خودکشی جان مکافی در زندانی در اسپانیا: پایان خالق آنتی ویروس ‎McAfee
1 min read

خودکشی جان مکافی در زندانی در اسپانیا: پایان خالق آنتی ویروس ‎McAfee

مک آفی احتمالا برای شما یادآور نام آنتی ویروس سنگینی است که نصبش نیازمند سیستم مناسبی بود. این آنتی ویروس به نام فامیلی آقای جان مک آفی شناخته می شود. سال ۲۰۱۰ این آنتی ویروس را با قیمت بالای ۷ میلیارد دلار به اینتل فروخت. زندگی شخصی وی ولی واقعا عجیب و پرحاشیه بود. پس از رای دادگاه اسپانیا برای استرداد او به امریکا، شاهد خودکشی جان مکافی در زندانی در اسپانیا هستیم و این پایان خالق آنتی ویروس ‎McAfee است.

خودکشی جان مک آفی (John McAfee)

جان مک آفی

وكیل جان مک آفی گفت:

جان مک آفی بنیانگذار شركت نرم افزاری آنتی ویروس، روز چهارشنبه در سلول خود در بارسلونا اسپانیا و مظنون به خودكشی پیدا شده بود. این اتفاق اندكی پس از آنكه دادگاه ملی این كشور استرداد وی را برای مواجهه با اتهامات فرار از پرداخت مالیات كیفری؛ به ایالات متحده تأیید كرد، رخ داد.

روزنامه اسپانیایی ال موندو نخست گزارش داد كه وزارت دادگستری كاتالونیا گفته است كه مک آفی ۷۵ ساله چند ساعت پس از صدور حکم استرداد درگذشت. بارسلونا در منطقه کاتالونیا اسپانیا است.

وکیل مک آفی در اسپانیا به رویترز گفت که بنیانگذار McAfee Associated ظاهرا خود را حلق آویز کرده است. ال موندو، به نقل از وزارت دادگستری کاتالان گزارش داد که متخصصان پزشکی زندان تلاش کردند او را احیا کنند. مک آفی در زندان Brians 2 در کاتالونیا محبوس بود.

زندان Brians 2 در کاتالونیا

زندان Brians 2 در کاتالونیا

نیشای سانان، وکیل مک آفی در شیکاگو ، گفت:

“از طرف تیم حقوقی ما در اسپانیا تأیید شده است که جان در سلول زندان خود مرده است.” “من از شنیدن این وقایع ناراحت هستم و من برای همسرش جنیس، دعا می کنم.”

“از او به عنوان یک مبارز یاد می شد و خواهد شد.” “او سعی کرد این کشور را دوست داشته باشد اما دولت ایالات متحده وجود او را غیرممکن کرد. آنها سعی کردند او را حذف کنند اما موفق نشدند. “

جان مک آفی

جان مک آفی

مک آفی حق اعتراض به استرداد خود را داشت که در نهایت به تأیید نهایی کابینه اسپانیا احتیاج داشت. اما به گفته خاویر ویلالبا، وكیل وی در اسپانیا، او دیگر تحمل حبس كردن را نداشت.

ویالبا به رویترز گفت:

“این نتیجه یک سیستم بی رحمانه است که هیچ دلیلی برای نگه داشتن این مرد برای مدت طولانی در زندان ندارد.”

مرگ مک آفی یادآور خودکشی جفری اپستین در شهریور ۱۳۹۸ است که او هم خود را حلق آویز کرد. این سرمایه گذار میلیونر متهم به قاچاق جنسیتی کودک بود.

مکافی در سال ۲۰۱۹ انزجار خود از مالیات را بیان کرد و در توییتی نوشت که برای هشت سال برگه مالیاتی پر نکرده چون “گرفتن مالیات غیرقانونی است.” گفته می شود که پدر مک آفی، که به عنوان یک دائم الخمر توصیف شده است، وقتی جان مک آفی ۱۵ ساله بود، خود را به ضرب گلوله کشت.

فرار مالیاتی McAfee و سیگنال هال گمراه کننده برای دامپ و پامپ بازار آلت کوین ها

مک آفی در اکتبر سال گذشته در فرودگاه بین المللی بارسلونا به اتهامات فرار مالیاتی، که در دادگاه فدرال تنسی در جریان است دستگیر شد و حداکثر مجازات ۳۰ سال زندان را در داشت.

وی از آن زمان در اسپانیا در زندان بود و با ادعای اینکه در ایالات متحده به دلیل انتقادهایی که از IRS (خدمات درآمد داخلی امریکا) داشته است تحت تعقیب سیاسی قرار گرفته، سعی در جلوگیری از استرداد داشت.

در ۲۴ مهر ۱۳۹۹، پس از بازداشت مک آفی در توییتی نوشت:

“من اینجا راضی هستم. من دوست هایی دارم. غذا خوب است. همه چیز خوب است. “

وی در توییت خود نوشت:

“بدانید که اگر خودم را حلق آویز کنم، مثل اپستین، تقصیری متوجه من نخواهد بود.”

جان مک آفی

جان مک آفی

طبق کیفرخواست فرار مالیاتی، مک آفی میلیون ها دلار درآمد از طریق تبلیغ رمزارزها، مشاوره، درآمد از فروش حق پخش داستان زندگی خود برای یک مستند، به دست آورد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه اکتبر گفت:

“از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ مک آفی علی رغم دریافت درآمد قابل توجه از این منابع، در ارائه اظهارنامه مالیاتی کوتاهی کرد.”

مک آفی، همراه با شخص دیگری به نام جیمی واتسون نیز در ماه مارس در دادگاه فدرال منهتن به “دامپ و پامپ” در بازار رمزارزها متهم شد. به این معنی که مقادیر زیادی ارز رمزپایه ارزان را خریداری کرده و سپس آنها را با “توییت های غلط و گمراه کننده” به صورت آنلاین تبلیغ می کرده تا قیمت ارزهای خود را افزایش دهند.

وزارت دادگستری در ماه مارس گفت:

“اعضای تیم McAfee در مجموع بیش از ۲ میلیون دلار سود غیرقانونی از فعالیت های گمراه کننده خود روی آلت کوین ها (رمزارزهای غیر بیت کوین) به دست آوردند.”

هفته گذشته ، مک آفی در مورد پرونده های جنایی خود توییت کرد و نوشت:

“ایالات متحده معتقد است که من رمزارزها را پنهان کرده ام. کاش این کار را می کردم اما به دست بسیاری از اعضای تیم مک آفی استفاده شده است (مهم نیست باور کنید یا نه)، و دارایی های باقی مانده من توقیف می شود.”

مک آفی در توییتی که بالای صفحه توییتر وی پین شده بود نوشت:

“دوستان من از ترس معاشرت با من گویی تبخیر شده اند. من چیزی ندارم. با این حال، من پشیمان نیستم. “

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دادخواست مدنی در ماه اکتبر گذشته، مک آفی را به داشتن بیش از ۲۳ میلیون دلار درآمد نامعلوم از توصیه های کاذب و گمراه کننده ارزهای رمزپایه ای متهم کرد.

جان مک آفی در دوران جوانی

جان مک آفی در دوران جوانی

مک آفی در سال ۱۹۹۴ از شرکت معروف نرم افزار آنتی ویروس که هفت سال پیش تأسیس کرده بود استعفا داد. او بعدا در سال ۲۰۱۶ و بار دیگر در سال ۲۰۲۰ خواستار نامزدی ریاست جمهوری حزب آزادیخواه شد.

در سال ۲۰۱۳ او یک ویدیوی هجو آلوده ساخت که توضیح می دهد چگونه کاربران می توانند نرم افزار را حذف نصب کنند.

در سال ۲۰۱۹ دادگاه فدرال در فلوریدا به مک آفی دستور داد تا بیش از ۲۵ میلیون دلار خسارت به بازماندگان مرد فلوریدایی به نام گریگوری فاول بپردازد. مردی که ادعا می شود در سال ۲۰۱۲ در کشور بلیز به دستور مک آفی کشته شد.

فاول دارای املاکی در امتداد ساحل و کنار محل اقامت مک آفی بود که گفته می شود دو سگ وی توسط فاول مسموم شده اند. پیش از این مک آفی از بلیز فرار کرده و یک حمله قلبی را جعل کرده بود تا به ایالات متحده برگردد. او هرگز به قتل فاول متهم نشد.

نظر شما درباره خودکشی جان مک آفی چیست؟ درباره او چیزی خوانده اید؟

نوشته خودکشی جان مکافی در زندانی در اسپانیا: پایان خالق آنتی ویروس ‎McAfee اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code