فروش کارتن دست دوم به جای کارتن نو | معایب و علل های افزایش کالای تقلبی
1 min read

فروش کارتن دست دوم به جای کارتن نو | معایب و علل های افزایش کالای تقلبی

خرید و فروش کارتن های دست دوم به جای کارتن های نو یکی از علل های افزایش کالای تقلبی در معاملات روزمره مردم میباشد. افراد زیادی هستند که با توجه به حجم فضای اشغال شده در منزلشان این کارتن ها را به شرکت های بازیافتی و ضایعات ورق و کارتن ارسال میکنند تا هم به محیط زیست آسیبی وارد نگردد و هم بسته بندی های جدید از آنان تولید شود.

عده ای نیز با تجربه ای که خودشان از خرید کارتنهای دست دوم با قیمت های گزاف داشته اند، تصمیم میگیرند آنها را بفروشند تا اندکی از هزینه خرید کالاهایشان تامین گردد.

لینک های مرتبط: فروش انواع کارتن پستی نو از سایز 1 تا 8 برای بسته بندی و ارسال بار

متاسفانه یکی از شغل هایی که در فضای مجازی هم بسیار رونق پیدا کرده است، فروش کارتن دست دوم است یعنی افرادی این کارتن ها را خریداری کرده و دوباره آنها را با قیمت های باورنکردنی می فروشند.

خرید و فروش کارتنهای لوازم خانگی به دلیل 5 لایه یا 7 لایه بودن و همچنین نوع فلوت استفاده شده در آنها باعث وجود استقامت و قیمت بالای آن است. این لوازم شامل کولر گازی، گوشی تلفن همراه(موبایل)، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری، ماکروویو و غیره میباشند که کارتن دست دوم این نوع کالاها در بازار خریدار داشته و به سادگی خرید و فروش می شود که در ادامه علل این موضوع را فاش خواهیم کرد.

حالا سوالی که مطرح میشود آن است که فروشندگان کارتنهای دست دوم چه کسانی هستند؟

در جواب این سوال باید گفت تمامی افراد میتوانند فروش دست دوم کارتن را داشته باشند و این موضوع مختص گروه خاصی از افراد نمی باشد. معمولا افرادی که اجناس متفاوتی به خصوص لوازم خانگی را خریداری کرده اند. کارتنهای آنها را با نرخ بالایی به فروش میرسانند تا توانسته باشند به گفته خودشان، قسمتی از پول کالایی که خرید کرده اند را به دست آوردند اما از عواقب پشت پرده آن خبر ندارند.

خریداران کارتن دست دوم

معمولا خانواده هایی که در شرف اسباب کشی بودند و قصد جابجابی محل زندگی شان را داشتند از کارتن های موزی یا کارتن اکثر لوازم خانگی مثل تلویزیون، لباسشویی، کولر و غیره برای جمع آوری وسایل منزلشان استفاده می کردند. اما اکنون موضوع کمی متفاوت شده است. در گذشته بی خطرترین کار همان موضوع اثاث کشی بود که افراد در مدت زمان جابجایی از کارتنهای دست دوم استفاده میکردند. اما برخی از افراد هستند که این کارتنها را میخرند تا برای اجناس قاچاق های وارداتی یا صادراتی استفاده کنند، یا افرادی هستند که اجناس دست دوم یا تقلبی شان را با همین کارتنها به اسم جنس آکبند و اصل به فروش میرسانند.

شاید در وهله اول، فروشنده کارتن دست دو از اینکه توانسته است مقدار پولی را از فروش کارتن محصولش به دست آورده احساس شادمانی کند اما یادتان باشد پیگیری اموال مسروقه از روی شماره سریال کارتنها امکان پذیر است. مثلا زمانی که گوشی شما را به سرقت میبرند با توجه به کارتن موجود آن میتوانید به مراجع قضایی مراجعه کرده و با جستجو کردن توسط این مرجع آنرا پس بگیرید.

لینک مرتبط: انواع کارتن اسباب کشی نو در 5 سایز برای بسته بندی اثاثیه منزل و ادارجات

با مطابقت دادن سریال درج شده روی کالا با سریال روی کارتن میتوانید متوجه شوید که آیا کارتن کالایی که خریداری کرده اید برای خود محصول است یا خیر؟ اگر جنس شما تقلبی یا قاچاق باشد دیگر امکان استفاده از گارانتی وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید در بعضی مواقع هم شماره سریال تقلبی بر روی شماره سریال کارتن دست دوم خریداری شده چسبانده و نیمه دوم شماره سریال تقلبی را بر روی محصول می چسبانند. با این کار کالای تقلبی وارد منازل مردم میگردد.

شاید شما یکی از فروشندگان کارتن دست دوم باشید و با خود بگویید شماره سریال واقعی محصول را از روی کارتن کنده و سپس آن را به فروش میرسانم تا دردسری نداشته باشد ولی فراموش نکنید با این کار سودجویی میتواند کالای دسته دو را به جای کالای نو بفروشد و یا کالایی با برند متفرقه را به جای برند معروف و معتبر که بر روی کارتن دست دو چاپ شده است به فروش برساند و هموطن شما با خرید این نوع کالا دچار مشکلاتی خواهد شد که شما به همراه فرد سودجو در این خیانت مشارکت داشته اید.

در کنار چنین موضوعاتی که از نظر قضایی ممکن است دچار مشکل شده و برایتان دردسر ساز شود، نکات دیگر نیز درباره کارتن دست دوم وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

معایب کارتن دست دوم

همه شما میدانید که هرچه یک کالا از نظر برند قوی و مشهور باشد، اگر برای بار دوم از آن استفاده کنید قابلیت های اولیه خود را از دست میدهد و به نوعی جنس دست دوم به حساب می آید که امکان خراب شدن آن بسیار بالاست.

در مورد کارتن و جعبه های بسته بندی هم همین امر صدق میکند. همانطور که گفته شد برای اسباب کشی منازل و ادارجات از کارتنهای موزی استفاده میکنند. اما در نظر داشته باشید شاید در این کارتنها چندین مرتبه میوه جابجا شده باشد به همین دلیل مقاومت خود را از دست میدهند.

تصور کنید قصد دارید لوکس ترین و گران ترین لوازم منزلتان که بسیار برایتان با ارزش است بسته بندی کنید و درون کارتنهای دست دوم بگذارید. زمانی که در حال جابجایی و نقل مکان این کارتن هستید یک دفعه پاره شود و تمامی ظروف شکستنی با ارزش شما از دست میرود.

هرگز خودتان را به دلیل چنین سهل انگاری نخواهید بخشید، بنابراین به جای اینکه همیشه استرس این را داشته باشید که کدامیک از لوازم شما خواهد شکست با اطمینان خاطر آنها را جمع آوری کنید. این امر نیز فقط با تهیه کارتنهای اسباب کشی سالم و نو اتفاق می افتد.

این موضوع در کارتنهای پستی نیز صدق میکند. برای ارسال مرسولات و بسته بندی آنها بهتر است از کارتنهای سالم و نو که مقاومت پایدار دارند استفاده کنید. چرا که فرد خریدار روزها منتظر بسته خود بوده است و اگر با کارتن پاره یا له شده روبرو شود اعتماد خود را به آن آنلاین شاپ و یا فروشگاه آنلاین و هر فروشگاهی که از آن خرید انجام داده است را از دست خواهد داده و دیگر از آنجا خرید نخواهد کرد.

خطرات کرونا در کارتن دست دوم

امروز که این مقاله را برای شما تهیه کرده ام دنیا در حال جنگیدن با ویروس کرونا(کووید 19) میباشد. یکی دیگر از مسائلی که اکیدا توصیه نمیشود تا از کارتنهای دست دوم استفاده کنید، مسئله کرونا است. بسیاری از افراد بودند که در کرونا تصمیم به تعویض منزل یا جابجایی داشتند اما به دلیل شیوع این ویروس تصمیم شان را عقب انداختند.

قطعا همه شما میدانید که این ویروس از طریق سطح و یا هر وسیله ای نیز ممکن است منتقل گردد. زمانی که کارتن دست دوم یا چند بار مصرف را برای پک وسایل خود انتخاب میکنید باید این ریسک را هم بپذیرید که ممکن است این کارتن ها با فرد آلوده ای در ارتباط بوده باشد و یا وسایل آلوده ای با کارتن فوق جابجا شده باشد و این موضوع درصد ابتلا به ویروس کرونا را بالا میبرد زیرا شما نمی دانید چنین کارتن هایی کجا و توسط چه کسانی استفاده شده اند.

تمامی نکات گفته شده یک نوع هشدار محسوب میشود که در این مقاله گفته شد. حال تصمیم با شماست اگر روزی به دنبال کارتن اسباب کشی و یا کارتن پستی دست دوم بوده اید ریسک آسیب به محصولاتتان را نیز در نظر داشته باشد و یا اگر میخواهید کارتنهای دست دومتان را بفروشید تا کمی پول به جیب بزنید باید این احتمال را هم بدهید که شاید روزی خودتان قربانی اجناس تقلبی شوید.

معرفی یکی از بهترین شرکت های کارتن سازی تهران کرج

کارتن سازی آوین پک با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید انواع کارتن و جعبه های بسته بندی محصولات و کالای گوناگون توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را نسبت به خود جلب کند. این مجموعه با داشتن تیم حرفه ای در زمینه تولید، طراحی و فروش، بهترین و مطمئن ترین کارتن های پستی و اسباب کشی را با قیمت مناسب و مقاومت بالا تولید و برای مشتریان ارسال مینماید.

شما میتوانید از نمونه کارهای تولیدات قبلی در وبسایت رسمی این شرکت دیدن نموده و با در نظر گرفتن نوع مصرفی که دارید مناسب ترین کارتن ها و جعبه های مورد نیاز خود را در این مجموعه ثبت سفارش نمایید.

نوشته فروش کارتن دست دوم به جای کارتن نو | معایب و علل های افزایش کالای تقلبی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code