هدست واقعیت ترکیبی اپل با تمرکز بر بازی، رسانه و ارتباطات سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد
1 min read

هدست واقعیت ترکیبی اپل با تمرکز بر بازی، رسانه و ارتباطات سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

به‌گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، هدست واقعیت ترکیبی اپل که درحقیقت ادغام دو فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) با یکدیگر در یک دستگاه خواهد بود، بر بازی، رسانه و ارتباطات تمرکز داشته و اواخر سال آینده معرفی خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

گورمن که اغلب بینش‌های دقیقی از برنامه‌های اپل را نشان می‌دهد، موارد استفاده گسترده‌ای را که کاربران می‌توانند از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت انتظار داشته باشند، در خبرنامه هفتگی Power On خود بیان کرده است.

تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، نیز اخیراً توضیح داده بود که اپل درحال آماده‌سازی خود است تا هدست واقعیت ترکیبی را به‌گونه‌ای عرضه کند که بتواند در 10 سال آینده، جایگزین آیفون این شرکت شود. با این حال، گورمن امروز تصریح کرد که نسل اول این دستگاه جایگزین مک، آیفون یا آیپد نخواهد بود و این مقوله شاید برای نسل دوم و یا نسخه‌های آینده هدست درنظر گرفته شود.

درادامه، گورمن معتقد است که این هدست بر سه ویژگی «غالب» تمرکز خواهد کرد: بازی، رسانه و ارتباطات.

“بازی می‌بایست تمرکز قوی دستگاه باشد، به‌خصوص با توجه به اینکه دارای چندین پردازنده، یک فن، نمایشگرهایی با وضوح بسیار بالا و فروشگاه برنامه مخصوص به خود است. اپل درنظر دارد تا این دستگاه را به‌عنوان یک رؤیا برای توسعه‌دهندگان بازی قرار دهد. مورد بعدی، کاربرد رسانه است. من انتظار دارم اپل با شرکای رسانه‌ای برای ایجاد محتوایی که می‌تواند در VR روی دستگاه تماشا شود، همکاری کند. آخرین مورد، ارتباطات، به‌دنبال Animojis و یک تجربه VR FaceTime خواهد بود تا ارتباط نسل جدید را ایجاد کند.”

هدست واقعیت ترکیبی اپل

تعداد زیادی از جزئیات در مورد سخت‌افزار و مشخصات این هدست درحال‌حاضر گزارش شده است؛ به‌طوری‌که این دستگاه دارای طراحی سبک‌وزن، دو پردازنده اصلی، دو نمایشگر micro-LED با وضوح 4K، ماژول نوری به‌تعداد ۱۵ عدد، فناوری ردیابی چشم، اتصال Wi-Fi 6E و سایر موارد است. اپل تعداد زیادی پتنت مربوط به نرم‌افزار بالقوه دستگاه را نیز به‌ثبت رسانده با اینکه انتظار می‌رود حالت AR نیز موجود باشد، ویژگی‌های نرم‌افزاری پیش‌بینی‌شده که گورمن امروز به آن‌ها اشاره کرده، ازجمله شایعات محدود در مورد عملکرد دستگاه می‌باشد.

به‌گفته تحلیلگران مورگان استنلی، با توجه به اینکه هدست اپل درحال‌حاضر “به زمان عرضه نزدیک می‌شود“، کو معتقد است که تولید انبوه این دستگاه در سه‌ماهه دوم سال 2022 آغاز شده و در سه‌ماهه چهارم سال 2022 به بازار عرضه می‌شود.

همچنین پیش از این اشاره کردیم که هدست اپل با قدرت محاسباتی در حد مک و بدون نیاز اتصال دائمی به آیفون برای کار با آن، معرفی خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل، طراحی و مشخصات احتمالی و تمرکز آن بر بازی، رسانه و ارتباطات چیست؟ آیا محصول دیگری را می‌شناسید که تا چندین سال آینده از هدست اپل هیجان‌انگیزتر باشد؟

نوشته هدست واقعیت ترکیبی اپل با تمرکز بر بازی، رسانه و ارتباطات سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code