LG V40 با 5 دروبین به طور رسمی معرفی شد
1 min read

LG V40 با 5 دروبین به طور رسمی معرفی شد

پس از چند هفته که به طور متوالی عکس‌ها و اخبار در خصوص LG V40 منتشر شد، سرانجام این گوشی به صورت رسمی معرفی شد. پرچمدار جدید کره‌ای‌ها مانند تمام گوشی‌های قبلی سری V دارای قدرتمندترین سخت افزار روز با ظاهری زیبا است. با این حال، برجسته‌ترین ویژگی این گوشی دارای بودن 5 دوربین؛ سه دوربین در عقب و دو دوربین در جلو می‌باشد.

طراحی و نمایشگر

LG V40 از جهات بسیار زیادی شبیه به دو گوشی قبلی خود، یعنی V30 و V35 است. بدنه شیشه و فلزی این گوشی بار دیگر دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و غبار (IP68) و گواهینامه مقاومت نظامی است که در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار آن را مستحکم‌تر نچان میدهد. مشکی و آبی دو گزینه رنگی این گوشی به حساب می‌آیند که قرار است به بازار عرضه شوند.

دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل در سمت چپ این گوشی تعبیه شده و سنسور اثر انگشت آن به پشت انتقال یافته و دیگر یکپارچه با کلید پاور که در سمت راست گوشی قرار دارد، نیست. LG V40 بلندتر از V30 است که این موضوع جای تعجب ندارد، چرا که پیش‎‌تر نیز اعلام شده بود صفحه نمایش P-OLED این گوشی از 6 اینچ به 6.4 اینچ جهش خواهد یافت. رزولوشن این نمایشگر 1440×3120 پیکسل، نسبت ابعاد آن 19.5:9 و میزان تراکم پیکسلی‌اش 537 پیکسل بر اینچ است.

بله، همانطور که در تصویر مشاهده کرده‌اید، LG V40 دارای یک بریدگی در بالای نمایشگر است که دو دوربین و یک بلندگو در آن جای گرفته‌اند. هم راستا با بریدگی، در نمایشگر اعلانات برنامه‌های گوشی، ساعت و.. را مشاهده خواهید کرد که البته اگر طرفدار ناچ نباشید، می‌توانید با مخفی کردن آن مثل گوشی‌های قدیمی از LG V40 استفاده کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

LG V40 با اندروید 8.1 اوریو در درون جعبه عرضه می‌شود. البته به اندروید 9.0 پای آپدیت خواهد شد، اما زمان آن را ما نمیدانیم. ال‌جی رابط کاربری خود را تغییر خاصی نداده است و اگر اخیراً از گوشی‌های این شرکت استفاده کرده باشید، با LG V40 احساس غریبی نخواهید کرد. مانند سابق، رابط کاربری منوی کشویی اندروید را ندارد، کلیدهای ناوبری بر روی نمایشگر است و پنل میانبر Floating Bar هم مانند V30 وجود خواهد داشت.

چیپ‌ست بالارده کوالکام، اسنپدراگون 845 مانند تمام پرچمداران اندرویدی در LG V40 نیز تعبیه شده است. این تراشه با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده که البته با وجود اسلات کارت حافظه این فضا قابل افزایش می‌باشد.

دوربین

دوربین گوشی LG V40 بدون شک جالب‌ترین بخش ماجرا است. این گوشی با 5 دوربین عرضه شده است که تجربه عکاسی و فیلمبرداری بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. دوربین اصلی این گوشی که در پشت آن تعبیه شده، دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، گشادگی دیافراگم F/1.5 با حساسیت بیشتر به نور و با اندازه پیکسلی 1.4 میکرون است. همه این‌ها نشان از پیشرفت سخت‌افزاری دوربین و ارائه تصویری با کیفیت بهتر است. سنسور دوم این دوربین 16 مگاپیکسلی و با زاویه دید 107 درجه (مانند LG G7) است، در حالیکه سنسور سوم 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و با زوم 2X می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی هم دارای دو سنسور 8 و 5 (زاویه عریض) مگاپیکسلی است که به طور قطع کیفیت عکس‌های سلفی دست جمعی را بالاتر خواهد برد.

LG V40 می‌تواند با کیفیت 4K و تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. فیلم‌برداری HDR یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین است که در نمایشگری که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند فراهم شده است.

صدا و تصویر

در اوایل سال 2018 ال‌جی از تکنولوژی اسپیکرهای Boombox در گوشی G7 رونمایی کرد. این فناوری حالا در V40 هم ارائه شده است تا باعث تقویت خروجی در فرکانس‌های پایین و زمانیکه گوشی بر روی سطح صاف قرار دارد، شود. ال‌جی جک هدفون 3.5 میلیمتری را در پرچمدار جدید خود نیز حفظ کرده است و البته به Quad DAC 32 بیتی نیز مجهز می‌باشد.

باتری و شارژر

LG V40 مانند V30 دارای باتری 3300 میلی آمپرساعتی است، البته انتظار میرود که مدل جدید شارژ بیشتری نگه دارد. از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و در دورن جعبه آن شارژش موجود است. LG V40 از شارژ وایرلس سریع هم پشتیبانی می‌کند، البته اگر دستگاه سازگار با آن را داشته باشید.

قیمت و تاریخ دسترسی

LG V40 در تاریخ 18 اکتبر (26 مهرماه) به بازار آمریکا عرضه می‌شود و بسته به اپراتور عرضه کننده آن قیمت متفاوتی خواهد داشت. اما واضح است که این گوشی پرچمدار است و قیمت پایینی ندارد. اپراتور ورایزن آن را 980 دلار، تی-موبایل 920 دلار، اسپریت 960 دلار و سلولار 900 دلار به فروش خواهند رساند. البته کسانی که در طرح پیش‌فروش این گوشی را خریداری کنند، یک گیمبال DJI Osmo Mobile 2 و یک کارت حافظه 256 گیگابایتی دریافت خواهند کرد.