پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف برای هدفون‌ ها و سمعک‌ ها
1 min read

پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف برای هدفون‌ ها و سمعک‌ ها

این طور که پیداست، گوگل برای اندروید 13 برنامه‌های زیادی در سر داد. زیرا این غول حوزه فناوری هر نسل سیستم عامل خود را به قابلیت‌های جدیدتر و کاربردی‌تری مجهز می‌کند. حالا برای اندروید 13 نیز کم کم شایعات آن در حال فزونی گرفتن است. امروز گزارشی منتشر شده است که بر اساس آن، شاهد پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف برای هدفون‌ ها و سمعک‌ ها خواهیم بود. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف ؛ تمرکز گوگل بر روی قابلیت‌های جدید و کاربردی‌تر

اندروید 12 به طور رسمی در 19 اکتبر منتشر شد که به این معنی است که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی هنوز به آخرین نسخه اندروید آپدیت نشده‌اند. اما سامسونگ خیلی زودتر از حد معمول آپدیت اندروید 12 که شامل رابط کاربری One UI 4 نیز می‌شود را برای محصولات مختلف خود منتشر کرد. با این حال، گوگل یک بار دیگر پیشتاز شد و ثابت کرد که همیشه بهترین حالت ممکن، زمانی است که خریدار محصول شرکتی باشید که سازنده آن گوشی هوشمند، همان شرکتی باشد که سیستم عاملی آن بر روی گوشی دیگر در حال اجرا است.

اسم رمز اندروید ١٣ فاش شده است: T به افتخار تیرامیسو!

اندروید 13 از بلوتوث کم مصرف پشتیبانی می‌کند که مصرف انرژی را کاهش داده و در عین حال کیفیت صدا را ثابت نگه می‌دارد

امروز قرار نیست در مورد شایعات مختلف صحب کنیم. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، در اندروید 13 باید شاهد پشتیبانی از Bluetooth Low Energy Audio (LE Audio) (پخش صوتی بلوتوثی با انرژی کم) باشیم. این قابلیت، یک پلتفرم صوتی بی‌ سیم است که ظاهرا اندروید 13 از سال آینده آن را به همراه خود دارد. این قابلیت با پخش صدا به صورت بی سیم برای هدفون‌ها و سمعک‌ها کار می‌کند. ما اخیراً شاهد بودیم که گوگل یکی از جاه طلبانه‌ترین آپدیت‌های اندروید را مدتی پیش ارائه کرد و در حال حاضر نیز به ساخت نسخه بعدی سیستم عامل خود مشغول است.

به گفته AndroidPolice، میشال رحمان (Mishaal Rahman)، ویرایشگر فنی Esper متوجه تعهدی در پروژه متن باز اندروید (AOSP) شد که نشان می‌دهد گوگل کدک صوتی LE (LC3) را ترکیب کرده است تا آن را به تنظیمات سیستم عامل خود اضافه کند. این کدک در هنگام اتصال به دستگاه‌های صوتی بیشترین اولویت را دارد. این بدان معناست که دستگاه‌های پشتیبانی شده باید قبل از اینکه بخواهد با کدک صوتی دیگری متصل شود، به LE Audio متصل شوند.

بکارگیری زبان های جداگانه برای برنامه های مختلف در اندروید 13 شاید ممکن شود

میشال رحمان که در اکتبر گذشته انجمن XDA را ترک کرد، می‌گوید که اطمینان دارد تا زمان عرضه اندروید 13 در اکتبر سال آینده، این ویژگی برای عرضه آماده خواهد بود. چنین قابلیتی برای کاربران اندرویدی که از بلوتوث LE Audio استفاده می‌کنند، مزیت‌های زیادی به همراه دارد. از جمله عمر باتری بهبود یافته و اتصال پایدارتر بدون نیاز به کاهش کیفیت صدا در دستگاه‌های تلفن همراه کاربران.

از آنجایی که Bluetooth LE Audio از چندین دستگاه پشتیبانی می‌کند، اشتراک‌گذاری صدا با بیش از یک جفت هدفون امکان‌پذیر است. شما و دوستانتان می‌توانید مستقیما از گوشی هوشمند یا تبلت خود به همان موج موسیقی گوش دهید. سمعک‌هایی را تصور کنید که توانایی برقراری تماس تلفنی مشابه با هدفون‌های استریو بی‌سیم واقعی مانند AirPods، Galaxy Buds یا Pixel Buds را ارائه می‌دهند.

اکثریت قریب به اتفاق هدفون‌ها و سمعک‌ها هنوز از ویژگی LE Audio پشتیبانی نمی‌کنند و گوش‌هایی که در آینده نزدیک پشتیبانی از چنین قابلیتی را اضافه می‌کنند قطعا گران قیمت خواهند بود. گوشی‌های اندرویدی که از آن پشتیبانی می‌کنند باید مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ یا ۸۶۵ پلاس باشند. اندروید 12 دارای یک API صوتی بلوتوث LP است، اما برای پشتیبانی کامل از این پلتفرم در آخرین نسخه اندروید کافی نیست.

اندروید 10 اولین نسخه از سیستم عامل منبع باز گوگل بود که پخش صوتی با بلوتوث به صورت کم مصرف را برای سمعک‌های ASHA در بر می‌گرفت. این امر پشتیبانی از هدفون‌ها و هدست‌های سازگار را فراهم می‌کند که بدون از دست دادن کیفیت صدا، صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی ایجاد می‌کرد. به هر حال، برخی از افرادی که از سمعک‌ استفاده می‌کنند، نیاز به صرفه جویی در مصرف انرژی دارند. زیرا به جز هنگام خواب، در تمام طول روز از آن استفاده می‌کنند.

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

AndroidPolice اخیرا از لورل کریستنسن (Laurel Christensen)، مدیر ارشد شنوایی شناسی GN Hearing نقل قول کرده است. این شرکت سمعک‌های پیشرفته‌ای می‌سازد که نیاز به پردازش زیاد و فناوری‌های پر مصرف دارند. اما کریستنسن گفته است که ما باید در این موضوع، در مورد مصرف انرژی فکر کنیم. ما می‌خواهیم از کمترین توانی که داریم برای پخش موسیقی و تماس‌های تلفنی استفاده کنیم.

همه کاربران قبول ندارند که کیفیت صدا با بلوتوث کم مصرف بیشتر نمی‌شود

لورل کریستنسن همچنین خاطرنشان کرد که محصولات مبتنی بر بلوتوث کم مصرف ASHA بر صرفه جویی در مصرف انرژی تمرکز می‌کند، به طوری که می‌تواند به ارائه عمر باتری در تمام طول روز کمک کند. حتی با اضافه کردن جریان به تمام پردازش‌های صوتی دیگر که ادامه دارد، این امر همچنان محقق خواهد شد. اما این ادعای کریستنسن مبنی بر اینکه هیچ کاهش کیفیتی کیفیت با بلوتوث کم مصرف صورت نمی‌گیرد، توسط یان لیندن (Jan Linden)، رئیس مهندسی شرکت Whisper به چالش کشیده شده است.

لیندن می‌گوید که کیفیت صدا در استفاده از فناوری بلوتوث کم مصرف، به دلیل روش فشرده سازی داده‌های مورد استفاده کمی پایین‌تر است. به گفته phonearena، با نزدیک‌تر شدن به نسخه‌های بتا اندروید 13 در سال آینده، مطمئنا اطلاعات بیشتری در مورد بلوتوث کم مصرف و توانایی‌های ذخیره باتری آن خواهیم شنید.

نظر شما چیست؟ آیا چنین قابلیتی شما را هیجان زده کرده است؟ به نظر شما این قابلیت تا چه اندازه کاربردی است؟

نوشته پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف برای هدفون‌ ها و سمعک‌ ها اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code