درباره مشخصات گوشی موبایل شیائومی نوت 8 پرو
1 min read

درباره مشخصات گوشی موبایل شیائومی نوت 8 پرو

گوشی‌های موبایل هوشمند نوت 8، ردمی نوت 8تی و ردمی نوت 8 پرو، بر پایه اندروید سری ردمی هستند. سری Redmi یکی از برندهای فرعی شرکت شیائومی است که عرضه کننده گوشی‌های میان رده با قیمت مناسب است. گوشی‌ Redmi Note 8 Pro در آگوست سال 2019 در کشور چین تولید و معرفی شد اما این گوشی اولین گوشی هوشمند شیائومی با دوربین 64 مگاپیکسلی است که در 23 سپتامبر 2019 در کشور ایتالیا عرضه شد.

مشخصات و طراحی گوشی موبایل شیائومی نوت 8 پرو

قاب پشت گوشی شیائومی نوت 8 پرو از جنس شیشه گوریلاکس 5 است که یک شیشه معمولی و ساده نیست. این شیشه برای حداکثر مقاومت در برابر ضربه و خط و خش ساخته شده است. پنل جلویی و عقبی این گوشی شیائومی از قوی‌ترین پوشش‌های محافظتی ساخته شده است که در گوشی‌های پرچمدار هم خیلی دیده ‌نمی‌شوند. البته به منظور جلوگیری از زیاد شدن وزن گوشی، شاسی یا فریم دور آن را از جنس پلاستیک و بسیار سبک وزن است انتخاب کرده‌اند.

این گوشی شیائومی دارای طراحی زیبا و ابعادی به طول 161.3 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و وزن معال 200 گرم است. در قاب پشتی گوشی هم دوربین چهارگانه با چینش افقی به همراه فلش LED و حسگر اثر انگشت وجود دارد. در لبه پایینی گوشی هم جک ۳.۵ میلی متری هدفون درکنار درگاه پورت USB-C و در لبه بالایی هم فرستنده مادون قرمز و میکروفون دوم برای حذف نویز وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی شیائومی نوت 8 پرو

گوشی ردمی نوت هشت پرو از پردازنده مرکزی ۱۲ نانومتری Mediatek Helio G90T و یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 بهره‌مند است. این پردازنده هشت هسته‌ای دارای دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس دو گیگاهرتز است. شرکت شیائومی این گوشی موبایل را در نسخه‌های با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۶ گیگ رم و هچنین ۱۲۸ و ۲۵۶ با 8 گیگابایت رم عرضه کرده است. همچنین شیائومی قابلیت ارتقاء حافظه با کمک کارت حافظه جانبی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را نیز در این گوشی قرار داده است.

گفتنی است Redmi Note 8 Pro دارای سیستم عامل با نسخه ۹ اندروید و رابط کاربری MIUI 10 است و همچنین از اندروید ۱۰ و MIUI 11 نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی و دوربین سلفی گوشی شیائومی نوت 8 پرو

قرار گرفتن یک دوربین چهارگانه و یک فلش LED در قاب پشت این گوشی شیائومی جلوه‌ای خاص به آن داده است. دوربین اصلی این دستگاه ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/1.9 است، و دوربین فوق عریض آن نیز 8 مگاپیکسل و با گشودگی دیافراگم F/2.2 است. دو دوربین 2 مگاپیکسلی هم یکی وظیفه گرفتن عکس‌های ماکرو را برعهده دارد و یکی از سنسور تشخیص عمق تصویر بهره مند است.

علاوه براین دوربین گوشی شیائومی نوت 8 پرو به قابلیت عکاسی HDR، پانوراما و حالت شب و ضبط فیلم‌های 4K، فیلم‌های فوق آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت HD مجهز است. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هم با گشودگی دیافراگم F/2.0 در جلوی گوشی وظیقه ثبت عکس‌های سلفی را برعهده دارد. این دوربین قابلیت عکاسی HDR و پانوراما را دارد و ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت می‌کند.

باتری گوشی شیائومی نوت 8 پرو

یکی از نقاط قوت این گوشی برخورداری از باتری گوشی شیائومی قوی است که از نوع لیتیوم یونی و با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپری است. باتری گوشی شیائومی نوت 8 پرو نسبت به نسخه‌های قبلی Note، ارتقاء چشمگیری داشته است و به راحتی می‌تواند میزان شارژ لازم برای یک روز کاری کامل با دستگاه را فراهم کند. علاوه براین به دلیل برخورداری این گوشی از پردازنده ۱۲ نانومتری، برای عملکردهای پردازشی مصرف باتری بسیار کمی دارد. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ وات نسخه Quick Charge 4+ پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر دستگاه در کمترین زمان ممکن شارژ می‌شود.

نوشته درباره مشخصات گوشی موبایل شیائومی نوت 8 پرو اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code