اعطا تهسیلات به محققان MIT برای بررسی پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی
1 min read

اعطا تهسیلات به محققان MIT برای بررسی پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی

27 فینالیست – که نماینده هر مدرسه در MIT هستند – تأثیر این فناوری را بر دموکراسی، آموزش، پایداری، ارتباطات و موارد دیگر بررسی خواهند کرد.

در ماه ژوئیه، سالی کورنبلوت، رئیس MIT و پروست سینتیا بارنهارت، فراخوانی برای مقالاتی صادر کردند تا «نقشه‌های راه مؤثر، توصیه‌های خط‌مشی، و درخواست‌ها برای اقدام در حوزه وسیع هوش مصنوعی مولد» را بیان کنند.

در طول ماه بعد، آنها هجوم پاسخ‌هایی را از هر مدرسه در MIT دریافت کردند که پیشنهاد می‌کرد کاربردهای بالقوه و تأثیر هوش مصنوعی مولد را در مناطق مختلف از آب و هوا و محیط‌زیست گرفته تا آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، همراهی، موسیقی و ادبیات بررسی کنند.

اکنون 27 پیشنهاد برای دریافت بودجه اکتشافی انتخاب شده است. این پیشنهادها که توسط تیم‌های بین‌رشته‌ای از اساتید و محققان وابسته به هر پنج مدرسه مؤسسه و کالج محاسباتی شوارتزمن MIT نوشته شده‌اند، مجموعه‌ای گسترده از دیدگاه‌ها را برای بررسی پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی مولد در هر دو جهت مثبت و منفی ارائه می‌کنند. جامعه.

کورنبلوت می‌گوید: «در سال گذشته، هوش مصنوعی مولد تصورات عمومی را به خود جلب کرده و سؤالات بی‌شماری را در مورد اینکه چگونه این فناوری به سرعت در حال پیشرفت بر جهان ما تأثیر می‌گذارد، ایجاد کرده است». تابستان امسال، برای کمک به روشن کردن این سؤالات، ما کمک هزینه‌های اولیه هیئت علمی خود را برای امیدوارکننده‌ترین «مقاله‌های تأثیرگذار» ارائه کردیم – اساساً، پیشنهادهایی برای پیگیری تحقیقات فشرده در مورد جنبه‌ای از اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد زندگی و کار افراد را شکل می‌دهد. خوشحالم که گزارش دهم 75 پیشنهاد را در مدت کوتاهی، در طیف وسیعی از زمینه ها و اغلب از تیم های بین رشته ای دریافت کردیم. با کمک هزینه‌های اولیه که اکنون اعطا می‌شود، نمی‌توانم منتظر بمانم تا ببینم چگونه دانشکده ما درک خود را گسترش داده و تأثیرات بالقوه هوش مصنوعی مولد را روشن می‌کند.»

هر گروه پژوهشی منتخب بین 50،000 تا 70،000 دلار برای ایجاد مقالات تاثیرگذاری 10 صفحه‌ای دریافت می‌کند که موعد آن تا 15 دسامبر خواهد بود.

مقالات توسط کمیته ای متشکل از 19 دانشکده که ده ها گروه را نمایندگی می کردند، بررسی شدند. با انعکاس تأثیر گسترده هوش مصنوعی مولد فراتر از حوزه فناوری، 11 پیشنهاد انتخاب شده حداقل یک نویسنده از دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی دارند. همه ارسال‌ها در ابتدا توسط سه عضو کمیته بررسی شدند و اساتید کاسپار هاره، دان هوتنلوچر، آسو اوزداگلار و ران ریوست توصیه‌های نهایی را ارائه کردند.

اوزداگلار، که معاون دانشکده محاسبات شوارتزمن MIT و رئیس دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر نیز هست، می‌گوید: «دیدن پاسخ‌های گسترده و متنوعی که فراخوان مقاله ایجاد کرد، هیجان‌انگیز بود. “هیئت علمی ما ایده های واقعاً نوآورانه ای ارائه کرده اند. ما امیدواریم که از شتاب کنونی پیرامون این موضوع بهره ببریم و از اعضای هیئت علمی خود در تبدیل این چکیده ها به تأثیری که برای مخاطبان گسترده ای فراتر از دانشگاه قابل دسترسی است و می تواند به اطلاع رسانی گفتگوهای عمومی در این زمینه مهم کمک کند، حمایت کنیم.

پاسخ قوی در حال حاضر باعث همکاری های جدید شده است و یک فراخوان اضافی برای پیشنهادات در اواخر این ترم انجام خواهد شد تا دامنه تحقیقات مولد هوش مصنوعی در دانشگاه را بیشتر گسترش دهد. بسیاری از پیشنهادات انتخاب شده به عنوان نقشه راه برای زمینه های گسترده تحقیق در تقاطع هوش مصنوعی مولد و سایر زمینه ها عمل می کنند. در واقع، اعضای کمیته این مقالات را آغازی برای تحقیقات بسیار بیشتر توصیف کردند.

Dan Huttenlocher، رئیس کالج محاسباتی MIT Schwarzman می‌گوید: «هدف ما از این فراخوان این بود که کار هیجان‌انگیزی را برای تفکر در مورد پیامدهای فناوری‌های جدید هوش مصنوعی و چگونگی توسعه و استفاده بهینه از آن‌ها پیش ببریم. ما همچنین می خواستیم مسیرهای جدیدی را برای همکاری و تبادل اطلاعات در سراسر MIT تشویق کنیم.

توماس تول، عضو شورای مشورتی رئیس دانشکده مهندسی MIT و محقق سابق نوآوری در دانشکده مهندسی، به این تلاش کمک کرد.

تول می‌گوید: «در حالی که بدون شک پیامدهای بلندمدت هوش مصنوعی بسیار زیاد خواهد بود، زیرا هنوز در مراحل اولیه خود است، اما موضوع گمانه‌زنی‌های بی‌پایان و مقالات بی‌شماری – هم مثبت و هم منفی» بوده است. به این ترتیب، من شدیداً در مورد تأمین مالی تلاشی که شامل برخی از بهترین اذهان در کشور است برای تسهیل گفتمان عمومی معنادار در مورد این موضوع و در حالت ایده‌آل، کمک به شکل دادن به نحوه تفکر ما و بهترین استفاده از آنچه احتمالاً بزرگترین نوآوری فناوری در کشور است، احساس کردم. عمر ما.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code