آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت منتشر شد؛ نا امید کننده
1 min read

آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت منتشر شد؛ نا امید کننده

ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری همواره راهی برای ارتقای تجربه کاربری و ارائه امکانات جدید بوده است. اما این موضوع همیشه صادق نیست و گاهی اوقات، همانند آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت، شاهد یک آپدیت ضعیف و نا امید کننده هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت همه را نا امید کرده است

اگر صاحب گوشی هوشمند Surface Duo 2 مایکروسافت هستید، خبر خوب این است که این گوشی (با صفحه نمایش دوگانه) یک آپدین نرم‌افزاری جدید دریافت کرده است. اما خبر بد این است که آپدیت ارائه شده بسیار محدود است و حجم آن 84.41 مگابایت است. لیست تغییرات این آپدیت نشان می‌دهد که چنین آپدیتی برای رفع مشکلات امنیتی که در ماه نوامبر 2021 به آن اشاره شده بود، منتشر شده است. نسخه نرم‌افزاری این آپدیت نیز 2021.830.19 است.

مایکروسافت سرفیس Duo 2 رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸، دوبین سه‌گانه و پشتیبانی از 5G و قلم

صاحبان Surface Duo به آپدیت‌های نا امید کننده عادت کرده‌اند

آپدیت‌های نرم‌افزاری نا امید کننده برای دارندگان Surface Duo تبدیل به یک موضوع عادی شده است. این گوشی قرار بود مدت کوتاهی پس از عرضه، به اندروید 11 آپدیت شود. اما این آپدیت هرگز انجام نشد و دستگاه همچنان بر روی اندروید 10 باقی ماند. از سویی ممکن است آپدیت بزرگ اندروید 12 هرگز به این گوشی هوشمند که نسل اول Surface Duo است، نرسد.

آخرین موردی که شنیده شده، این بود که گوشی Surface Duo در انتظار دریافت اندروید 11 تا قبل از پایان سال است. چیزی که دارندگان Surface Duo را ناراحت می‌کند این است که مایکروسافت قول داده بود که این گوشی به مدت سه سال آپدیت‌های مرتبط با سیستم عامل اندروید و همچنین آپدیت‌های امنیتی را دریافت کند. با این حال، دستگاه هنوز هم یک آپدیت برای دریافت نسخه جدیدتر سیستم عامل اندروید دریافت نکرده است.

آیا مایکروسافت لقمه بزر‌گ‌تر از دهانش برداشته است؟ این عملکرد برای Surface Duo 2 و دارندگان آن چه معنایی دارد؟ همانطور که می‌دانید، مایکروسافت دستگاه بعدی خود را با صفحه نمایش‌های دوگانه جدید و البته کمی بزرگ‌تر همراه کرده است که اکنون هر کدام 5.8 اینچ هستند. سایز نمایشگر مدل قبلی 5.6 اینچ بود. هر دو صفحه نمایش حالا به نرخ نوسازی 90 هرتز مجهز شده و پس از باز شدن کامل دستگاه، کاربر یک صفحه نمایش 8.3 اینچی برای استفاده دارد (البته با یک لولا در وسط آن).

سرفیس Duo هم سه سال آپدیت سیستم عامل اندروید ارایه خواهد کرد

مشخصات Surface Duo 2

گوشی Surface Duo 2 مانند مدل قبلی، یک گوشی تاشو نیست. یعنی اینکه صفحه نمایش نمی‌تواند خم شود. در عوض، از یک لولا و بهبودهای نرم‌افزاری مختلفی که توسط گوگل توسعه یافته است، استفاده می‌کند تا تجربه‌ای مشابه یک تبلت را به کاربر ارائه دهد. بدین صورت که این دستگاه امکان تا شدن دارد و می‌توان از آن به عنوان یک گوشی هوشمند استفاده کرد.

این دستگاه دارای چیپست اسنپدراگون 888 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی است. قیمت نسخه 128 گیگابایت 1499.99 دلار، نسخه 256 گیگابایت نیز 1599.99 دلار و قیمت نسخه 512 گیگابایت 1799.99 دلار است. پیکربندی دوم این دستگاه نیز فقط با رنگ مشکی و سفید در دسترس خواهد بود. مدل OG نیز با 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 699.99 دلار و نسخه 256 گیگابایت نیز با قیمت 749.99 دلار در دسترس است. این مدل در واقع نسخه آنلاک این دستگاه است.

مایکروسافت Surface Slim Pen 2 را با بازخورد لمسی هنگام نوشتن رسما معرفی کرد

مایکروسافت با قرار دادن دوربین سه گانه در پشت سرفیس Duo 2 تغییرات بزرگی در دوربین این دستگاه ایجاد کرده است. این دستگاه دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است. همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 به همراه OIS نیز در آن تعبیه شده است. حسگر زمان پرواز (TOF) نیز برای اندازه‌گیری عمق سوژه استفاده می‌شود و به ایجاد حالت تاری پس‌زمینه کمک می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در Surface Duo 2، پشتیبانی از شبکه 5G است

مایکروسافت Surface Duo 2 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، چیزی که در مدل اصلی آن در دسترس نیست. با اضافه شدن پشتیبانی از اتصالات 5G و نرخ نوسازی 90 هرتز، یک باتری بزرگ‌تر نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب شاهد افزایش 24.4 درصدی ظرفیت باتری نسبت به نسخه قبلی هستیم که ظرفیت آن را به 4449 میلی آمپر می‌رساند. مدل جدید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

وب سایت خبری phonearena می‌گوید که اگر از آن دسته افرادی هستید که آپدیت‌های بزرگ را به همراه امکانات کاربردی جدید دوست دارید، بدیهی است که Surface Duo برای شما دستگاه مناسبی نیست. در چنین حالتی، خرید گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده پیکسل می‌تواند انتخاب بهتری باشد. زیرا گوگل همواره آپدیت‌هایی شامل ویژگی‌های جدید را به صورت سه ماهه منتشر می‌کند. این آپدیت اغلب شامل برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار‌ی مفید برای گوگل است. برای نصب آپدیت Surface Duo 2، به مسیر System > System Update > Check for update بروید. پس از دانلود و نصب آپدیت، روی گزینه Restart now ضربه بزنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به بد قولی مایکروسافت در قال ارائه آپدیت نرم‌افزاری، باز هم این دستگاه را خریداری خواهید کرد؟

نوشته آپدیت جدید Surface Duo 2 مایکروسافت منتشر شد؛ نا امید کننده اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code