تیم کوک از کاربران می‌خواهد از دستگاه‌های اپل برای “خلاقیت” استفاده کنند و نه “پیمایش بی‌پایان”
1 min read

تیم کوک از کاربران می‌خواهد از دستگاه‌های اپل برای “خلاقیت” استفاده کنند و نه “پیمایش بی‌پایان”

بنابر آخرین مصاحبه مدیرعامل اپل، به‌نظر می‌رسد وی بسیار نگران کاربرانی است که بیش از حد از فناوری استفاده می‌کنند. تیم کوک همچنین معتقد است که دستگاه‌های این شرکت باید برای خلاقیت و اهداف خلاقانه استفاده شوند، اما در عوض، مردم مشغول “پیمایش بی‌پایان” آن‌ها هستند.

استفاده از دستگاه‌های اپل برای ایجاد خلاقیت از زبان تیم کوک

در مصاحبه‌ای که اخیرا توسط Bustle صورت گرفته است، در مور حمایت اپل از اپلیکیشن Shine که بر مبارزه با منفی‌گرایی با توجه به مسائل مربوط به سلامت روان متمرکز است، صحبت شد. تیم کوک، خود اعتراف می‌کند که به‌وسیله‌ی مدیتیشن، با فشار ناشی از مدیرعاملی اپل و بسیاری از مسئولیت‌های همراه با این موقعیت، مقابله می‌کند. کوک بیان می‌کند با این کار او با طبیعت در ارتباط بوده و احساس می‌کند در جهان بی‌اهمیت است که تصور ما اینست که به این طریق، بار زیادی از دوش او برداشته می‌شود.

با معرفی قابلیت Screen Time برای iOS، کوک معتقد است که این ویژگی می‌تواند عادات استفاده مردم را تغییر دهد، همان‌طور که برای او نیز این اتفاق افتاد.

“مانند بسیاری از مردم، متوجه شدم که وقتی Screen Time را ارائه کردیم، تخمین من از آنچه انجام می‌دادم با واقعیت متفاوت بود و باعث ایجاد تغییراتی در من شد. امیدوارم همه مردم این روند را طی کنند.”

استفاده از دستگاه‌های اپل برای ایجاد خلاقیت از زبان تیم کوک

کوک در حین مصاحبه و درحالی‌که نگرانی خود را در مورداستفاده بیش‌ازحد مردم از فناوری بیان می‌کرد، اعلام داشت که فناوری باید در خدمت بشریت باشد، نه برعکس. به این ترتیب، مدیرعامل اپل ادعا می‌کند که اپل در تلاش است تا به چنین افرادی کمک کند که ما معتقدیم میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این‌گونه هستند.

“من همیشه فکر می‌کردم که فناوری باید به بشریت خدمت کند، نه برعکس؛ و من همیشه نگران استفاده بیش‌ازحد مردم از فناوری بوده‌ام. بنابراین، ما با Screen Time وارد شدیم تا سعی کنیم مردم، مدت زمانی را که واقعاً بر روی دستگاه‌های خود صرف می‌کنند، متوجه شوند، زیرا به‌طورکلی بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنند، می‌باشد.”

استفاده از رسانه‌های اجتماعی و پیمایش بی‌پایان آن در مشاهده محتوای تقریباً نامحدود نیز توجه تیم کوک را جلب کرده است. مدیرعامل اپل اعلام می‌کند که می‌خواهد از دستگاه‌های این شرکت به شیوه‌ای خلاقانه مانند گرفتن عکس‌های نفس‌گیر یا چیزهای دیگر استفاده شود.

“من اغلب نگران پیمایش بی‌پایان، محاصره منفی‌گرایی در خود و غیره هستم. بنابراین با بالا بردن شرکتی مانند Shine و جلب افراد برای بررسی آن، استفاده بسیار خوبی از فناوری‌های ما بوجود می‌آید زیرا به بشریت خدمت می‌کند. کل شرکت آن‌ها بر این اساس استوار است؛ و همین است که ما چگونه به جهان نگاه می‌کنیم. ما می‌خواهیم مردم کارهایی را با دستگاه‌های خود انجام دهند، مانند نمایشگاه عکاسی که هر دو طرف از آن لذت می‌برند یا ارتباط با خانواده و دوستان با FaceTime؛ و نه پیمایش بی‌پایان و بی‌هدف در این فضا.”

تیم کوک به‌دنبال معرفی یک محصول در دسته‌بندی کاملا جدید پیش از کناره‌گیری از مدیرعاملی اپل است

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید دیدگاه تیم کوک در مورد نحوه استفاده اکثر مردم از دستگاه‌های خود منطقی است؟ آیا پیشنهادات وی را می‌پذیرید؟ نحوه کارکرد خود شما از گوشی هوشمند و یا سایر گجت‌هایتان در طول شبانه‌روز چگونه است؟

نوشته تیم کوک از کاربران می‌خواهد از دستگاه‌های اپل برای “خلاقیت” استفاده کنند و نه “پیمایش بی‌پایان” اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code