به طور ناگهانی: افزایش سهام Intel و کاهش ارزش سهام AMD
1 min read

به طور ناگهانی: افزایش سهام Intel و کاهش ارزش سهام AMD

این روزها، اینتل در بد بیاری های استراتژیک گیر افتاده است…با وجود آنکه خطوط تولید آن و حتی TSMC به شدت تحت فشار هستند، اما نه تنها امکان تامین نیاز جهان برای ایشان ممکن نبوده، بلکه شاهد افزایش قیمت در اثر کمبود موجودی بوده ایم. به هر حال در این اوضاع نه چندان رضایت بخش، اینتل به طور ناگهانی دست به یک عملیات خیره کننده زده و ارزش سهام خود را در عرض چند ساعت افزایش داد.

این شرکت با اعلام زمانبندی عرضه CPUهای 10 نانومتری، ارزش سهام خود را تا 5% افزایش داد! اما افزایش ارزش سهام Intel با سقوط سهام AMD تا 3.6% همراه بود. چیزی مشابه یک ترازو! به هر حال اینتل خود هم از این وضعیت خسته شده و ظاهرا جوش آورده است.

استیو مولان، تحلیلگر شرکت BlueFin Research Partners می گوید که اینتل می توانداستیو مولان، تحلیلگر شرکت BlueFin Research Partners معتقد است که اینتل می تواند زودتر از برنامه ریزی های تصور شده، CPUهای 10 نانومتری خود را راهی بازار سازد. این تحلیلگر معتقد است که اینتل می تواند از زمانبندی ژوئن 2019 نیز پیشی گرفته و تولید و عرضه را از 3 ماهه چهارم سال 2019، به 3 ماهه نخست سال 2019 بیاورد. با همین تحلیل، سهام اینتل صعودی قابل توجه را تجربه می کند.