تجسمی از خودروی آفرود 2 میلیون دلاری
1 min read

تجسمی از خودروی آفرود 2 میلیون دلاری

بوگاتی بعد از معرفی ابرخودروی شیرون حتی تصور هم نمی‌کرد که طرفداران این برند، تجسمی از نسخه‌ی شاسی بلند آن را به تصویر بکشند، اما برای خلاقیت انسان هرگز نمی‌توان حد و مرزی تعین کرد. آقای رین پریسک از کشور استونی در جدیدترین طراحی خود بوگاتی شیرون مخصوص آفرود را به تصویر کشیده است.

آقای پریسک پیش از این نیز رندرهایی از تجسم خود از خودروهایی معروف با کاربردها و ظاهری متفاوت را منتشر کرده بود. در این تصاویر سیستم تعلیق و چرخ‌های تقویت شده و به طور کلی، تیون شده خودروها بسیار برجسته به نظر می‌رسد. کارهای وی داستان‌های معروف فرانکشتاین را در دنیای خودرو به تصویر می‌کشد. البته احتمالاً پیش‌تر در خبرها خوانده بودید که شرکت بوگاتی نیز تجسم خود از خودروی شاسی بلند شیرون را منتشر کرده بود.

البته منصفانه نیست که رندرهای رسمی شرکت بوگاتی را با کارهای رین رپیسک مقایسه کنیم، چراکه جذابیت طراحی بی پروای این شخص و افزودن نهایت قابلیت‌های ممکن آفرود به ظاهر عمومی بوگاتی شیرون حتی قابل مقایسه با طراحی ماشینی، استاندارد و تا حدی تکراری شرکت بوگاتی هم نیست. در واقع می‌توان طراحی شرکت بوگاتی را بسیار شبیه به طراحی خودروی هیوندا توسان عنوان کرد. اما متاسفانه هر چه امید به تولید بوگاتی شیرون شاسی بلند تهیه شده توسط شرکت بوگاتی ممکن است واقعی باشد، اما حتی خوش‌بین‌ترین طرفدار دنیای خودرو هم تصور نمی‌کند که روزی شرکتی رسماً طراحی‌های آقای پریسک را به عنوان مدل جدیدی از خودروهای خود به تولید برساند.

در هر صورت از آنجاییکه این روزها تمایل خودروسازان به تولید نسخه‌های شاسی بلند افزایش یافته، چندان دور از انتظار نیست که بوگاتی هم به زودی نسخه شاسی بلندی از ابرخودروی 2 میلیون دلاری خود، یعنی بوگاتی شیرون را راهی خط تولید کند. به نظر شما تولید خودروهای شاسی بلند که اکثراً تنها برای استفاده عمومی و نه برای کاربردهای مناسب‌تر مانند آفرود طراحی می‌شوند، به غیر از روش جدیدی برای کسب درآمد بیشتر می‌تواند چه توجیه و هدفی می‌تواند داشته باشد؟