اوپو K9s با Snapdragon 778G و نمایشگر ١٢٠ هرتزی معرفی شد
1 min read

اوپو K9s با Snapdragon 778G و نمایشگر ١٢٠ هرتزی معرفی شد

کمپانی اوپو، این ماه فعالیت زیادی داشته است. گوشی‌های جدید این برند چینی، روز به روز بیشتر افزایش می‌یابند. در همین راستا، گوشی جدید اوپو K9s معرفی شده است. این دستگاه، یک میان رده است که برخی از ویژگی‌های گوشی‌های رده بالاتر را نیز در اختیار دارد.

مشخصات فنی و قیمت اوپو K9s

اوپو چند ماه قبل از Oppo K9 با Snapdragon 768G رونمایی کرده بود.

اوپو K9 با تراشه‌ Snapdragon 768G رسماً معرفی شد

اما امروز، نسخه پیشرفته‌تر Oppo K9 با نام K9s معرفی شد. به گزارش Gizmochina، اوپو پس از چند روز انجام دادن تبلیغات مربوط به Oppo K9s، این گوشی را رسماً معرفی شد. این گوشی که در چین معرفی شده است، سومین عضو از سری اوپو K9 پس از Oppo K9 و Oppo K9 Pro است. جالب این‌جاست که به نظر می‌رسد Oppo K9s در واقع یک نسخه ری-برند شده از Realme Q3s باشد که دیروز رسماً معرفی شد.

ریلمی Q3s با Snapdragon 778G و نمایشگر ١۴۴ هرتز به قیمت ٢۴٨ دلار معرفی شد

مشخصات و ویژگی‌های این گوشی جدید از اوپو، عمدتاً مشابه با Realme Q3s است. حتی طراحی این دو گوشی، بی شباهت نیستند. این دو دستگاه، تنها از جهت رفرش ریت، سیستم دوربین، اندازه نمایشگر و برخی از ویژگی‌های نرم افزاری متفاوت هستند. در نهایت، ببینیم که این گوشی چه مختصه‌هایی را به همراه دارد.

نمایشگر اوپو K9s، دارای قطر ۶.۵٩ اینچی و پنلی از نوع TFT LCD با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. نرخ حساسیت لمسی نمایشگر نیز ٢۴٠ هرتز است. در مقابل، نمایشگر Realme Q3s قطر ۶.۶ اینچی و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی دارد. دوربین اصلی سه گانه این دستگاه، متشکل از سنسورهای ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض است. ریلمی Q3s در این بین از دوربین اصلی سه گانه ٢+٢+۴٨ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تفاوت دیگر، مربوط به بخش نرم افزار است. جایی که K9s، از ColorOS 11.2 بهره می‌برد. اما نماینده ریلمی مجهز به RealmeUI 2.0 بر پایه اندروید ١١ است. حال، بیشتر وارد جزئیات Oppo K9s می‌شویم.

این گوشی تازه وارد، نمایشگری نسبتاً پیشرفته را داراست. چرا که بیشینه نوری ۶٠٠ نیتی، پوشش ١٠٠ درصدی گستره رنگی NTSC و کنتراست مناسب آن، همگی مهر تأییدی بر این موضوع هستند. شیشه محافظ نمایشگر آن، Panda Yiqiang نام دارد. حفره نمایشگر این گوشی، در سمت چپ واقع شده است. مغز متفکر جدیدترین گوشی اوپو، تراشه محبوب این روزهای بازار گوشی‌های میان رده، یعنی Snapdragon 778G است. ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 و ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

ظرفیت باتری Oppo K9s، برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. در کنار آن، این گوشی از شارژر ٣٠ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. مواردی همچون Wi-Fi 6، بلوتوث نسخه ۵.٢، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه Type-C نیز در این دستگاه حضور دارند. دوربین سلفی این گوشی، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. حسگر تشخیص اثرانگشت آن نیز بر روی فریم تعبیه شده است. متأسفانه فریم این دستگاه، جنس پلاستیکی دارد.

خنک کننده مایع و موتور ویبره خطی X-axis گوشی جدید اوپو را همراهی می‌کنند. وزن این گوشی، برابر با ١٩٩ گرم است. در کنار آن، ضخامت نیز به ٨.۵٢ میلی متر می‌رسد. سه رنگ بندی مختلف برای Oppo K9s در نظر گرفته شده است. با تمام این اوصاف، ما شاهد ارائه یک گوشی میان رده جذاب توسط اوپو بوده‌ایم. اما موضوع مهم این گوشی، قیمت آن است. نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی این دستگاه تازه وارد، قیمت ١,۶٩٩ یوانی (معادل ٢۶۶ دلار آمریکا) است. نسخه گران‌تر با حافظه ٨/١٢٨ گیگابایتی، قیمت ١,٨٩٩ یوانی (معادل ٢٩٧ دلار آمریکا) دارد.

نظر شما در مورد مشخصات و ویژگی‌های اوپو K9s چیست؟ ارزش خرید این گوشی چطور است؟ آیا حاضر به خریداری آن هستید؟

نوشته اوپو K9s با Snapdragon 778G و نمایشگر ١٢٠ هرتزی معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code