مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک چیست؟ چگونه مورد اقبال کاربران قرار گرفت؟
1 min read

مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک چیست؟ چگونه مورد اقبال کاربران قرار گرفت؟

در این عصر مدرن، همه ما محصولات و راه‌حل هایی را درخواست می‌کنیم که استفاده، مدیریت و نگهداری آن‌ها آسان باشد. محاسبات به حدی تکامل یافته است که ما در حال حاضر دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ و کامپیوترهای لوحی را در اختیار داریم.

وقتی بازار کامپیوترها نسبتاً کوچک بود، مدل‌های محدودی وجود داشت. با رشد صنعت، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های مختلف که برای برآوردن الزامات خاص طراحی شده‌اند، آغاز شد. رایانه‌های شخصی به دلیل توانایی آن‌ها در ارائه قدرت و ویژگی‌های قابل توجه، مورد توجه بسیاری از مشاغل قرار گرفت. با این حال، هنگامی که کاربران شروع به انجام کارهای پیچیده‌تر کردند، مشخص شد که جامعه فناوری اطلاعات به جایگزین‌های بهتری مانند کامپیوترهای کوچک و انواع آن همچون تین کلاینت و زیروکلاینت نیاز دارند.

چرا باید کامپیوتر کوچک را با عملکرد عالی، صفحه نمایش بزرگ، مقرون به صرفه و ارتقا آسان جایگزین کرد؟

با وجود استفاده مداوم از آن‌ها در صنایع خاص، کامپیوترهای معمولی در مورد استانداردهای زیرساخت فناوری اطلاعات امروزه از زمان خود گذشته‌اند. عوامل زیادی مسئول این امر هستند. نمونه‌ها شامل اندازه بزرگ آن‌ها، مصرف برق زیاد و طول عمر نسبتاً کوتاهتر در مقایسه با فناوری های جدیدتر است. این موارد باعث شده است که مشاغل به دنبال گزینه‌هایی باشند که کامپیوترهای سنتی فاقد آن بودند. یکی از این راه حل‌ها ، کامپیوترکوچک است.

کامپیوتر کوچک چیست؟

کامپیوتر کوچک یک کامپیوتر رومیزی است که مانند یک کامپیوتر استاندارد کار می‌کند اما فضای کمتری نسبت به یک ایستگاه کاری رومیزی سنتی اشغال می‌کند. در ابتدا اعتقاد بر این بود که کامپیوترهای کوچک نمی‌توانند انتظارات شرکت‌ها را برآورده کنند. آن‌ها به عنوان دستگاه‌های قدرتمند لقب گرفتند که نیاز به پیشرفت داشتند تا بتوانند واجد شرایط برای بخش شرکتی شوند.

این نگرانی توسط Intel NUC برطرف شد، که در سال 2013 به عنوان جایگزینی برای ماشین‌های جمع و جور که فاقد توانایی بودند، توسعه یافت. اینتل به فناوری محاسباتی قوی تری نیاز دارد که می‌تواند در مکان‌هایی که نیاز به یک عامل کوچک دارند مورد استفاده قرار گیرد. نمونه های رایج شامل دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های POS و علائم دیجیتال است. بنابراین، مدل‌های NUC با تمرکز بر ارائه عملکرد پویا برای سازمان‌ها و شرکت‌ها متولد شدند.

در حال حاضر کاربران اشتیاق زیادی به خرید مینی کامپیوتر به دلایل مزایای بسیاری که برای آن‌ها فراهم می کند دارند. در ادامه به بررسی مزایای کامپیوترهای کوچک می‌پردازیم.

  • • اندازه

بارزترین مزیت کامپیوترهای کوچک، اندازه کوچک و قابلیت حمل آن‌ها است. برای انجام وظایف خود می‌توان آن‌ها را به صورت انعطاف پذیر در فضاهای کوچک فشرد. در حالت ایده آل، مدل‌هایی با براکت‌های نصب استاندارد وجود دارد. براکت‌ها راهی مطمئن و راحت برای اتصال دستگاه به پشت تلویزیون، صفحه نمایش و یا مانیتور ارائه می‌باشند.

همچنین شرکت‌ها می‌توانند کامپیوترهای کوچک رومیزی را برای سازگاری با شرایط مختلف سفارشی کنند. آن‌ها در دو مدل وجود دارند، یعنی سیستم برهنه و سیستم‌های آماده. پیکربندی برهنه معمولاً فقط به RAM و هارد دیسک نیاز دارد اما در سیستم‌های اماده تمامی موارد مورد نیاز از جمله RAM و هارد بر روی دستگاه قرار دارد.

2- همه کاره ، عملکرد بالا

کامپیوترهای کوچک قدرت کاملی را به کاربران نهایی ارائه می‌دهند. این دستگاه‎های کوچک تقریباً هر عملکردی را که کاربران روی یک کامپیوتر شخصی معمولی اجرا می‌کنند، انجام می‌دهند. پیکربندی چند رسانه‌ای پویا و گرافیک 4kرا برای تکالیف مستقل و شبکه‌ای ارائه می‌دهند. آن‌ها به خوبی در آژانس‌های گردشگری، دولتی و نظامی، جایی که امنیت دارایی‌های فیزیکی و داده‌ها بسیار مهم است به کار گرفته می‌شوند.

  • • امنیت بالا

کامپیوترهای کوچک با قابلیت بوت از راه دور ایمن هستند. راه‎حل‎های امنیتی چند سطحی هستند که حداکثر چهار شبکه را در یک دستگاه واحد روی میز کار ادغام می‌کنند. مدیران می‌توانند همزمان جداسازی فیزیکی شبکه را از منابع محاسباتی متمرکز در مرکز داده حفظ کنند .شما می‌توانید ایستگاه‌های کاری چند شبکه‌ای با کارایی بالا برای کاربران نهایی ایجاد کنید.

4- مصرف برق پایین

سیستم هایی سازگار با VESA و قابل نصب روی میز کارهستند. انعطاف پذیری این دستگاه‌ها سبب شده‌است تا از آن‌ها تقریباً در هر مکانی که می خواهید استفاده کنید. آن‌ها دارای چرخه عمر سخاوتمندانه‌ای هستند و از برق بهینه استفاده می‌کنند، که هر دو بازدهی جذابی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند.

چه کسی می‌تواند نفع ببرد؟

کامپیوترهای کوچک به سرعت در حال پیشرفت در صنایع مختلف هستند. بیایید نگاهی داشته باشیم به رایج ترین صنایعی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

  • • مراقبت‌های بهداشتی

موسسات پزشکی مکان‌های شلوغی هستند که متخصصان به پرونده‌های گسترده بیماران دسترسی دارند، کاغذهای سرسام‌آور را مدیریت می‌کنند و اغلب تصمیمات مهم می‌گیرند. در نتیجه، هدف ایجاد فضای کاری کارآمدتر برای سهولت مدیریت است.

کامپیوتر کوچک در چنین شرایطی ایده آل است؛ زیرا فضای مفید میز را اشغال نمی‌کند و به کارکنان اجازه می‌دهد تا وظایف خود را بدون دردسر انجام دهند.

2- آموزش و پرورش

روند رو به رشدی در دانشگاه‌ها و کالج ها در سراسر دنیا وجود دارد که از کامپیوترهای کوچک برای علامت‌گذاری و نمایش دیجیتال استفاده می‌کنند. از آن‌ها می‌توان برای اطلاع دانش آموزان در مورد اطلاعیه‌های دانشگاه، اخبار هیات علمی و لیست کلاس‌ها استفاده کرد. قابلیت حمل عالی و قابلیت اتصال بی‌سیم این دستگاه‌ها به این معنی است که می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا یا در هر مکانی که نیاز است قرار داد.

3- طراحی نمایندگی‌های دیجیتال

بخش خلاق به یک راه‌حل فناوری اطلاعات نیاز دارد که فضای میز را خالی کرده و نیروی رومیزی واقعی را ارائه دهد. یکبار دیگر، کامپیوترهای کوچک کاملاً با این حساب مطابقت دارند. اندازه و قابلیت جمع و جور آن‌ها تمرکز را بهبود می‌بخشد و به کاربران امکان می‌دهد در ارائه مفاهیم اصلی بهترین عملکرد را داشته باشند.

4- دارایی، مالیه و سرمایه‌گذاری

اولین کاربرد کامپیوترهای کوچک در زمینه حسابداری کسب و کار بود. پیکربندی‌های سیستم و برنامه‌های کاربردی در این زمینه کاملاً استاندارد و همگن از سیستمی به سیستم دیگر شده‌است. کامپیوترهای کوچک برای اولین بار در فضای بسیار آکادمیک به کار گرفته شدند.

بانکداران و معامله گران سهام گزارشات کمی، داده های مهم مشتریان و حجم کاری زیاد را به صورت روزانه اداره می‌کنند. کامپیوتر کوچک با پردازنده‌های قدرتمند، قدرت محاسباتی و عملکردی را که این متخصصان برای گردش کار با کیفیت نیاز دارند، ارائه می‌دهد.

5- استارتاپ‌ها

استارتاپ‌ها و شرکت‌های متوسط ​​نیاز به راه‌حل‌های مقرون به صرفه و در عین حال قدرتمند فناوری اطلاعات دارند که به آن‌ها برتری بیشتری نسبت به رقابت می‌دهد. از این رو، ایده این است که منابعی را پیشنهاد دهید که بتوانند بهترین هزینه را برای آن‌ها داشته باشند. نصب و استقرار کامپیوتر کوچک چند دقیقه طول می‌کشد تا این سازمان‌ها بتوانند از همان ابتدا بر استراتژی تجاری تمرکز کنند.

6- ناوبری دریایی

قایق‌ها در هر اندازه – از دوندگی تا قایق‌های تفریحی تا کروزهای بزرگ کابین – در حال حاضر مجهز به کامپیوتر کوچک هستند.

مسابقه قایقرانی اقیانوس اطلس تک دست Route du Rhum در نوامبر 2014 توسط یک فرانسوی به نام فرانسوا گابارت برنده شد که با 7 ساعت رکورد را شکست. او یک کامپیوتر کوچک در قایق بادبانی خود نصب کرده بود، که این برد را به حساب آورد.

در شرایط انفرادی و حتی با خدمه، ملوانان باید با کمبود خواب و خستگی مقابله کنند. قابلیت اطمینان به کامپیوتر کوچک به این معنا بود که گابارت می‌تواند قایق خود را با اطمینان در حالی که چند ساعت می‌خوابید، به کار اندازد. در طول سفر، قدرت محاسباتی دستگاه او را قادر می‌سازد تا از الگوهای آب و هوایی و تغییرات شرایط در جریان باشد.

وی با جایگزینی سیستم قدیمی خود با یک سیستم دیجیتالی مدرن مبتنی بر یک کامپیوتر کوچک، وزن کلی قایق بادبانی خود را کاهش داد تا برتری خود را بر رقبای خود بدست آورد. یک قایق سبک‌تر همچنین به معنای کاهش قابل توجه سوخت مورد نیاز برای سفر بود.

اینها تنها برخی از نمونه‌های کاربرد کامپیوتر کوچک در مشاغل گونگون است.

آیا صبر کردن عاقلانه است؟

یک سوال که همه هنگام تعویض کامپیوتر شخصی خود دارند، آیا باید منتظر بمانم؟ آیا چیز بهتری در راه است؟

وقتی صحبت از فناوری می‌شود، همیشه چیز بهتری در راه است مانند هر فناوری کامپیوتری یا تلفن همراه. اگر مایل باشید بیش از یک ماه منتظر بمانید، همیشه معامله بهتری خواهید یافت. در واقع این سوال مطرح می‌شود که چقدر مایل هستید منتظر بمانید. اگر می‌توانید یک ماه صبر کنید، منتظر بمانید. اگر زودتر به آن نیاز دارید، همین حالا آن را بخرید و عامل پشیمانی را فراموش کنید.

چرا باید سراغ کامپیوتر کوچک برویم؟

فضای داخلی محفظه‌های بزرگ کامپیوتر، می‌تواند به سیم‌ها و اتصالات ناامید کننده تجزیه شود و منجر به ایجاد گرما و مشکلات گرد و غبار شود. برعکس، کامپیوترهای کوچک به طور کلی بی سر و صدا هستند و راه‌اندازی آن‌ها آسان است. علاوه بر این، بهترین تنظیمات دارای درگاه‌های کافی برای قرار دادن چند مانیتور و لوازم جانبی هستند.

با پاکسازی آشفتگی، آن‌ها نیاز به تجهیزات محاسبه مازاد را از بین می برند، بنابراین هزینه‌ها را در دراز مدت کاهش می دهند. به نوبه خود، داشتن تجهیزات کمتر برای مقابله، تمرکز کاربر را بر روی کار موردنظر افزایش می‌دهد. در نهایت، همه چیز به خواسته‌های منحصر به فرد شما برمی گردد.

نوشته مینی کامپیوتر یا کامپیوتر کوچک چیست؟ چگونه مورد اقبال کاربران قرار گرفت؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code