چرا جشنواره تخفیف دیجی کالا ۹۹.۹.۹ دروغین است؟!

بدون تردید دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور است. خیلی از ما به این فروشگاه اینترنتی سر می زنیم و به احتمال زیاد با جشنواره تخفیف دیجی کالا ۹۹.۹.۹ آشنا شده اید. من تبلیعات این کمپین را دیده بودم اما حقیقتا آنقدر درگیر ترنجی هستم که فرصت نکردم آن را بررسی کنم. دیشب یکی دوستانم که خیلی پیگیر تخفیف ها هست و مدتی بود می خواست یک هندزفری بخرد، پیش از خواب به من پیام داد که “این هندزفری تخفیف خوبی خورده، خوبه به نظر بخرم؟” اینطور شد که توجه من به این کمپین تبلیغاتی بزرگ جلب شد و پس از کمی برانداز کردن حالا می خواهم برای شما بنویسم که چرا جشنواره تخفیف دیجی کالا ۹۹.۹.۹ دروغین است؟!

جشنواره تخفیف دیجی کالا ۹۹.۹.۹

من دارم چاق می شوم. یک جمله چهار کلمه ای ترسناک که حاصل کارهای یکجا نشینی و خطرناک بودن ورزش در باشگاه های با فضای بسته است. بدون شک ما بچه های فتاوری دوست داریم که همه چیز را با گجت هایی که می شناسیم، تحت نظر داشته باشیم. من مدتی بود که به فکر خرید یک ترازو هوشمند شیائومی بودم که ویژگی های خوبی دارد و با نرم افزار Mi fit همگام می شود تا داده های فوق العاده ای از جمله درصد آب، چربی، عضله و … بدن را به همراه وزن شما ثبت کند.

اواسط همین هفته بود که خیلی اتفاقی در دیجی کالا به آن برخوردم و حواسم بود که تا هفته آینده آن را بخرم. بعد از داستان دیشب که دوستم از من مشورت خواست که آن مدل هندزفری تخفیف خورده را بخرد یا نه، در همان حال که چشمانم گرم شده بودند که بخوابم رفتم تا ببینم این ترازو مورد نظر من در تخفیف های جشنواره تخفیفی دیجی کالا هست یا نه.

من قیمت این ترازو را داشتم که ۵۸۳ هزار تومان بود. با خود در این فکر بودم که اگر تخفیف خورده باشد شاید بشود با مبلغ تخفیفش یک بسته باتری هم برای ترازو خرید و خب این خوب است. در همین فکر بودم که تا صفحه محصول لود شد (مرسی وزیر محترم ارتباطات بابت سرعت بی نظیر و پینگ اکسترا-اردینری این روزها) کاملا به خودم، به حافظه ام شک کردم.

مثال اول: ترازو هوشمند شیائومی Mi Composition Scale 2

چرا؟ چون قیمت محصولی که ۳ آذر ۹۹ روی عدد ۵۸۳ هزار تومان بود، حالا در روز تخفیف دیجی کالا (۷ آذر ۹۹) به ۶۹۹.۸۰۰ (شما بخوانید ۷۰۰ هزارتومان) رسیده و با ۷٪ تخفیف این جشنواره به حدود ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. توجه کردید چه شد؟ از ۵۸۳ هزار تومان قیمت به تقریبا ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که با تحفیف بشود ۶۵۰ هزار تومان!

من واقعا حس زوال عقل داشتم و به دنبال این بودم که ببینم من اشتباه می کنم یا چی که به نمودار قیمت روی آوردم. جالب است که بدانید طبق نمودار قیمت وب سایت دیجی کالا این محصول در تاریخ ۱۳ آبان برابر ۵۲۰ هزار تومان بوده است.

این یعنی کالای مورد نظر نه تنها نسبت به قیمت چهار روز قبل خود ۲۰ درصد گران تر شده است، بلکه نسبت به ارزان ترین قیمتش در ۳۰ روز اخیر حدود ۳۵ درصد گران تر است تا در تخفیف دروغین ۹۹.۹.۹ حدود ۷ درصد تخفیف داشته باشد!

تصاویر از نمودار قیمت ترازو هوشمند شیائومی Mi Composition Scale 2 زیر کاملا گویای شرایط هستند:

کمترین قیمت کالا در ۳۰ روز اخیر

کمترین قیمت کالا در ۳۰ روز اخیر

قیمت کالا چهار روز قبل از تحفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

قیمت کالا چهار روز قبل از تحفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

قیمت کالا در روز جشنواره تحفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

قیمت کالا در روز جشنواره تحفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

قیمت کالا پس از تخفیف دروغین ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

قیمت کالا پس از تخفیف دروغین ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

پس از این موضوع همان دیشب تصمیم گرفتم که امروز دیگر کالاهای موجود در جشنواره تخفیفی ۹۹.۹.۹ دیجی کالا را نیز بررسی کنم. حقیقتا نتایج حیرت برانگیز است و حتی این نتایج امروز باعث شده در تیتر به جای توصیف “تحفیف های غیرواقعی” از “تخفیف های دروغین” استفاده کنم.

مثال دوم: پاوربانک Redmi PB200LZM

کالای بعدی که من تصمیم گرفتم بررسی کنم، پاور بانک ردمی بود. مدل دقیق دستگاه Redmi PB200LZM است که در تصویر هم می توانید ببینید. این کالا در ۳۰ روز اخیر چند بار سقف قیمتی ۴۰۰ هزار تومان را لمس کرده اما خیلی فراتر از آن نرفته است.

قیمت کالا در تاریخ ۳ آذر یعنی چهار روز پیش از تحفیف روی عدد ۲۰۵ هزار تومان است. قیمت کالا در روز تخفیف (۷ آذر ۹۹) به ۴۲۷ هزار تومان رسیده تا با ۱۴ درصد تخفیف به ۳۶۹ هزار تومان برسد! جالب اینکه فروشنده این کالا خود دیجی کالا است و برخلاف محصولات دیگری که در این مطلب مثال زده می شوند، مربوط به فروشنده ثالث نمی شود.

به نمودار قیمت این پاوربانک ردمی توجه کنید:

جشنواره تخفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

جشنواره تخفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

اجازه بدهید به سراغ هندزفری پیشنهادی دوسنم برویم و ببینیم که شرایط این کالا در طول زمان چطور بوده و چطور تحفیف ۲۱ درصدی دارد؟

مثال سوم: هدفون وان مور مدل Stylish Dual-dynamic Driver

این همان پیشنهاد دوستم است که من دیشب متوجه نمودار قیمتش نبودم چون قیمتی درباره آن در ذهنم نبود. امروز که به بررسی نمودار قیمت ۳۰ روز اخیر کالا می پردازیم، تصویر پایین را شاهد هستیم.

این هدفون در تاریخ ۱۶ آبان ۹۹ که حتی نرخ ارز هم بالاتر از این روزها بود با قیمت ۴۲۰ هزار تومان در دیجی کالا اریه شده است. در روز تخفیف دیجی کالا یعنی ۷ آذر ۹۹ (این جشنواره تا ۹ آذر ۹۹ یا ۹۹.۹.۹ ادامه دارد) به قیمت ۶۳۰ هزار تومان می رسد که با تخفیف ۲۱ درصدی شما ۴۹۷ هزار تومان آن را بخرید.

جشنواره تخفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

جشنواره تخفیف ۹۹.۹.۹ دیجی کالا

حقیقتا از این مثال ها فراوان است. البته فراوانی آن در کالاهایی با تقاضای بالا و قیمت رقابتی بسیار مشهودتر است. ما چندین کالا از جمله کفش، لوازم ورشی، لوازم ساختمانی و غیره را بررسی کردیم. کالاهایی که عموما در روزهای عادی هم تخفیف داشته اند، در این بخش قرار دارند. در حقیقت شما در این جشنواره تحفیف ۹۹.۹.۹ عملا شانس بسیار پایینی دارید برای این که به معنی واقعی کلمه تخفیف بیگرید. اینجا “حس تخفیف گرفتن” به صورت دروغین به شما القا می شود.

این مثال ها و مشاهدات ما از جشنواره تخفیفی ۹۹.۹.۹ دیجی کالا است. شما چه تجربه ای داشتید؟ توانستید تخفیف واقعی پیدا کنید؟ با فروشگاه دیگر اینترنتی یا قیمت بازار مقایسه کردید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته چرا جشنواره تخفیف دیجی کالا ۹۹.۹.۹ دروغین است؟! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code