لنوو در اندیشه ارائه یک تبلت ThinkPad با نمایشگر منعطف
1 min read

لنوو در اندیشه ارائه یک تبلت ThinkPad با نمایشگر منعطف

به نظر می‌رسد که در اوایل سال آینده لنوو خواهد توانست تا چشم‌انداز جدید خود را برای یک تبلت با دو نمایشگر عملی کند. با در نظر گرفتن اینکه لنوو اعلام کرده است که صفحه‌کلید سنتی را با یک نمایشگر ثانویه در یکی از مدل‌های Yoga جایگزین کرده است، می‌توان گفت که کمپانی با خلق نوآوری غریبه نمی‌باشد. اگرچه این امکان نیز وجود دارد که لنوو از کاربرد دو نمایشگر در این تبلت چشم‌پوشی کند و آن‌ها را با یک نمایشگر منعطف جایگزین کند.

متن منتشرشده در نشریه کره‌ای ET Times دراین‌باره می‌گوید: "LG Display با لنوو همکاری خواهد کرد تا یک تبلت دارای نمایشگر منعطف را بسازند. این تبلت مجهز به یک پنل 13 اینچی خواهد بود. 13 اینچ، اندازه‌ای است که این روزها در تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها دیده می‌شود."

بنابراین، صفحه‌نمایش دستگاه وقتی‌که خم می‌شود فقط می‌تواند 8 یا 9 اینچ باشد که آن را برای حمل آسان‌تر می‌سازد. با یک پنل 13 اینچی 4:3، اندازه نمایشگر حدود 9 اینچ خواهد بود. از طرف دیگر نسبت 16:9 می‌تواند این معنی را بدهد که نمایشگر تبلت در هنگام خم‌شدن به 8 اینچ کاهش می‌یابد.

بر اساس یکی از نزدیکان به پروژه،LG Display با لنوو به یک توافق افشا نشده دست‌یافته است که تا نیمه دوم سال آینده یک نمایشگر منعطف 13 اینچی را برای این کمپانی فراهم آورد.

نمایشگرهای منعطف به تلفن‌ها و تبلت‌ها این امکان را می‌دهند تا وسعت نمایشگر آن‌ها درحالی‌که همچنان برای حمل دست‌وپا گیر نیستند افزایش یابد. مزیت دیگر به گفته LG این است که انعطاف نمایشگر باعث محافظت بیشتر از آن می‌شود که طولانی‌تر شدن عمر دستگاه را در پی خواهد داشت.

علاوه بر لنوو سایر کمپانی‌های تکنولوژی نیز برای ارائه دستگاهی با نمایشگر منعطف در رقابت هستند. سامسونگ و هوآوی برنامه دارند تا به‌زودی تلفن‌های هوشمند خود را با نمایشگر منعطف ارائه دهند. همچنین در نمایشگاه بازرگانی Computex، اینتل و شرکایش چند دستگاه را با نمایشگر دوگانه به نمایش گذاشتند البته این نمایشگرها دو نمایشگر مجزا از هم بودند نه یک نمایشگر تکی منعطف. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که پروژه معروف Andromeda خود را موقتاً متوقف کرده است و منتظر یک بازار مناسب برای دستگاه است.

بعلاوه گزارش ET Times همچنین خبر از این می‌دهد که LG Display علاوه بر لنوو در حال کار بر روی ساخت نمایشگر منعطف برای سایر شرکای خود، ازجمله Dell و LG Electronics می‌باشد.