ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران به بخش موبایل هم مربوط می شود؟
1 min read

ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران به بخش موبایل هم مربوط می شود؟

داستان تحریم ها اصلا موضوع عجیبی نیست و ما در ایران به خوبی با آن آشنایی داریم. پس از تحریم های شدید سال ۱۳۹۷ خیلی از شرکت ها از کشور ما خارج شدند. سامسونگ و ال جی به خصوص در بخش لوازم خانگی هم از همین دسته برندها هستند. البته که بار ورودی موبایل آن ها هم مستقیما برای ایران نیست. با این اتفاق، خط تولید برندهای سامسونگ و ال جی به سام و جی پلاس تغییر کردند. حالا اما که کمی بحث کم شدن تحریم ها وجود دارد و احتمالا شرکت ها به کشور بازگردند، عنوان می شود که مسئولان به فکر ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران هستند. سوال این است که آیا این به بخش موبایل هم مربوط می شود؟

ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت:

این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.

وی افزود:

صنعت لوازم خانگی و خودرو یکی از شاخص‌های صنعتی بودن هر کشور است که نشان دهنده درجه پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود.

همانطور که مشخص است، این موضوع به بخش موبایل سامسونگ و ال جی مربوط نمی شود. هر چند که البته ال جی از بازار موبایل به صورت کلی خارج شد.

ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی

عمرانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی با طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌زنی، قطعه‌سازی در حوزه لوازم خانگی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند، گفت:

اگر برند محصولات ایرانی را با یک برند معروف خارجی تغییر دهند قطعا باورمان می‌شود که این محصول خارجی است.

وی ادامه داد:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این مبناست که در شرایطی که دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده، به خطرانداختن دستاوردهایی که در دوران تحریم‌حاصل شده، اقدامی نادرست است.

عمرانی تصریح کرد:

از منظر حقوقی دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط سختی کشور را ترک کردند البته اقدام خوبی بود زیرا در صورت ادامه حضور و فعالیت آن ها در ایران، هیچگاه شاهد پیشرفت فعلی کارخانه های ایرانی نبودیم.

به هر صورت از حق نگذریم، همین سام و جی پلاس هم که در ایران هستند همان خط تولید برندهای کره ای در ایران بودند (!) اما به هر حال، نظر شما درباره این تصمیم چیست؟ همانطور که مشخص شد، این ارتباطی به بخش موبایل ندارد و همچنان موبایل های سامسونگ وارد کشور خواهند شد.

نوشته ممنوعیت برگشت سامسونگ و ال جی به ایران به بخش موبایل هم مربوط می شود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code