بعد از یک قطعی سراسری، سرورهای اینستاگرام دوباره آنلاین شدند
1 min read

بعد از یک قطعی سراسری، سرورهای اینستاگرام دوباره آنلاین شدند

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین رسانه‌های اجتماعی می‌باشد که در سراسر جهان کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. این شبکه اجتماعی برای اولین بار کار خود را در سال 2010 آغاز کرده دو سال بعد یعنی در سال 2012 توسط غول شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک، به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد.

اما حالا این پلتفرم اشتراک تصویر متعلق به فیسبوک، چهارشنبه از یک قطعی سراسری رنج می‌برده است که طی آن، هم سایت و هم اپلیکیشن آن دچار مشکلاتی ناشناخته شدند که بیشتر از یک میلیارد کاربر را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

بر اساس پورتال Down Detector، بعدازظهر چهارشنبه شکایات زیادی از سوی کاربران مطرح شده است و از آن‌ها با پروفایل‌های خالی و یک پیغام با مفهوم اینکه "محتوا قادر به‌روزرسانی نمی‌باشد" استقبال شده است.

کاربران برای شکایت از این قطعی به توییتر روی آوردند؛ این سایت میکروبلاگینگ زمانی که اینستاگرام با قطعی مواجه شده بود، پر از شکایات و جک‌های مختلف درباره این موضوع شده بود.

بر اساس The Sun، حدود نیمی از شکایت‌ها مربوط به کار نکردن فید خبری اینستاگرام می‌شدند، 30درصد از کاربران درباره مشکلات ورود به حساب خود شکایت داشته‌اند و 18درصد آن‌ها نیز از عدم بارگذاری کامل وب‌سایت شکایت کرده بودند؛ اما حالا اینستاگرام این مشکلات را برطرف کرده و سرورهای آن دوباره به حالت آنلاین بازگشته‌اند.