آپدیت اندروید ١٢ در برخی گوشی‌ها سبب افزایش باگ، کرش کردن و مصرف می‌شود
1 min read

آپدیت اندروید ١٢ در برخی گوشی‌ها سبب افزایش باگ، کرش کردن و مصرف می‌شود

اندروید ١٢، یکی از انقلابی‌ترین و جذاب‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل محبوب بود. گوگل هر ساله نسخه پایدار نسل جدید اندروید را ارائه می‌دهد. آپدیت اندروید ١٢ نیز برای گوشی‌های پیکسل و برخی از دستگاه‌های دیگر منتشر شده است. اما کاربران این نسخه، خبر از وجود باگ‌ها و مشکلات مختلفی می‌دهند.

آپدیت اندروید ١٢ عاری از مشکلات نیست و شاکیانی دارد

چندی پیش از ارائه نسخه پایدار Android 12 گفته بودیم. نام این نسخه، Snow cone است.

اندروید ١٢ نسخه پایدار رسماً از سوی گوگل رونمایی شد

به نقل از GizChina، به طور اجتناب ناپذیری بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تحت سلطه گوگل و سیستم عامل اندروید قرار دارد. مدتی پیش، گوگل از اندروید ١٢ رونمایی کرد و تغییرات بسیاری همراه آن معرفی شدند. بسیاری از کاربران از زمان معرفی اندروید ١٢، شوق تجربه این نسخه از سیستم عامل اندروید را داشته‌اند. گوگل نیز به تازگی آپدیت اندروید ١٢ را برای گوشی‌های پیکسل واجد شرایط ارائه کرده است. با تمام این اوصاف، گزارشات زیادی در رابطه با مشکل داشتن و ایراد‌ات آپدیت اندروید ١٢ در حال انتشار هستند.

به طور مثال، چند کاربر گوشی‌های پیکسل گزارش داده‌اند که وقتی گوشی آن‌ها به اندروید ١٢ ارتقاء پیدا کرده است، بازگشایی گوشی به وسیله تشخیص چهره غیرفعال شده است. همچنین عمر باتری به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در برخی از برنامه‌ها نیز شاهد باگ‌های Flashback هستیم. این ایرادات، تأثیر بسیار بدی بر روی تجربه کاربری دارند. متأسفانه حتی با انجام ریست فکتوری، این مشکلات برطرف نمی‌شوند!

گوگل ادعا می‌کند که این مشکلات، به دلیل برخی از ایرادات سازگاری برنامه‌های اندروید هستند. گوگل اظهار داشت که تمام برنامه‌ها با اندروید ١٢ سازگاری ندارند و برخی از آن‌ها، خراب می‌شوند و نمی‌توان آنان را به اجرا در آورد. اگر شما به دنبال نصب یک آپدیت پر ایراد نیستید، توصیه می‌کنیم که آپدیت اندروید ١٢ را فعلاً نصب نکنید! در واقع آنچه که در این نسخه از اندروید رخ داده است، طبیعی است. به عنوان مثال، ویندوز ١١ و iOS 15 نیز پر از ایراد و مشکل بوده‌اند که بسیاری از آن‌ها فعلاً برطرف شده‌اند. بنابراین، این اقدام برای اندروید ١٢ نیز صورت می‌گیرد.

نکته دیگر، این است که مدل‌های بسیاری در صف دریافت آپدیت اندروید ١٢ هستند. فعلاً هیچ گوشی به طور رسمی اندروید ١٢ را دریافت نکرده است. البته به عنوان مثال، گلکسی اس ١٠ نسخه Exynos آن را از طریق یک کاستوم را دریافت کرده بود.

آپدیت اندروید ١٢ گلکسی S10 سامسونگ از طریق LineageOS 19 ارائه شد

اما فعلاً زمان خوبی برای ارتقاء به اندروید ١٢ نیست. در حال حاضر باید منتظر باشیم تو گوگل و توسعه دهندگان بتوانند تعامل برنامه و سیستم عامل را به بهترین حد ممکن برسانند. در حال حاضر، تولید کنندگان زیادی از جمله شیائومی، اوپو، سامسونگ، وان پلاس، ریلمی و… وارد فاز بتای اندروید ١٢ شده‌اند. در نتیجه، گوگل می‌بایست هرچه سریع‌تر ایرادات این نسل را مرتفع سازد.

نظر شما در مورد این مشکلات چیست؟ آیا گوگل می‌تواند آن‌ها را برطرف کند یا خیر؟

نوشته آپدیت اندروید ١٢ در برخی گوشی‌ها سبب افزایش باگ، کرش کردن و مصرف می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code