1 min read

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا

از آنجا که در میان متقاضیان تحصیل در کانادا، انتخاب رشته بهتر برای داشتن آینده شغلی و رزومه تحصیلی قوی‌تر به ویژه در خود کانادا بسیار مهم است، ما در این مطلب به معرفی بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا هم از نظر اعتبار، هم تقاضای زیاد برای آن و هم حقوق و مزایای بالا می‌پردازیم و توجه داشته باشید که کلیه درآمدها با احتساب مالیات و کسر آن درج شده‌اند و پیرامون این موضوع صرفا مبنا را درآمد قرار نداده‌ایم.

پزشکی

رشته‌ پزشکی دارای تنوع گرایش تحصیلی و همچنین زمینه‌های اشتغال زیادی می‌باشد و این رشته، تخصصی بوده که همواره و در همه جای جهان از جمله در کانادا به آن نیاز است. وقتی صحبت از تنوع شغلی می‌گردد شما می‌توانید جراح یا پزشک خصوصی خانواده شوید و درآمدی بیش از 200 هزار دلار در سال را داشته باشید و یا در مشاغل عمومی‌تر با درآمدی کمتر مشغول شوید. متوسط درآمد برای رشته پزشکی بطور میانگین از همه رنج حقوق‌ها در کانادا 96 هزار دلار در سال می‌باشد.

حقوق

رشته‌های پیرامون مباحث حقوقی و به ویژه وکالت، یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در کانادا است. تنوع شغلی در زمینه حقوق زیاد بوده و می‌توان در سازمان‌های دولتی استخدام شد و یا امور حقوقی اشخاص و شرکت‌های خصوصی را انجام داد و افراد زیادی هستند که به کانادا مهاجرت کرده و در این حرفه بسیار زبده و موفق هستند. متوسط درآمد برای رشته حقوق در کانادا 88 هزار دلار در سال می‌باشد.

تجارت و رشته‌های مدیریت

رشته‌های پیرامون کسب و کار و مدیریت آن همواره در همه جای جهان به خصوص کانادا جز پرطرفدارترین رشته‌ها و با درآمد بالا می‌باشد. بنا به آماری مربوط به سال 2016 در کانادا، رشته تجارت و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد برای خانم‌ها درآمد بسیار بالایی در این کشور دارد. از طرفی درون مایه رشته طوری است که در هر کسب و کار و حوزه کاری تقاضا دارد. متوسط درآمد برای رشته تجارت و مدیریت در کانادا 81 هزار دلار در سال می‌باشد.

مهندسی نفت و شیمی

افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند توسط دولت، شرکت‌های انرژی و موسسات تحقیقاتی استخدام می‌شوند. تقاضا برای این رشته در کانادا در راستای استقلال بیشتر و بهبود ذخایر انرژی بدست آمده از منابع طبیعی مانند نفت و همچنین افزایش قدرت روزافزون در تولید فرآورده‌های پتروشیمی بالا رفته است و در این زمینه دولت این کشور امکان مهاجرت به کانادا را برای متخصصین این رشته هموار ساخته است . رشته مکانیک سیالات را می‌توان در رده این رشته از نظر درون‌مایه و میزان فرصت شغلی نیز قرار داد. متوسط درآمد برای رشته مهندسی نفت و شیمی در کانادا 76 هزار دلار در سال می‌باشد.

امور مالی

پس از تحصیل در این رشته، شخص مورد نظر قادر به برنامه‌ریزی، مدیریت و آنالیز و تحلیل داده‌ها و جنبه‌های مالی در کسب و کارها، بانک‌ها و دیگر حوزه‌ها می‌شود. این رشته تنوع شغلی متعددی دارد؛ برای مثال شما می‌توانید به عنوان آنالیزگر امنیتی، آنالیز مطالعه و تحقیق پیرامون بازار کار، مدیر بانک، کارگزار وام مسکن و مدیریت پرتفوی و… استخدام شوید. متوسط درآمد برای رشته امور مالی در کانادا 75 هزار دلار در سال می‌باشد.

داروساز / داروشناسی

در این راستا و در راستای موضوع مورد بحث می‌توانستیم رشته پزشکی را بطور عمومی مورد بحث قرار دهیم که آنچه که مسلم بوده این است که این رشته در کانادا (و همه جای جهان) جز پر درآمد ترین رشته‌ها است. اما با توجه به گستردگی و تنوع رشته‌های پزشکی و از طرفی رشد چشمگیر محبوبیت داروسازی و داروشناسی در چند سال اخیر در کانادا، این رشته را در رتبه چهارم لیست قرار می‌دهیم. متوسط درآمد برای رشته داروسازی و داروشناسی در کانادا 75 هزار دلار در سال می‌باشد.

مهندسی نرم‌افزار

در این راستا می‌توان بطور کلی رشته‌های مرتبط با کامپیوتر مخصوصا یک سری گرایش‌های پر طرفدار را مورد بحث قرار داد اما باز باری دیگر به بررسی صرفا رشته‌ایی می‌پردازیم که از دیرباز و با ظهور دنیای کامپیوتری و مخصوصا در سال‌های اخیر دارای تقاضا زیادی بوده و متخصص در این رشته می‌تواند درآمد خوبی را در کانادا داشته باشد. متوسط درآمد برای رشته مهندسی نرم‌افزار در کانادا 73 هزار دلار در سال می‌باشد.

علوم زمین‌شناسی

کسانی که در رشته زمین‌شناسی در کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند به عنوان اولین و می‌توان گفت بهترین گزینه به عنوان کارشناس در استخراج معادن و کشف ذخایر نفتی و همچنین مشاوره محیط زیست و پروژه های شهری استخدام شوند. تخصص در این رشته ارزش زیادی دارد و ضمن اینکه کانادا در چند سال اخیر ضعف یا کمبود نیروی کار در این رشته را تجربه کرده است. متوسط درآمد برای رشته علوم زمین‌شناسی در کانادا 73 هزار دلار در سال می‌باشد.

نوشته بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code