عملکرد بهتر گلکسی S21 با تراشه اسنپدراگون نسبت به پیکسل ۶ در اتصال به 5G
1 min read

عملکرد بهتر گلکسی S21 با تراشه اسنپدراگون نسبت به پیکسل ۶ در اتصال به 5G

جدیدترین گوشی‌های هوشمند گوگل یعنی Pixel 6 و Pixel 6 Pro، از اولین تراشه اختصاصی این شرکت به نام Tensor استفاده می‌کنند. البته توجه به این نکته نیز ضروریست که تمام اجزای این تراشه توسط گوگل طراحی نشده است. به عنوان مثال، تنسور از هسته‌های CPU و GPU موجود در ARM و مودم Exynos 5G سامسونگ استفاده می‌کند. اخیرا مشخص شده است که گلکسی S21 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون عملکرد بهتری در اتصال به شبکه اینترنت 5G دارد.

مودم کوالکام باعث عملکرد بهتر گلکسی S21 در اتصال به 5G نسبت به پیکسل ۶ است

بر اساس آزمایش انجام شده توسط PCMag، گلکسی اس ۲۱ (نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸) بهتر از پیکسل ۶ پرو (که به مودم اگزینوس سامسونگ مجهز است)، سیگنال های 4G و 5G را مدیریت می‌کند. گلکسی اس ۲۱ تقریباً در هر سناریو ۲ تا ۵ دسی‌بل‌ میلی وات سیگنال‌های LTE را بهتر دریافت می‌کرد. این آزمایش ها بر روی شبکه های T-Mobile و Verizon در ایالات متحده صورت گرفته است.

به گزارش SamMobile، در تست‌های 5G، پیکسل ۶ پرو برای رسیدن به سرعت دانلود بیش از ۱ گیگابیت بر ثانیه مشکل داشت. اما Galaxy S21 سامسونگ به راحتی به سرعت دانلود بیش از ۲ گیگابیت در ثانیه رسید. در شبکه‌های 5G، گوشی هوشمند سامسونگ در شش مورد از هفت آزمایش بهتر عمل کرد. حتی برخی از افراد شکایت داشتند که Pixel 6 هنگام جابجایی بین LTE، 5G و 5G UWB (mmWave) برای چند ثانیه به طور کامل شبکه تلفن همراه را از دست می‌دهد. اما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این مشکل مربوط به سخت افزار و مودم استفاده شده در این دستگاه است، یا صرفا یک مشکل نرم افزاریست که می‌تواند با دریافت آپدیت برطرف شود.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در مناطق روستایی و مناطقی که سیگنال های ضعیف‌تری دارند. پیکسل ۶ پرو عملکرد بهتری از گلکسی S21 سامسونگ داشت. اما به طور کلی این مقایسه نشان می‌دهد که مودم کوالکام، عملکرد بهتری نسبت به مودم اگزینوس استفاده شده در گوشی های گوگل دارد. ما امیدواریم که سامسونگ مودم های 5G خود را همراه با عرضه اگزینوس ۲۲۰۰ بهبود بخشد.

آیا سامسونگ باید نگران سری پیکسل ۶ گوگل باشد؟

نظر شما چیست؟ آیا با وجود عملکرد بهتر گلکسی S21 در اتصال به شبکه اینترنت 5G، هنوز هم گوشی های سری پیکسل ۶ برای شما جذاب است؟

نوشته عملکرد بهتر گلکسی S21 با تراشه اسنپدراگون نسبت به پیکسل ۶ در اتصال به 5G اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code