و بالاخره کمی کاهش در قیمت سخت افزار و گجت ها!
1 min read

و بالاخره کمی کاهش در قیمت سخت افزار و گجت ها!

زمانی که برای خرید محصولی عموما وارداتی اقدام کرده و "ارزهای خارجی" دچار افزایش قیمت می شوند، فروشنده با چک کردن قیمت روز آن محصول، اقدام به قیمت گذاری و فروش می کند؛ اما چرا در زمان کاهش نرخ ارز چنین اتفاقی روی نداده و اجناسی مانند سخت افزار و گجت های دیجیتالی تا مدت ها با توجه به بالاترین نرخ ارز در گذشته قیمت گذاری می شوند؟ این مسئله ای بود که در روزهای اخیر با انتشار گلایه به بهانه عدم کاهش قیمت این محصولات، بدان پرداختیم.

این مطلب واکنش های نه چندان قدرتمندی را از سوی برخی شرکت ها به همراه داشته و برخی از خرده فروشان نیز با دفاع از موقعیت خود، سعی در توجیه بالا نگاه داشتن قیمت ها داشتند. نمی دانیم که آیا چنین مطالبی بر قیمت سخت افزار و گجت های دیجیتالی موثر است یا خیر؛ به هر حال نمی توان از خیر بازدید چند هزار نفری گذشت! به تازگی با خبر شده ایم که قیمت برخی از قطعات سخت افزاری، گجت های دیجیتالی و حتی گوشی های هوشمند، تا حدودی کاهش یافته است. هر چند کم، اما این کاهش قیمت می تواند با ادامه مسیر خود، بازار دیجیتال ایران را از رکود وحشتناکی که درون آن غرق شده است نجات دهد.

به عنوان مثال انواع پردازنده ها مانند Intel Core i5 7400 با 100 الی 150 هزار تومان کاهش قیمت، کارت گرافیک هایی مانند GTX 1050 Ti با نزدیک به 100 الی 200 هزار تومان کاهش قیمت و یک ماژول رم DDR4 8GB نیز با میانگین 100 الی 150 هزار تومان، امروز در بسیاری از فروشگاه های خورده فروشی با قیمت کمتری به فروش می رسند. بنده به شخصه امیدوارم تا این روند ادامه پیدا کرده این حقیر از هیچ کاری برای آگاهی رسانی و تلاش برای قیمت گذاری بر اساس قوانین منصفانه، دریغ نخواهم کرد.