ماجرای نفوذ جاسوسان چینی به اپل و آمازون
1 min read

ماجرای نفوذ جاسوسان چینی به اپل و آمازون

این روزها خبرهای زیادی در راستای نفوذ هکرهای چینی به شبکه اطلاعاتی اپل و آمازون شنیده می شود. بر اساس گزارش ها، هکرهای چینی با استفاده از چیپ های جاسوسی و قرار دادن این چیپ ها در سخت افزارهای اپل و آمازون به سرور این دو کمپانی بزرگ دست یافتند و اطلاعات مهمی را سرقت نمودند. اما موضوعی که این خبر را داغ تر کرده این است که کمپانی های اپل و آمازون این ماجرا را به کلی رد کرده اند و ماجرای نفوذ هکرهای چینی را انکار نمودند. اما شواهد و مدارک موجود نشان می دهد که چنین حملات و نفوذی صورت گرفته است.

به طور کلی این موضوع بسیار رسانه ای شده و نظر بسیاری از کاربران را نیز به خود جلب کرده است. بر اساس گزارش های مختلف این حمله از سوی دولت چین بوده و گفته می شود که نیروهای نظامی چین تولید کنندگان قطعات را مجبور به این کار کرده اند. ظاهرا این چیپ ها بسیار ریز بوده اند و مسئولیت عملیات گسترده ای را به عهده داشته اند که می توان به از بین بردن داده ها، سرقت اطلاعات و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

البته گفته می شود که این حملات در کمپانی های دیگری نیز انجام شده است و این چیپ های جاسوسی در کمپانی های مختلف آمریکایی در حال جاسوسی هستند که اپل و آمازون نیز در بین این کمپانی ها قرار دارند. به هر حال تحقیقات از سوی مرکز امنیتی آمریکا همچنان ادامه دارد و به زودی بررسی هایی در این زمینه صورت خواهد گرفت.