قیمت ویدئو پروژکتور و عوامل موثر بر آن
1 min read

قیمت ویدئو پروژکتور و عوامل موثر بر آن

قیمت ویدئو پروژکتور به مواردی از جمله تکنولوژی ساخت و کمپانی سازنده آن بستگی دارد. در حال حاضر در بازار ایران قیمت ویدئو پروژکتور لیزری نسبت به نوع لامپی آن بیشتر است. از جمله ویدیو پروژکتورهای موجود در بازار ایران ویدئو پروژکتور اپسون، قیمت مناسبی را دارد که البته با توجه به مواردی از قبیل استفاده از فناوری لیزری در آن و وضوح تصویر، شدت روشنایی، نسبت کنتراست و… این قیمت می‌تواند افزایش یابد.

ویدئو پروژکتورها می‌توانند بر اساس یکی از چندین فناوری‌های مختلف ساخته شده باشند که این فناوری‌ها بر روی کیفیت و قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند. هنگام خرید ویدیو پروژکتور برای اتاق خود مطمئنا قیمت ویدئو پروژکتور خانگی، برایتان مهم خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ویدئو پروژکتور توضیح دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ویدئو پروژکتور

در اینجا چند ویژگی و مشخصاتی را که هنگام خرید ویدئو پروژکتور می‌تواند برایتان مهم باشد و همینطور تاثیر این ویژگی‌ها بر روی قیمت ویدیو پروژکتور را بررسی می‌کنیم. با دانستن این نکات می‌توانید بهترین ویدئو پروژکتور خانگی را متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشید.

۱. کنتراست ویدیو پروژکتور:

کنتراست در نمایشگرهای ویدئویی به نسبت 1,000,000:1 یا 1,000:1 بیان می شود. به تفاوت بین تیره ترین پیکسل و سفیدترین پیکسل اشاره دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا پروژکتور شما بتواند یک میدان خالص روشن از برف و همچنین سیاهی عمیق آسمان شب بالای آن را بتاباند. برای برخی از پروژکتورها این یک چالش واقعی است و این چالش با نور اتاق و صفحه نمایش نامناسب تشدید می‌شود. هرچه میزان کنتراست بالا باشد بر روی کیفیت ویدیوپروژکتور خانگی تاثیر خواهد گذاشت.

۲. دقت رنگ:

پروژکتورهای دارای گواهینامه‌های ISF (Imaging Science Foundation) و THX همگی دارای ویژگی‌های تنظیم رنگ یا کالیبراسیون خوبی خواهند بود.

۳. زوم لنز:

همه ویدئو پروژکتورها به جز مدل‌های رومیزی که برای ارائه‌های تجاری استفاده می‌شوند دارای لنز زوم هستند. وقتی پروژکتور خود را در مقابل صفحه نمایش سینمای خانگی قرار می‌دهید، زوم به شما اجازه می‌دهد تا مقداری آزادی عمل به جلو و عقب داشته باشید. نسبت بزرگنمایی زیاد فضای کمی بیشتر به شما می‌دهد، اما استفاده از زوم بیش از حد می‌تواند خطاهای رنگی را در تصویر افزایش دهد. یک ترکیب خوب این است که پروژکتوری با لنز بزرگ و زوم بزرگ انتخاب کنید که قیمت خرید محصول را افزایش خواهد داد. لنزهای بزرگ معمولاً خطاهای رنگی کمتری نسبت به لنزهای کوچک دارند.

۴. جابجایی لنز:

از آنجایی که گاهی اوقات نمی‌توانیم موقعیت مناسبی برای نصب پروژکتور و صفحه نمایش داشته باشیم، پروژکتورهای بهتر اغلب قابلیت تغییر لنز را دارند، تغییر لنز عمودی و افقی در دسترس است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که پس از نصب لنز، کمی به بالا یا پایین، چپ یا راست حرکت دهید تا به شما کمک کند تصویر پروژکتور را به طور کامل روی صفحه تراز کنید. برخی از پایه‌های پروژکتور نیز تنظیمات مشابهی دارند.

۵. خروجی نور:

روشنایی احتمالاً اولین چیزی است که بسیاری از مردم هنگام خرید پروژکتور سینمای خانگی به دنبال آن هستند. تصاویر روشن خوب هستند، اما تصویری که برای اتاق یا اندازه صفحه نمایش بیش از حد روشن باشد بینندگان را خسته می‌کند. به طور معمول اکثر این دستگاه ها روشنایی بین 1000 تا 2500 لومن دارند و این برای اکثر اتاق‌های رسانه‌ای با اندازه متوسط با صفحه نمایش 100 تا 140 اینچی یا بیشتر کافی است.

۶. وضوح:

بیشتر ویدئو پروژکتورهای سینما خانگی موجود در بازار معمولا دارای وضوحی برابر با 1080p (1920 در 1080 پیکسل) هستند که هنگام خرید ویدیو پروژکتور خانگی باید بودجه بیشتری را با توجه به این مقدار وضوح در نظر بگیرید. دیگر فقط پروژکتورهای بسیار ارزان در بازار هستند که کیفیت آن‌ها برابر با 720p است.

این بدان معناست که در بیشتر موارد، نیازی نیست نگران وضوح تصویر باشید، زیرا اکثر پروژکتورها تعداد پیکسل های یکسانی را تولید می‌کنند. با این حال، روند رو به رشد آهسته در پروژکتورها رزولوشن 4K (4096 x 2160 یا 3840 x 2160) است که چهار برابر تعداد پیکسل‌های یک پروژکتور 1080p است. در حال حاضر، تنها چند پروژکتور 4K برای استفاده در سینمای خانگی طراحی شده‌اند، اگرچه این تعداد احتمالاً به زودی افزایش خواهد یافت، زیرا تلویزیون های 4K به سرعت بازار تلویزیون را در اختیار می‌گیرند.

۷. عنبیه پویا:

برخی از ویدئو پروژکتورها شامل یک عنبیه هستند که مانند عنبیه انسان باز و بسته می‌شود تا نور عبور کند. در حالی که عنبیه انسان برای تنظیم نور ورودی طراحی شده است، عنبیه پروژکتور برای تنظیم نور خروجی طراحی شده است. صحنه‌های فیلمی که تماشا می‌کنید اگر تاریک باشد آنگاه عنبیه دستگاه باریک خواهد شد تا خروجی نور کم شود و صحنه تاریک را بتوان بهتر دید. پروژکتورهای بهتر دارای حالت‌ها یا سرعت‌های متعددی برای ویژگی عنبیه خود هستند. عنبیه پویا می‌تاوند قیمت ویدیو پروژکتور را افزایش دهد. اگر قیمت این محصول برای شما مهم است می‌توانید از خرید پروژکتوری با این ویژگی صرف نظر کنید.

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی به عواملی که در بالا اشاره شد دارد. هر چه کیفیت نمایش بالایی را از ویدیو پروژکتور خانگی خود انتظار داشته باشید باید هنگام خرید بودجه بیشتری درنظر بگیرید. قیمت ویدئو پروژکتور خانگی ارزان از چند صد هزار تا چند ملیون تومان در بازار تعریف شده است. یک ویدیو پروژکتور خانگی ارزان ممکن است وضوحی خوبی نداشته باشد و نتواند خروجی نور مناسبی را با توجه به اندازه اتاق پوشش دهد.

به طور کلی، به یاد داشته باشید که بهترین ویدیو پروژکتور سینمای خانگی برای یک نفر یا یک اتاق ممکن است برای نفر بعدی بهترین نباشد. به طور کلی بهترین پروژکتور سینمای خانگی وجود ندارد، اما تعداد زیادی پروژکتور عالی وجود دارند که در صورت داشتن محیط مناسب و تنظیم مناسب، از انتظارات شما فراتر خواهند رفت که در این صورت قیمت ویدیو پر.ژکتور خانگی به نسبت کیفیت ان افزایش خواهد یافت.

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی ارزان

برای خرید ویدیو پروژکتور خانگی ارزان اگر مایلید تا کیفیت بهتری داشته باشد می‌توانید سراغ دست دوم این محصول بروید. در حال حاضر برای خرید یک ویدیو پروژکتور ارزان خانگی باید مبلغی در حدود 2 میلیون و یا کمتر در نظر بگیرید. نوع ارزان این محصول معمولا رزولوشن کمتری دارد و ممکن است نتواند کیفیت مناسبی را هنگام پخش ویدیو به شما ارائه دهد.

قیمت ویدئو پروژکتور لیزری

پروژکتورهای لیزری امروزه به طور انبوه وارد بازار شده‌اند و تا به مرور بر پروژکتورهای لامپی تسلط خواهند یافت. ویدیو پروژکتورهای لیزری از زمانی که وارد بازار شده‌اند تا اکنون تغییرات زیادی داشته‌اند. البته قیمت ویدیو پروژکتور لیزی نسبت به نوع لامپی این محصول بالاتر است و در بازار ایران بسته به کمپانی سازنده آن تا 100 میلیو نیز قیمت گذاری شده است. هنگامی که حدود قیمت این محصول را از ارزان‌ترین آن شروع می‌کنید، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ترکیب لبه‌ها و نقشه‌برداری طرح ریزی یا وضوح‌های بالاتر مانند 4K را دریافت می‌کنید. با این حال، لیزرهای 4K اگرچه قیمت بالایی دارند، اما دارای وضوح و کیفیت بسیار بالایی هستند. یک گروه دیگر از پروژکتورهایی که از موتورهای نور لیزر استفاده می‌کنند وجود دارد که قابل ذکر است. این‌ها پیکو پروژکتورهای بسیار کوچک هستند. اگرچه اکثر آنها دارای موتورهای نور LED هستند، اما تعداد کمی از آنها هستند که از لیزر استفاده می‌کنند.

قیمت ویدئو پروژکتور اپسون

ویدیو پروژکتور اپسون که علاوه بر مصارف تجاری برای مصارف خانگی نیز بسیار مناسب است توانسته محبوبیت زیادی را بین افرادی که مایلند تا ویدیو پروژکتور خانگی داشته باشند پیدا کرده است. از این محصول علاوه بر تماشای فیلم برا بازی نیز می‌توانید استفاده کنید. بعضی از مدل‌های اپسون دارای قابلیت پخش تصاویر و ویدئو به صورت 3D هستند. قیمت این نوع ویدیو پروژکتور در بازار ایران معمولا در بازه قیمتی 3 تا 50 میلیون تعریف می‌شود که این قیمت با توجه به تکنولوژی ساخت از جمله استفاده از فناوری لیزری و مواردی از قبیل وضوح تصویر، شدت روشنایی، نسبت کنتراست و… می‌تواند افزایش یابد.

لیست قیمت ویدئو پروژکتور

از انجایی که علاوه بر مصرف تجاری، اداری، آموزشی پروژکتور، بسیاری از افراد مایلند تا ویدیو پروژکتور خانگی داشته باشند در نتیجه لیست قیمت این محصول ممکن است برایشان مهم باشد. برای مشاهده لیست قیمت خرید ویدیو پروژکتور می‌توانید به سایتای معتبر ایرانی مراجعه کنید. به طور اگر بخواهید محصولی بخریدی که آخرین فناوری‌های روز دنیا در آن به کار رفته باشد باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. قیمت ویدیو پروژکتور خانگی از یک میلیون تومان تا بیشتر از صد میلیون می‌تواند متغیر باشد.

سخن آخر

قیمت ویدیو پروژکتور خانگی به مواردی از جمله تکنولوژی ساخت و کمپانی سازنده آن بستگی دارد. در حال حاضر در بازار ایران قیمت ویدیو پروژکتور لیزری نسبت به نوع لامپی آن بسیار بیشتر است و تا بیشتر از صد ملیون نیز قیمت گذاری شده است. از جمله ویدیو پروژکتورهای موجود در بازار ایران ویدیو پروژکتور اپسون، قیمت مناسبی را دارد که البته با توجه به مواردی از قبیل استفاده از فناوری لیزری در آن و وضوح تصویر، شدت روشنایی، نسبت کنتراست و… این قیمت می‌تواند افزایش یابد.

نوشته قیمت ویدئو پروژکتور و عوامل موثر بر آن اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code