ساخته مجتمع اپل پارک با 85,000 قطعه آجر لگو
1 min read

ساخته مجتمع اپل پارک با 85,000 قطعه آجر لگو

2018 سال خوبی برای ساخت لگوهای جالب و در عین حال عجیب بوده است. چند هفته پیش بود که در خبرها اعلام کردیم شرکت اسباب بازی سازی لگو نسخه‌ای از ماشین بوگاتی شیرون را در ابعاد واقعی، توسط آجرهای لگو ساخته است. لگو شیرون از سر هم کردن 1 میلیون قطعه لگو ساخته شده بود و بعید است که کسانی بتواند به این زودی‌ها رکورد این سازه را بشکند. اما در جدیدترین حرکت خلاقانه، شخصی توانسته با قطعات لگو "اپل پارک" کوپرتینو را بسازد.

Spencer_R موفق شده با 85 هزار قطعه لگو، اپل پارک را طراحی کند. او کمی بیش از 2 سال برای این سازه وقت صرف کرده است و ساعت‌های زیادی با هواپیمای بدون سرنشین خود به مقر اپل در کوپرتینو سرک کشیده تو بتواند طرح خود را پیاده‎سازی کند. سازه اسنپسر دارای ابعاد 207×137 سانتیمتری است و به طور تقریبی بزرگتر از میز آشپزخانه‌های معمول به نظر میاید. اسپنسر گفته است که اپل پارک او 35.4 کیلوگرم وزن دارد.

به غیر از ساختمان بزرگ دایره‌ای شکل که برجسته‌ترین ویژگی این سازه است، جزئیات بسیار ریز و دقیقی در آن به چشم می‌خورد که ارزش کار اسنپسر را بیشتر مشخص می‌کند. ساختمان شیشه‌ای تئاتر استیو جابز، ساختمان Glendenning Barn با قدمتی 100 ساله که در مقر اپل بازسازی شده، گاراژ پارکینگ کارمندان، مرکز بازدید کنندگان و حتی زمین‌های کوچک تنیس و بسکتبال که برای ورزش کارمندان در نظر گرفته شده، همگی از جزئیات این سازه به حساب می‌آیند. البته فراموش نکنید که تعداد بسیار بسیار زیادی درخت، به طور دقیق‌تر 1646 قطعه درختی در این سازه توسط اسپنسر استفاده شده است.

البته این اولین باری نیست که او دست به ساخت یک لگو عظیم الجثه می‌زد. او پیش از این برج ایفل و مرکز راکفلر را نیز با قطعات لگو ساخته بود. در انتهای مطلب شما می‌توانید تصاویر بیشتری از این سازه زیبا را تماشا بفرمایید: