مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد
1 min read

مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد

تنها چند هفته پیش از کنفرانس فناوری کوالکام برای معرفی احتمالی تراشه پرچمدار موبایل، مدیاتک رویداد اجرایی خود را در کالیفرنیا آغاز کرده و قرار است در طول هفته، مجموعه‌ای از محصولات مربوط به سال آینده خود را رونمایی کند. از معرفی تراشه پرچمدار این کمپانی با نام Dimensity 9000 به‌عنوان اولین چیپست ۴ نانومتری که بگذریم، خبرها حاکی از آنست که مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی را نیز داشته و قرار است اولین دسته از پردازنده‌های خود را بزودی معرفی کند.

تراشه کامپیوتر مدیاتک

کمپانی تایوانی مدیاتک، تاکنون به تولید تراشه مخصوص گوشی‌های هوشمند معروف بوده است؛ با این حال، اکنون ادعا می‌شود که با حدود 40 درصد از سهم تراشه موبایل، به‌عنوان رهبر این بازار شناخته می‌شود. در ادامه اما، این شرکت به تولید تراشه موبایل کفایت نکرده و به‌دنبال توسعه تراشه‌هایی برای تأمین قدرت کامپیوترهای شخصی ویندوزی است.

شرکت‌ها قصد دارند از x86 به سمت تراشه‌های ARM کوچ کنند و واضح است که مدیاتک نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد. انتظار می‌رود این شرکت تایوانی تراشه‌های مبتنی‌بر ARM خود را برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز تا چند سال آینده عرضه کند.

این شرکت درحال‌حاضر در دسته کامپیوترها حضور دارد زیرا تراشه‌هایی را برای کروم‌بوک‌های سطح پایین ارائه می‌کند. اما مدیاتک برای تثبیت خود در بازار رایانه‌های شخصی ویندوزی، باید مشخص کند که چه چیزی را می‌تواند ارائه دهد.

تراشه کامپیوتر مدیاتک

جدای از این‌ها، این شرکت تایوانی همچنین درحال ساخت مودم‌های 5G برای کامپیوترهای شخصی مجهز به اینتل نیز می‌باشد و از سال 2019 با این شرکت وارد همکاری شده است.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد این امر اجتناب‌ناپذیر بوده که مدیاتک شروع به ارائه تراشه برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز کند، اما توجه داشته باشید که روند توسعه آن هنوز در مراحل اولیه است و ما انتظار داریم که این شرکت نوعی اعلامیه مرتبط با این موضوع را در رویداد جاری Executive Summit اعلام کند.

کوالکام پیش‌تر برنامه‌های خود را برای عرضه تراشه‌های جدید برای کامپیوترها در سال 2023 اعلام کرده بوده که توسط Nuvia طراحی شده است، استارت‌آپی که توسط مدیران سابق اپل که بر روی تراشه‌های سری A کار می‌کردند، تأسیس‌شده اما بعدها توسط کوالکام خریداری شد. با این تراشه‌های جدید، این شرکت قصد دارد پردازنده‌های سری M اپل را وارد رقابت مستقیم با خود کند.

نظر شما راجع‌به تصمیم مدیاتک برای توسعه و ساخت تراشه‌های مبتنی‌بر Arm برای کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز چیست؟ به‌نظر شما چیپست ارائه‌شده توسط این شرکت، توانایی رقابت با نمونه کوالکام و سری M اپل را خواهد داشت؟

نوشته مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code