال، سخنرانی بارزیلای Intro to AI/ML بود. “من از چیزهایی که یاد می گرفتیم بسیار شگفت زده شدم … این باعث شد من الهام بگیرم که وارد حوزه [یادگیری ماشین] شوم.”

آدام نوری، یک دانش‌آموز در حال رشد در Pioneer Charter School II، پس از دریافت ایمیلی از معلم علوم کامپیوتر خود، در این برنامه ثبت‌نام کرد. نوری قبل از درخواست، ثبت نام در یک دوره تابستانی برنامه نویسی در دانشگاه Bunker Hill Community را در نظر گرفته بود، گزینه ای که معمولاً بدون هیچ هزینه ای برای دانشجویان پایونیر ارائه می شود. با این حال، نوری به سرعت متوجه شد که ثبت نام رایگان فقط در طول سال تحصیلی امکان پذیر است و می گوید که ثبت نام در تابستان برای او حدود 800 دلار هزینه دارد. اگر او وارد برنامه تابستانی کلینیک جمیل نمی شد، نوری معتقد است که تا پایان تابستان در شغل پاره وقت خود به کار ادامه می داد و در زمان آزاد با دوستانش سعی می کرد یک بازی را کدنویسی کند یا رایانه بسازد. . نوری به یاد می آورد: «وقتی وارد [برنامه تابستانی کلینیک جمیل] شدم، واقعاً هیجان زده بودم. اکنون احساس می‌کنم مسیر روشن‌تری دارم که می‌خواهم آن را دنبال کنم.»

به عنوان بخشی از آخرین ارائه پروژه گروهی خود که در آخرین روز برنامه ارائه شد، به دانش‌آموزان ابزارهای هوش مصنوعی مورد استفاده در محیط‌های بالینی یا کشف دارو، مانند PathAI یا AlphaFold2 اختصاص داده شد و از آنها خواسته شد که ابزار اختصاص داده شده را همراه با مزایا و خطرات احتمالی آن توضیح دهند. یک مخاطب هدف به انتخاب خود

جی آنانت، دانش‌آموز در حال رشد در دبیرستان تروی، می‌گوید: «تاکید زیادی نه تنها بر نوآوری در علم، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری، بلکه بر همکاری در بین رشته‌ها وجود دارد». “در طول برنامه تابستانی، هوش مصنوعی و مراقبت های بهداشتی را نه به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی، بلکه به عنوان یک همتا – یک محقق – که توانایی نوآوری و ایجاد تغییر را دارد، به من آموزش داده شد.”

سرنا هو، دانش‌آموز در حال رشد در دبیرستان لینکلن سادبری، پس از شرکت در این برنامه، نسبت به آینده خود تردید کمتری داشت. هو می‌گوید: «همیشه می‌خواستم چیزهای جدیدی را امتحان کنم تا بتوانم کاری را که دوست دارم انجام دهم، پیدا کنم، اما می‌توانم با اطمینان بگویم که آن را اینجا پیدا کردم. “آنها فقط مطالب را به شما آموزش نمی دهند – آنها همچنین به شما الهام می بخشند.”

برنامه تابستانی کلینیک جامیل توسط ایگناسیو فوئنتس، الکس اویانگ و مارینالوا اسمیت سازماندهی شد. مگی وانگ، آنتونلا کاتانزارو و سیارا برودی به نظارت و کمک به موفقیت برنامه کمک کردند. مدرسان شامل پولکیت آگراوال، شریفه الگووینم، شروق آلسنان، مانیشا باهل، رجینا بارزیلای، ربکا بویارسکی، فلیکس فالتینگز، فلوریان فینتلمن، مرضیه قاسمی، سوزان هاکفیلد، اینسو هیون، نوآ جونز، ایلا کوماریولا، پیترو مونته‌رایلا، پیترو مونته‌رایلا، پیترو مونته‌رایلا، پیترو مونته‌رایلا، پیتره‌ها. فیلیپ شارپ، هانس استارک، وینیث سوریاکومار، الیور تیل، رندی ویلیامز، جرمی وولوند و ریچل وو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code