دسترسی به امکانات اندروید از طریق سیستم صوتی Voice Access
1 min read

دسترسی به امکانات اندروید از طریق سیستم صوتی Voice Access

گوگل اخیرا بر روی قابلیت کنترل گوشی هوشمند از طریق صدا در اندروید کار کرده است. این قابلیت به مدت دو سال است که در اندروید در نسخه ی بتا در اختیار کاربران قرار گرفته بود و به زودی به طور رسمی برای تمام سیستم عامل های اندروید سطح جهان منتشر خواهد شد. قابلیت Voice Access به کاربران این امکان را می دهد تا بدون تایپ متن و فقط از طریق صدا و صحبت کردن از برنامه ها و سرویس های گوشی خود استفاده کنند. کافی است تا دستورالعمل این قابلیت برای کنترل دقیق تر را بشناسید و از آن بهره ببرید.

زمانی که قابلیت Voice Access را فعال کنید خواهید دید که در کنار هر چیزی بر روی صفحه اعدادی نمایش داده خواهد شد. که می توانید از طریق این اعداد با گوشی خود به صورت صوتی ارتباط برقرار نمایید. بنابراین شما با ذکر یک شماره می توانید عملیات و اقدامات خود را در گوشی هوشمندتان انجام دهید. همچنین می توانید با استفاده دستورالعمل هایی مانند Go back، Show notification، Go home و دیگر موارد این چنینی به صورت صوتی از خدمات گوشی هوشمند بهره مند شوید. در هنگام نوشتن متن نیز می توانید از کلماتی نظیر Type، replace، delete، Select، Cut، Copy و Paste استفاده نمایید.

گوگل اعلام کرده است که قابلیت های این سرویس بسیار کاربردی و مفید خواهند بود و قطعا از استفاده ی آن لذت خواهید برد. قابلیت Voice Access در حال حاضر به صورت رسمی در سطح جهانی منتشر شده است اما فعلا تمامی دستورات را باید به زبان انگلیسی بیان نمایید. گوگل وعده داده که به زودی از زبان های بیشتری در این سرویس پشتیبانی خواهد کرد.شما می توانید این سرویس را از طریق فروشگاه گوگل دانلود کنید و از قابلیت های این اپلیکیشن بهره مند شوید.