معرفی تخصصی مقداد آی تی: ۵ گوشی اقتصادی از برند سامسونگ
1 min read

معرفی تخصصی مقداد آی تی: ۵ گوشی اقتصادی از برند سامسونگ

برند سامسونگ، محبوب‌ترین برند تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا است. این برند، گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیت، طراحی عالی، قدرت پردازشی بالا و دوربین‌هایی خوب وارد بازار می‌کند. البته معمولا قیمت گوشی‌های سامسونگ در مقایسه با برندهای چینی شیائومی و هواوی بالاتر است.

خبر خوب برای شما اینکه اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید ولی بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید، بد نیست بدانید که برند سامسونگ هم این روزها، همانند برندهای شیائومی و هواوی، گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی در قمیت‌هایی عالی تولید می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی پنج تا از بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی A52 مجهز به یک صفحه نمایش ۵/۶ اینچی با نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز است که برای یک گوشی اقتصادی واقعا حرف ندارد. پردازنده اسنپدراگون 750G با پشتیبانی ۶ گیگابایت رم، نه تنها توان پردازشی بسیار خوبی برای این گوشی فرآهم می‌آورد بلکه به شما امکان متصل شدن به شبکه نسل پنجم اینترنت موبایل را نیز می‌دهد. با وجود یک پردازنده قوی و یک صفحه نمایش عالی با نرخ نوآوری بالا، این گوشی را می‌توان یکی از گوشی‌های اقتصادی عالی برای گیمینگ دانست.

حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برای یک گوشی در این محدوده قیمتی واقعا عالی است و جالب اینکه می‌توانید با استفاده از یک میکرو SD کارت، حافظه گوشی را تا یک ترابایت گسترش دهید.

سامسونگ گلکسی A52 دارای امتیاز مقاومت محیطی IP67 است. این گوشی یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری نیز دارد که باتری پرظرفیتی محسوب می‌شود.

شاید بتوان برترین ویژگی گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G را دوربین‌های پشتی آن دانست. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد. تمامی این دوربین‌ها، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند.

البته این گوشی یک گوشی اقتصادی نسبتا گران قیمت محسوب می‌شود. گوشی هواوی P40 Lite یک گزینه جایگزین مناسب است. توانایی‌های عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی هواوی، بسیار بهتر از A52 5G است ولی همانند سایر گوشی‌های این برند تحت تحریم چینی، سرویسی از طرف گوگل دریافت نمی‌کند. اگر وابستگی زیادی به سرویس‌های گوگل ندارید و به عکاسی با گوشی هوشمند علاقه‌مند هستید، خرید گوشی هواوی در مدل P40 لایت را به جای گوشی سامسونگ A52 5G به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A42

یک گوشی معرکه دیگر از سری A سامسونگ با قیمتی عالی. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶/۶ اینچی بزرگ‌تر از گوشی A52 است. به علاوه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن، ظرفیت بیشتری در مقایسه با گلکسی A52 5G دارد و با داشتن ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، از نظر حافظه نیز چیزی از آن گوشی محبوب سامسونگ کم ندارد. با این حال، هر چند که هر دو گوشی دارای یک پردازنده اسنپدراگون 750G هستند اما گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G به دلیل داشتن ۶ گیگابایت رم در مقایسه با گوشی A42، از توان پردازشی بالاتری برخوردار است. البته نسخه‌های دارای ۶ یا ۸ گیگابایت رم نیز موجود هستند ولی ما در اینجا، در رابطه با نسخه دارای ۴ گیگابایت رم صحبت می‌کنیم.

۱۹۳ گرم، وزن بالایی برای یک گوشی محسوب می‌شود. این در حالی است که صفحه نمایش Super AMOLED این گوشی دارای تراکم پیکسلی بسیار پایین ۲۶۶ پیکسل بر اینچ است یکی از نقاط ضعف بزرگ دیگر این گوشی، پورت USB آن است که از نوع USB-2 است. به علاوه، شارژ سریع ۱۵ واتی برای یک گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، چندان سریع به نظر نمی‌رسد.

یکی دیگر از نقطه ضعف‌های A42 در مقایسه با A52، در بخش عکاسی و فیلم‌برداری است. در گوشی A42 خبری از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی A52 نیست و باید به یک گوشی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین اولترواید ۸ مگاپیکسلی، یک حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، بسنده کنید. با این حال، اگر به دنبال یک گوشی 5G ارزان قیمت و خوب هستید، می‌توانیم A42 را به شما پیشنهاد کنیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A32

یکی دیگر از گوشی‌های بسیار محبوب سامسونگ از سری A، گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A32 است. این گوشی یک صفحه نمایش ۵/ اینچی دارای نوچ قطره‌ای دارد و مجهز به یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مثل A42 است. البته پردازنده A32 از نوع مدیاتک هشت هسته‌ای است که حداقل، ۴ گیگابایت رم از آن پشتیبانی می‌کند. حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است ولی این گوشی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نیز دارد. البته شما می‌توانید با قرار دادن یک میکرو SD کارت در این گوشی، حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید.

گوشی A32 نیز همانند A42 دارای یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری است. در پشت گوشی می‌توانید چهار دوربین ببینید:

  • • دوربین اصلی با لنز واید و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی
  • • دوربین اولترا واید با سنسور ۸ مگاپیکسلی
  • • دوربین ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی
  • • حسگر عمقی دو مگاپیکسلی

بنابراین، A32 یک دوربین ماکرو از A42 بیشتر دارد.

مشتری هدف A32، مشتریان جوان‌تری هستند که بودجه زیادی برای خرید گوشی سامسونگ گران قیمت‌تر مثل A52 ندارند اما این گوشی، یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه در دنیا است.

گوشی سامسونگ گلکسی A12

یک گوشی اقتصادی دیگر با یک صفحه نمایش بزرگ ۵/۶ اینچی و یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که دارای یک باتری بزرگ و عالی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. این گوشی، یک پردازنده مدیاتک دارد و دارای نسخه‌های متعددی شامل موارد زیر است:

  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت
  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت
  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت
  • • نسخه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

بنابراین، کاملا مشخص است که این گوشی، عملکرد پردازشی چندان قدرتمندی ندارد. رزولوشن صفحه نمایش نیز فقط ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. به علاوه، وزن بالای ۲۰۰ گرم برای یک گوشی اقتصادی، کمی سنگین به نظر می‌رسد.

این گوشی، قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری مشابه گوشی A32 دارد؛ با این تفاوت که دوربین اولترواید A12، دارای رزولوشن ۵ مگاپیکسل است ولی A32 دارای یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی سامسونگ A02

این گوشی عملکرد خیره‌کننده‌ای ندارد ما با داشتن چندین مزیت، ما را مجاب کردن تا آن را در لیست بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ قرار دهیم. صفحه نمایش ۵/۶ اینچی برای یک گوشی با این قیمت پایین، بسیار بزرگ محسوب می‌شود ولی کیفیت آن فقط در حد HD+ است.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی نیز عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. از دیگر مشخصات گوشی A02 می‌توان به ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری اشاره کرد که حتی از A52 نیز بهتر است. این گوشی دارای رم ۲، ۳ یا ۴ گیگابایتی است و با یک پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰، به طور واضح، برای گیمینگ مناسب نیست.

شما می‌توانید مدل‌های اقتصادی گوشی سامسونگ را از فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی مثل دیجی‌کالا، مقداد آی تی، ترب، ایمالز و …. خریداری کنید. اگر به دنبال خرید گوشی‌های بهتر سامسونگ هستید، بد نیست بدانید فروشگاه مقداد آی تی امکان خرید اقساطی گوشی‌های گران قیمت را نیز فرآهم آورده است.

جمع‌بندی

با اینکه اکثر افرادی که بودجه کمی برای خرید گوشی هوشمند دارند، به فکر خرید گوشی شیائومی هستند اما برند سامسونگ نیز گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی با صفحه نمایش‌هایی بزرگ و عالی و باتری‌های بسیار پرظرفیت وارد بازار کرده است.

در این مقاله ۵ گوشی اقتصادی برتر سامسونگ را بررسی کردیم. همانطور که دیدید، سه گوشی A52، A32 و A42 با مجهز بودن به تراشه‌های اسنپدراگون 750G دارای قابلیت اتصال به اینترنت 5G هستند. اگر نیازی به یک پردازنده قوی و اینترنت نسل پنجم ندارید، می‌توانید روی گوشی‌های A12 و A02 نیز که قیمتی حتی پایین‌تر از گوشی‌های فوق دارند، حساب باز کنید.

نوشته معرفی تخصصی مقداد آی تی: ۵ گوشی اقتصادی از برند سامسونگ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code