راهنمای خرید سافت باکس
1 min read

راهنمای خرید سافت باکس

سافت باکس یکی از اقلام مهم و ضروری است که اغلب در استودیوهای عکاسی استفاده می شود تا به کمک آن بتوان نور سوژه را تنظیم نمود. از این مورد اغلب برای عکاسی پرتره استفاده می شود. با در نظر گرفتن این توضیح مختصر، در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم برای خرید سافت باکس چه نکات و مواردی را باید در نظر داشته باشیم.

آشنایی با سافت باکس ها:

همانگونه که از نام این مورد مشخص است ، سافت باکس به معنای جعبه نرم می باشد. در واقع به کمک این وسیله شما می توانید یک نور یکدست و نرمی داشته باشید که استانداردهای لازم را داشته باشد. در واقع به کمک این مورد از ایجاد نورها یا سایه های تیز جلوگیری می شود.در خصوص سافت باکس ها باید در نظر داشته باشید که هر اندازه اندازه و سایز آن بزرگتر باشد، سایه و نور ایجاد شده، یکدست تر و نرم تر می باشند. البته توجه به این موضوع نیز مهم می باشد که به عنوان عکاس لازم است تا فاصله سوژه تا سافت باکس خود را نیز در نظر داشته باشید تا نور بهتری بر روی سوژه شما منعکس شود.

حال که با سافت باکس ها و کاربردشان آشنا شدید، نوبت به آن است که به این سوال پاسخ دهیم برای خرید یک سافت باکس خوب باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟ متخصصان فروشگاه اینترنتی دیدنگار به صورت تخصصی به این سوال پاسخ داده و فاکتورهای متفاوتی را بیان می دارند که در ادامه می توانید آنها را مطالعه نمایید:

  • • اندازه باکس:

قطعا با بررسی مواردی که در بازار وجود دارند، می توانید متوجه شوید که اندازه این باکس ها بسیار متفاوت است لذا قطعا این سوال به وجود می آید که کدام مورد برای فعالیت شما مناسب می باشد. همواره باید به این مورد توجه داشته باشید که هر اندازه منبع نور شما کوچکتر باشد، شما نور متمرکزتر و در نتیجه تیزتری خواهید داشت. در همین راستا اگر که سایز سافت باکس شما بزرگ باشد، می توانید از آن برای عکس های پرتره یا عکاسی در مناطق بزرگ استفاده نمایید. این نمونه ها می توانند نور ملایم تری ایجاد نمایند و کمبود نور محیط را به خوبی جبران نمایند. به جرات می توان بیان داشت که سایزهای بزرگ تر کاربرد بیشتری دارند.

اگر شما به عنوان عکاس مایل هستید تا کنتراست نور خود را افزایش دهید، می بایست از مواردی استفاده نمایید که اندازه کوچکتری دارند.

اندازه سافت باکس

  • • شکل و ظاهر باکس:

از دید متخصصان دیدنگار که بیش از یک دهه در حوزه فروش دوربین و تجهیزات جانبی آن فعالیت می نمایند، دومین فاکتور مهم در زمان خرید، شکل ظاهری باکس ها می باشد. باکس های فوق به شکل چند ضلعی، مستطیلی، نواری و عمودی در بازار وجود دارند. اگر این باکس ها به صورت 8 ضلعی باشند، قادر هستند تا نور طبیعی تری را به سمت سوژه شما ارسال نمایند. در مواردی که شکل باکس به صورت مستطیلی است، شما می توانید حرفه ای تر عمل کرده و زاویه نور را به راحتی تغییر دهید تا به صورت آینه ای عمل نماید. موارد نواری نیز اغلب برای اینکه لبه سوژه شما را پررنگ تر نمایند، مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما بخواهید که سوژه تان به نسبت پس زمینه مشخص تر باشد، توصیه می شود تا از سافت باکس های نواری استفاده کنید.

آشنایی با نحوه پخش نور در سافت باکس ها:

برای اینکه شما بتوانید با این اقلام به خوبی کار کنید، نیاز است تا نحوه پخش نور را در آنها فرا بگیرید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این باکس ها دارای دو لایه می باشند. در لایه اول نور دریافتی شما دارای وسعت بیشتری می شود و در لایه دوم نور ایجاد شده یکنواخت می شود تا طبیعی تر به نظر برسد. وقتی نورها به این شکل پخش شوند، سایه های عمیق و نورهای سیاه در عکس کاهش می یابند. باید در نظر داشته باشید که شما برای عکاسی تجاری نیز می توانید از این موارد استفاده نمایید.

آیا نیاز است تا از سافت باکس ها استفاده نمود؟

به صورت ساده می توان بیان داشت که سافت باکس ها یک جعبه می باشند که یک منبع نور را محصور نموده و به راحتی می توانند نور را به سمت سوژه پرتاب نمایند. اما به عنوان یک عکاس باید در نظر داشته باشید که خرید این مورد می تواند کیفیت عکس های تهیه شده را افزایش دهد. از جمله مزایای استفاده از سافت باکس ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به کمک این باکس ها می توانید کمبود نور محیط خود را جبران نمایید. شما می توانید از این موارد در محیط های باز، عکاسی پرتره، استودیویی و حتی عکاسی صنعتی بهره ببرید.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از باکس های مذکور این مورد است که شما می توانید انواع فیلتر ها را جلوی آن قرار داده و افکت های مختلفی را ایجاد نمایید که تصاویر شما را زیباتر و حرفه ای تر نمایش دهند.
  • اما مهمترین مزیت استفاده از سافت باکس این مورد می باشد، که به عنوان عکاس قادر خواهید بود تا آنها را به هر کجا حمل نمایید زیرا عموما وزن زیادی ندارند و به خوبی فشرده می شوند.

شکل سافت باکس

شکل سافت باکس

جمع بندی:

اگر به صورت حرفه ای عکاسی می نمایید و یا در آغاز فعالیت قرار دهید و مایلید تا این حرفه را یاد بگیرید، باید در نظر داشته باشید که در عکاسی استفاده از تجهیزات مناسب بسیار مهم می باشد. نور یکی از فاکتورهای مهمی است که از یک عکس رده پایین، عکسی حرفه ای می سازد که تمام نظرات را به خود جلب می کند.

رینگ لایت و سافت باکس از جمله مواردی هستند که خرید آنها می تواند بسیار مفید باشد. در همین راستا می توانید از فروشگاه اینترنتی دیدنگار، مناسب ترین تجهیزات عکاسی را با مقرون به صرفه ترین قیمت تهیه نمایید به نحوی که پاسخگوی تمام نیاز شما باشد. البته در این فروشگاه می توانید با پشتیبان ها نیز در ارتباط باشید و تمام سوالات خود را مطرح نمایید تا با دید باز و آگاهی اقدام به خرید کنید.

نوشته راهنمای خرید سافت باکس اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code