ساخت درگاه پرداخت اینترنتی با پی‌پینگ
1 min read

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی با پی‌پینگ

با شیوع ویروس کرونا و حاکم شدن شرایط خاص در سراسر دنیا، کسب‌وکارهای مختلف، تلاش دارند تا در فضای آنلاین نیز خدمات و محصولات خود را عرضه کنند؛ سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لباس، فروشندگان محصولات دست‌ساز و …، همگی فرصت به وجود آمده در فضای آنلاین را غنیمت شمرده‌اند و در پی ایجاد و رونق دادن به کسب‌وکار آنلاین خود هستند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین به روش‌های متعددی امکان‌پذیر است؛ به عنوان مثال می‌توانید فروشگاه خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شروع کنید یا می‌توانید یک سایت بسازید و از آن طریق اقدام به عرضه‌ی محصولات خود کنید. هر تصمیمی که بگیرید درگاه پرداخت پی‌پینگ در کنار شماست تا خدمات متنوع پرداختی را در اختیارتان قرار دهد و بتوانید به بهترین نحو و به صورت کاملا ایمن، وجوه را از مشتریان دریافت کنید.

آشنایی با برخی از سرویس‌های پی‌پینگ

درگاه پرداخت پی‌پینگ، سرویس‌های بسیار متنوعی در حوزه پرداخت ارائه می‌کند که تمامی نیازهای یک کسب‌وکار را به خوبی پاسخگو است. برخی از این سرویس‌ها عبارتند از:

آیتم مالی

هر یک از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی شما، تحت قالب یک آیتم مالی تعریف می‌شوند؛ در حقیقت آیتم مالی نماینده‌ی محصول شما و حاوی اطلاعاتی مانند نام محصول، قیمت، کیو آر کد و … است. با استفاده از آیتم مالی و حتی بدون نیاز به داشتن سایت، می‌توان لینک مربوط به آیتم را در شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود به اشتراک بگذارید؛ مشتریان با کلیک بر لینک و پس از مشاهده‌ی اطلاعات محصول، از طریق پرداخت آنلاین، محصول شما را خریداری می‌کنند.

فاکتور آنلاین

صدور فاکتور، معمولا برای مشتریان حائز اهمیت است؛ انجام این کار به روش‌های سنتی، پیچیدگی‌های زیادی به همراه دارد. استفاده از فاکتورهای کاغذی، علاوه بر این که میزان استفاده از کاغذ را زیاد می‌کند، کار حسابرسی به فاکتورها را نیز برای ما دشوار می‌کند. فاکتور آنلاین پی‌پینگ راه حلی برای پایان دادن به تمام این سختی‌هاست؛ با ساخت فاکتور آنلاین پی‌پینگ، می‌توانید لینک پرداخت فاکتور را برای مشتری ایمیل و پیامک کنید؛ مشتری نیز پس از مشاهده فاکتور، از طریق درگاه امن پرداخت، اقدام به تسویه حساب می‌کند. علاوه بر این، امکان دریافت فاکتور رسمی نیز پس از پرداخت، برای مشتریان وجود دارد.

نرم افزار فروشگاهی پی‌پینگ

نرم افزار فروشگاهی پی‌پینگ، به منظور استفاده برای کسب‌‌وکارهای محلی و همچنین شرکت‌‌های تجاری در نظر گرفته شده تا کسب‌وکارها بتوانند امورات صندوق‌داری و پرداخت‌های مالی‌شان را به راحتی انجام دهند و دستگاه‌های مختلف خود مانند ترازو، بارکد خوان، فیش پرینتر و استند فروشگاهی را به نرم افزار متصل کنند. همچنین می‌‌توانند مبلغ فاکتور را هم به صورت آنلاین و هم از طریق پوز رومیزی دریافت کنند و آن‌‌ها را به صورت یکپارچه مدیریت کنند و گزارش بگیرند. برخی از امکانات نرم‌‌افزار فروشگاهی پی‌‌پینگ عبارتند از:

  • اتصال به پوز فروشگاهی، بارکدخوان، ترازوی دیجیتال، دستگاه پرینت فیش و استند فروشگاهی
  • گزارش‌‌گیری از فاکتورها و پرداخت‌‌ها در بازه‌‌های زمانی دلخواه
  • ذخیره کردن اطلاعات مشتریان
  • ایجاد آیتم مالی برای هر محصول و صدور فاکتور آنلاین
  • و …

سرویس حمایت مالی

پی‌پینگ یک اسکریپت اختصاصی برای حمایت مالی معرفی کرده است؛ این سرویس به شکلی بسیار کاربرپسند، امکان دریافت حمایت‌های مالی مخاطبان را فراهم می‌کند. اسکریپت حمایت مالی پی‌پینگ، علاوه بر زیبایی‌ بصری و تجربه‌ی بی‌نظیر کاربری، فرایند دریافت حمایت مالی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. برای استفاده از این سرویس، پس از وارد کردن اطلاعات مد نظر مانند توضیحات، مبالغ ثابت مد نظر و …، اسکریپتی اختصاصی برای شما ساخته می‌‌شود که می‌‌توانید آن را در صفحات وبسایت خود قرار دهید. در صفحات حاوی این اسکریپت، یک زبانه اضافه می‌‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن می‌‌تواند بدون خارج شدن از صفحه، حمایت خود را انجام دهد. کاربران سایت با انتخاب یکی از مبالغ پیش‌فرض یا وارد نمودن مبلغی دلخواه، در یک پنجره‌ی pop-up به صفحه‌ی امن پرداخت منتقل می‌شوند و به این ترتیب، فرایند حمایت مالی را به اتمام می‌رسانند.

سیستم گزارش‌‌‌گیری حرفه‌‌‌ای

پی‌‌‌پینگ برای گزارش‌‌‌گیری مالی کسب‌‌‌وکار شما نیز چاره‌‌‌ای اندیشیده است. در سرویس پی‌پینگ، گزارش‌گیری دقیق از وضعیت فاکتورها، جست‌وجو از طریق نام مشتری و … امکان‌پذیر است. همچنین قادر خواهید بود PDF یا اکسل گزارش‌ها را دریافت کنید.

قابل ذکر است، تسویه حساب با کسب‌وکارها به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد.

درگاه پرداخت پی‌پینگ و نحوه ساخت آن

یکی از سرویس‌هایی که کسب‌وکار آنلاین شما قطعا به آن نیاز دارد، درگاه پرداخت بانکی است؛ این درگاه در واقع سایت شما را به شبکه بانکی کشور متصل می‌کند و به این ترتیب مشتریان می‌توانند به حساب شما پول واریز کنند. برای پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway یا IPG) افراد بایستی کارت بانکی و رمز دوم پویا در اختیار داشته باشند.

چگونه می‌توانم با پی‌پینگ، درگاه پرداخت اینترنتی بسازم؟

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار اینترنتی آغاز کنید، ابتدا باید پلتفرم ارائه‌ی محصولات یا خدمات خود را مشخص کنید؛ شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را در شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن یا سایت اختصاصی به فروش برسانید. در ادامه نحوه دریافت پول از مشتریان در هر یک از این حالت‌ها را توضیح می‌دهیم.

درگاه پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از پی‌پینگ، حتی بدون داشتن سایت هم می‌توانید صاحب درگاه پرداخت شوید! به این ترتیب که پس از ایجاد حساب در پی‌پینگ، برای هر یک از محصولات خود یک آیتم مالی می‌سازید؛ آیتم مالی شامل اطلاعات مختلف آن محصول، لینک و کیو آر کد اختصاصی است؛ با به اشتراک‌‌گذاری این لینک، مشتریان می‌‌توانند محصول مورد نظر خود را خرید کنند. با کلیک بر روی لینک، فرد پس از مشاهده‌‌ی آیتم، به درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می‌‌شود و پول را به حساب شما واریز می‌‌کند. اپلیکیشن و ربات تلگرام پی‌‌پینگ، به صورت لحظه‌‌ای پرداخت‌‌‌ها را به شما اطلاع می‌‌دهند.

درگاه پرداخت برای سایت

فارغ از تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت سایت، می‌‌توانید از طریق پی‌‌پینگ، اقدام به ساخت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت خود کنید. اگر سایت خود را با سیستم‌‌‌های آماده‌‌‌ای مانند وردپرس یا جوملا ساخته‌‌‌اید، از پلاگین‌‌‌ها و ماژول‌‌‌های پرداختی پی‌‌‌پینگ استفاده کنید؛ اگر هم از تکنولوژی‌‌‌های دیگری استفاده کرده‌‌‌اید، API درگاه پرداخت می‌‌‌تواند همه نیازهای شما را برطرف کند.

برای آشنایی بیش‌‌‌تر با سرویس‌‌‌های متنوع پی‌‌‌پینگ، به سایت این شرکت مراجعه کنید و از طریق چت آنلاین، با پشتیبانان در ارتباط باشید.

نوشته ساخت درگاه پرداخت اینترنتی با پی‌پینگ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.