باگ جدید سیری نوشتن کلماتی مانند سگ و گربه را غیر ممکن می کند
1 min read

باگ جدید سیری نوشتن کلماتی مانند سگ و گربه را غیر ممکن می کند

این روزها اخبار زیادی درباره باگ و اشکالات نرم‌افزاری به گوش می‌رسد. در آخرین مورد گویا باگ جدید سیری نوشتن کلماتی مانند سگ و گربه را غیر ممکن می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

باگ جدید سیری این دستیار صوتی را در نوشتن برخی کلمات ناتوان می‌کند

همواره اپل به خاطر عقب ماندن دستیار صوتی‌اش نسبت به دستیار صوتی گوگل و حتی دستیار صوتی آمازون مورد انتقاد بوده است. این انتقاد شامل در مورد قابلیت‌های این دستیار دیجیتال نیز وارد است. امروز برخی از کاربران گزارش داده‌اند که که سیری با اضافه کردن حروف اضافی به املای صحیح برخی از کلمات، شروع به خراب کردن املای صحیح آن‌ها کرده است. به عنوان مثال، وقتی از سیری خواسته شد که املای کلمه Empire را بنویسد، این دستیار به کلمه را به صورت E-M-P-I-R-E-T-N-N-O-R-M-A-L نوشته است.

دستیار صوتی سیری پس از انتشار iOS 15، مشکلاتی را برای افراد توان یاب دارد

این دستیار صوتی، حتی در نوشتن یک کلمه ساده مانند Dog هم همان حروف اضافی را به املای کلمات می‌افزود. به طوری که که آن را D-O-G-T-N-N-O-R-M-A-L می‌نویسد. با توجه به اینکه سیری، حروف اضافی TN NORMAL را بیان می‌کنند، گمان بر این می‌رود که شاید این موضوع، نوعی کد باشد که توسط اپل برای بررسی سلامت روانی سیری استفاده می‌شود.

این مشکل در چه سطحی است؟

البته باید این نکته را ذکر کرد که همه کلمات دارای حروف اضافی نبودند، اما مشکلات دیگری نیز وجود داشت. مثلا وقتی از سیری بخواهید که کلمه Cat را بنویسد، این دستیار دیجیتال می‌پرسد که آیا منظور شما Cata است یا Cat. همچنین گاهی اوقات وقتی از سیری بخواهید که تا کلمه dog را بنویسد، می‌پرسد که آیا منظور شما Dog است یا Dawg. در مواردی حتی از شما می‌خواهد که املای مورد نظر آن کلمه را انتخاب کنید. وب سایت خبری phonearenaمی‌گوید که اگر کاربران املای صحیح یک کلمه را از اول بلد باشند و بتوانند آن را درست بنویسند، دیگر نیازی به سوال کردن از سیری نیست.

خوشبختانه، کاربران آیفون می‌توانند اپلیکیشن Google Assistant را نصب کنند و املای سگ و گربه را بدون اینکه از ما سؤالات عجیب و غریبی بپرسد، بنویسد. این موضوع روی چند مدل دیگر از آیفون‌ها نیز آزمایش شده و دقیقا همین اتفاق تکرار می‌شود. به طور کلی باید گفت، همان طور که گوگل امسال با سخت‌افزار جدید خود در سری پیکسل، رقابت را جدی گرفته است، زمان آن فرا رسیده است که اپل بالاخره کاری برای کم کردن اختلاف بین سیری و دستیار گوگل انجام دهد. بدیهی است که این باگ سیری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به محض اینکه مورد جدیدی در این مورد منتشر شود، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

باگ های جدید سری آیفون ۱۳ توسط کاربران گزارش شد!

آخرین اخبار منتشر شده درباره مشکلات دستیار صوتی اپل

آپدیت اول: مشکلی که باعث شده بود تا سیری دچار مشکل شود و از نگارش املای صحیح کلماتی مانند Cat and Dog جلوگیری کند، هم اکنون در حال حاضر برطرف شده است. سیری اکنون این کلمات را به درستی می‌نویسد.

آپدیت دوم: مشکلی که باعث شده بود تا سیری دچار مشکل شود و از نگارش املای صحیح کلماتی مانند Cat and Dog جلوگیری کند، هم اکنون در مجددا دیده شده است. حتی اگر که از این دستیار بخواهید کلمات آسانی مانند Cat یا Dog را بنویسد، باز هم در نگارش آن ناتوان است. حتی اگر از دستیار دیجیتال اپل بخواهید که کلمه Apple را نگارش کند، این کار را به شکل A-P-P-L-E-T-N-N-O-R-M-A-L انجام می‌دهد. برخی از کاربران این موضوع را در گوشی‌های آیفون و تبلت‎‌های آیپد خود تجربه کرده‌اند. به محض اینکه از بیانه‌ای از سمت اپل منتشر شود، به شما اطلاع خواهیم داد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با این مشکل روبرو شده‌اید؟ دستیار سیری در نگارش کدام کلمات دچار مشکل شده است؟

نوشته باگ جدید سیری نوشتن کلماتی مانند سگ و گربه را غیر ممکن می کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code