نگاهی اجمالی به Surface Pro 6 یک روز پیش از رونمایی رسمی آن
1 min read

نگاهی اجمالی به Surface Pro 6 یک روز پیش از رونمایی رسمی آن

در صورتی‌ که علاقه‌مند به دانستن این هستید که چگونه تا هفته اخیر چیز زیادی درباره نسل بعدی Surface Pro نشنیده‌ایم، خب دلیل آن این است که مایکروسافت اطلاعات درز کرده را به خوبی مدیریت کرده و مانع از پخش آن‌ها شده است.

در حقیقت اطلاعات زیادی برای درز کردن وجود نداشته است. همان‌طور که در تصویری که یک Surface Pro 6 را نشان می‌دهد می‌بینید، این مدل بسیار شبیه به مدل سال گذشته می‌باشد و بر اساس ادعا Roland Quandt، قیمت آن ثابت خواهد ماند و از نظر سخت‌افزاری ارتقاء خواهد یافت.

اگر اطلاعات Quandt دقیق باشد، که معمولاً این‌طور می‌باشد، بزرگ‌ترین تغییر در معرفی Surface Pro 6 و Surface Laptop 2 فقط یک رنگ جدید است. هیچ خبری از تجدیدنظر در زیباسازی آن نیست. البته به نظر می‌رسد که یک Surface Pro مشکی جالب به نظر برسد.

همچنین مایکروسافت یک سال دیگر نیز برای انتقال به USB-C مقاومت خواهد کرد و انتظار می‌رود که نسل ششم Surface Pro با همان ترکیب پورت نمایشگر USB-A باقی بماند؛ برخلاف مدل مقرون‌ به‌ صرفه Surface Go که با یک پورت USB Type-C ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد که در مدل مشکی، این رنگ‌کاری جدید برای یک سخت‌افزار قدرتمندتر و جدیدتر رزرو شده است. دستگاه قبلی مجهز به یک پردازنده متوسط Core M اینتل بوده است. حالا به نظر می‌رسد که RAM دستگاه از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقاء خواهد یافت و دستگاه مجهز به دو نسخه از پردازنده Core i5 و Core i7 تکامل‌یافته به نسل هشتم چیپست‌های اینتل خواهد بود.

در قسمت نرم‌افزاری ویندوز 10 S Mode به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه نصب خواهد بود و خریداران قادر خواهند بود به صورت رایگان آن را به نسخه Home ارتقاء دهند. نه ویندوز 10 Professional.

به هر حال بازهم امکان دارد که مایکروسافت در نمایشگاه فردا مارا سورپرایز کند اما مطمئناً زیاد شگفت‌زده نخواهیم شد.