بررسی و مقایسه‌ی لپ تاپ دانشجویی لنوو 15 G2 ITL با ایسوس M515D
1 min read

بررسی و مقایسه‌ی لپ تاپ دانشجویی لنوو 15 G2 ITL با ایسوس M515D

داشتن یک لپ تاپی که بتواند نیاز‌های کاربر را برآورده کند بسیار مهم است. دانشجویان قشری هستند که وجود چنین لپ تاپی برایشان بسیار واجب است. با توجه به رشته‌ی تحصیلی، کانفیگ‌های مختلفی با طیف قیمتی متنوعی را می‌توان پیشنهاد داد. در این مقاله قصد داریم دو لپ تاپ لنوو 15 G2 ITL و ایسوس M515D را که قیمتی تقریبا یکسان دارند و برای اکثر دانشجویان مناسب و کاربردی هستند را با یکدیگر مقایسه کنیم.

فروشگاه اینترنتی هدیش به آدرس www.ehadish.com مرجعی معتبر برای خرید لپ تاپ لنوو و ایسوس در ایران است. با تیم تحریریه‌ی هدیش همراه باشید تا این دو لپ تاپ دانشجویی را مقایسه کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

هم لنوو 15 G2 ITL و هم ایسوس M515D لپ تاپ‌هایی با طراحی شیک و ساده و وزنی نسبتا پایین هستند. این وزن کم باعث می‌شود تا حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان شود. لپ تاپ لنوو وزنی معادل 1.7 کیلوگرم دارد و ابعاد آن 18.9×245×364 میلی‌متر است. لپ تاپ ایسوس وزنی 1.8 کیلوگرمی دارد و ابعاد آن 18.9×223×323 میلی‌متر است.

در ایسوس M515D شاهد طراحی ساده و رنگ یکنواخت در سراسر لپ تاپ به جز حاشیه‌ی دور نمایشگر که مشکی است مواجه هستیم. بر روی در پشتی لپ تاپ نیز تنها لوگوی ایسوس در وسط قرار دارد و چیز دیگری نمی‌بینیم. این در حالی است که لنوو 15 G2 ITL بر روی در پشتی خود از یک طراحی دو رنگ که تقریبا از وسط تقسیم شده استفاده کرده است. این طراحی به اعتقاد نگارنده جلوه‌ی بسیار خوبی به لپ تاپ داده و حالتی شکیل به آن بخشیده است. در مجموع طراحی هر دو لپ تاپ خوب ارزیابی می‌شود و در دراز مدت باعث خستگی از طراحی نمی‌شود. متریال استفاده شده در این دو لپ تاپ نیز بسیار با کیفیت هستند و کاربر را نا امید نمی‌کنند در عین حال بسیار باریک و سبک هستند و بهترین گزینه برای دانشجویان و آن دست کاربرانی است که قابلیت حمل و نقل آسان برایشان اهمیت زیادی دارد.

مشخصات سخت‌افزاری لنوو 15 G2 ITL و ایسوس M515D

لپ تاپ لنوو دارای پردازنده‌ی شرکت اینتل Core i3 | 1115G4 نسل یازدهم است. این پردازنده دارای 2 هسته، 4 رشته و 6 مگابایت حافظه‌ی کش است و از گرافیک یکپارچه‌ی قدرتمند اینتل UHD نسل 11 بهره می‌برد. در طرف مقابل لپ تاپ ایسوس دارای پردازنده‌ی شرکت ای‌ام‌دی Ryzen 5 | 3500U است. 4 هسته، 8 رشته و 4 مگابایت حافظه‌ی کش L3، 2 مگابایت حافظه‌ی کش L2 و 384 کیلوبایت L1 است. این پردازنده دارای گرافیک یکپارچه‌ی Radeon Vega 8 با 8 هسته است. پردازنده‌های هر دو لپ تاپ قدرت خیلی خوبی دارند و در کاربری‌های روزانه‌ی سبک و نیمه سنگین به خوبی عمل می‌کنند با این حال پردازنده‌ی AMD از قدرت پردازشی بالا‌تری برخوردار است. این پردازنده‌ها مصرف پایینی دارند و شارژدهی خوبی را برای لپ تاپ‌ها به ارمغان می‌آورند.

بزرگ‌ترین اختلاف بین این دو لپ تاپ که باعث شده لنوو 15 G2 ITL ارزش خرید بسیار بالا‌تری نسبت به ایسوس M515D پیدا کند، وجود گرافیک مجزای انویدیا Geforce MX450 با 2 گیگابایت حافظه است. وجود چنین گرافیکی باعث می‌شود بسیاری از نرم‌افزار‌های نیازمند به پردازش گرافیکی را به راحتی اجرا کنید. لپ تاپ ایسوس با عدم وجود گرافیک مجزا باید به همان گرافیک یکپارچه‎ی پردازنده بسنده کند و از این لحاظ از رقیب خود عقب می‌ماند.

لنوو ThinkBook 15 G2 ITL دارای 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی پرسرعت SSD است. در مقابل ایسوس M515D دارای 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 512 گیگابایت حافظه‌ی سریع SSD است. که لپ تاپ ایسوس هم در بخش حافظه‌ی رم و هم در بخش حافظه SSD بهتر از رقیب خود عمل کرده است.

نمایشگر لنوو 15 G2 ITL و ایسوس M515D

هم لپ تاپ لنوو و هم لپ تاپ ایسوس از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD برخوردارند. هر دو مدل نمایشگر به صورت مات هستند که باعث کاهش بازتاب نور به چشم کاربر می‌شود و در محیط‌های پر نور کار را راحت‌تر می‌کند. در نمایشگر لنوو 15 G2 ITL شاهد استفاده از پنل IPS LCD هستیم که باعث می‌شود با زاویه گرفتن از نمایشگر نور و رنگ‌ها تغییر آنچنانی نداشته باشند و زاویه‌ی دید خوبی را به ارمغان می‌آورد.

ایسوس نیز از پنل Wide View در نمایشگر خود استفاده کرده که کیفیت قابل قبول و زاویه‌ی دید خوبی دارد. نمایشگر‌های این دو لپ تاپ دقت رنگ آنچنان خوبی ندارند و روشنایی متوسطی را ارائه می‌دهند. به همین جهت نمایشگر‌های هر دوی این لپ تاپ‌ها برای کاربری‌های گرافیکی و طراحی عکس که نمایش دقیق رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد گزینه‌ی ایده‌آلی نیستند.

مقایسه‌ی اتصالات و باتری 15 G2 ITL و M515D

پورت‌ها و اتصالات یکی از جنبه‌های مهم در هر لپ تاپ بالاخص لپ تاپ‌های دانشجویی است. مدل‌های مورد بررسی نیز دارای پورت‌های متنوع و خوبی هستند.

لنوو 15 G2 ITL دارای 2 پورت USB 3.2 تایپ A، 1 پورت USB 3.2 تایپ C، 1 پورت تاندربولت تایپ C، 1 پورت HDMI، 1 کارت خوان، 1 جک 3.5 میلی‌متری کمبوی صدا، وای فای و بلوتوث داخلی است. نکته قابل توجه در این لپ تاپ این است که شارژ شدن از طریق همان پورت USB تایپ C انجام می‌گیرد که نکته‌ی مثبتی است.

ایسوس M515D نیز شامل 2 پورت USB 2.0 تایپ A، 1 پورت USB 3.2 تایپ A، 1 عدد پورت USB 3.2 تایپ C، 1 پورت HDMI، یک جک 3.5 میلی‌متری کمبوی صدا، ایلات کارت میکرو اس دی، بلوتوث و وای فای داخلی است.

با این تفاسیر از لحاظ اتصالات لنوو در جایگاه بالاتری قرار دارد. وجود پورت تاندربولت در دستگاه لنوو این امکان را فراهم می‌کند که بتوان کارت‌های گرافیک اکسترنال را نیز به این لپ تاپ متصل کرد که امکان بسیار ویژه‌ای است. همچنین 15 G2 ITL دارای حسگر اثر انگشت است که باعث برتری بیش از پیش این مدل نسبت به ایسوس می‌شود. هر دو دستگاه به خاطر طراحی باریک خود فاقد درایو نوری هستند که البته در دنیای امروزی چیز چندان مهمی نیست.

از لحاظ باتری نیز وزنه به سمت لپ تاپ لنوو سنگینی می‌کند. این مدل دارای یک باتری 3 سلولی با ظرفیت 45 وات ساعت است که می‌تواند تا 6 ساعت دوام آورد. در حالی که دستگاه ایسوس دارای یک باتری 2 سلولی لیتیوم یونی است که ظرفیتش 37 وات ساعت است.

جمع‌بندی

هم لنوو 15 G2 ITL و هم ایسوس M515D لپ تاپ‌های با کیفیتی هستند که می‌توانند اکثر نیاز‌های یک کاربر دانشجو را برآورده سازند. کیفیت ساخت بالا، وزن سبک و طراحی زیبا و باریک که امکان حمل و نقل بالایی دارند، پردازنده‌های کم مصرف و به روز، کیبورد‌های باکیفیت و راحت همراه با تاچ‌پد بزرگ و با جنس مناسب… همگی ویژگی‌های بسیار خوبی برای یک لپ تاپ دانشجویی است.

البته این نکته را باید متذکر شد که لپ تاپ‌های مورد بررسی فقط برای دانشجویان نیستند. اساتید، معلمان، دبیران، کارمندان، برنامه نویسان، طراحان، مهندسان، دانش‌آموزان و حسابداران نیز آن دست از کاربرانی هستند که این دو مدل لپ تاپ‌ها برایشان کاملا مناسب هستند.

فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال هدیش ارائه دهنده‌ی جدید‌ترین لپ تاپ‌های روز دنیا و مرجعی امن برای خرید لپ تاپ ایسوس و لنوو با بهترین قیمت در ایران می‌باشد. با مراجعه به سایت هدیش می‌توانید به هزاران گجت الکترونیکی و تکنولوژی دسترسی داشته باشید.

نوشته بررسی و مقایسه‌ی لپ تاپ دانشجویی لنوو 15 G2 ITL با ایسوس M515D اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code